اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قوانین جدید فیفا برای حجاب فوتبال بانوان


بر اساس قوانین جدیدی که فیفا تائید کرده است تیم‌های بانوان برای استفاده از پوشش‌های سر منعی ندارند.

تسنیم: پس از نشست سالیانه اعضای هیئت‌مدیره بین‌المللی فوتبال (IFAB) در زوریخ سوئیس، مقر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیمات جدیدی در خصوص تغییر و وضع قوانین جدید گرفته شد. بر اساس بیانیه‌ای که فیفا منتشر کرده است، قانون شماره 4 این نهاد اصلاح شد و از این پس بانوان فوتبالیست‌ می‌توانند از کلاه یا روسری هنگام انجام بازی‌ها استفاده کنند.

فیفا از سال 2007 استفاده از هر گونه پوشش سر را ممنوع کرده بود که باعث ایجاد جنجال‌هایی شده بود. در سال 2011 تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دیدار مقابل اردن در چارچوب رقابت‌های مرحله انتخابی المپیک 2012 به دلیل استفاده از پوشش سر جریمه شد هرچند فیفا در ماه ژانویه 2012 در پی درخواست ژانگ جیلونگ، رئیس موقت کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده از پوشش سر را به مدت موقت 6 ماه تائید کرد.

در ماه ژوئن 2013 فدراسیون فوتبال کانادا هم با فدراسیون جهانی فوتبال لابی کرد تا بازیکنانش بتوانند از پوشش سر هنگام بازی استفاده کنند.

IFAB همچنین تائید کرد که بازیکنان از تاریخ یکم ژوئن 2014 (11 خرداد 93) دیگر حق پوشیدن پیراهن‌هایی زیر پیراهن اصلی خود که روی آن شعار، نوشته و یا هر گونه تبلیغی نقش بسته باشد را ندارند. این قانون در رقابت‌های جام‌ جهانی 2014 برزیل هم به اجرا در خواهد آمد.


ویدیو مرتبط :
فوتبال بانوان در فیفا ۱۶

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیفا قانون ممنوعیت حجاب برای بانوان را لغو کرد



بانوان فوتبالیست , فدراسیون جهانی  , کنفدراسیون فوتبال آسیا

 

قانون ممنوعیت استفاده از حجاب برای بانوان فوتبالیست شب گذشته در جلسه فیفا در لندن لغو شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، ژانگ جیلونگ از تصمیم جلسه فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص موافقت با حجاب برای بانوان فوتبالیست استقبال کرد.

مسئله بازنگری در خصوص قانون منع حجاب شب گذشته از سوی علی بن الحسین، نایب رئیس فیفا در جلسه فدراسیون جهانی فوتبال در لندن مطرح شد و از سوی هشت عضو این جلسه به تأیید رسید. تأیید نهایی این مسئله یازدهم تیر پس از تست این پوشش جدید اعلام خواهد شد.

جیلونگ در این باره اظهار داشت: «از مسئولان این جلسه برای اتخاذ تصمیم صحیح تشکر می‌کنم. این رأی مثبت تمام موانع را از پیش روی بانوان فوتبالیست برخواهد داشت و بازیکنان بیشتری را به فوتبال تشویق می‌کند و همچنین نشان می‌دهد که فیفا و قانونگذاران آن در قابل دسترس کردن فوتبال برای تمام مردم دنیا جدی هستند.»

وی با تقدیر از علی بن الحسین ادامه داد: «علی بن الحسین شایسته تبریکات قلبی من است که در این جلسه از طرف تمام بانوان فوتبالیست محجبه حاضر شد و مسئولان فیفا را متقاعد کرد تا ممنوعیت استفاده از حجاب را لغو کنند.»

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از سپ بلاتر، رئیس فیفا به دلیل حمایت از بانوان محجبه فوتبالیست فدردانی کرد و گفت: «از سپ بلاتر به خاطر حمایت فراوان در جهت برداشتن این ممنوعیت تشکر می‌کنم.»