اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قهر عجیب یک نماینده مجلس در تلویزیون


محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق صبح امروز در جریان برگزاری جلسه علنی مجلس از برنامه گفت‌وگوی وی‍‍‍ژه خبری گلایه کرد که چرا نماینده‌ای که مخالف مصوبه کمیسیون تلفیق (برای حذف یارانه بخشی از افراد جامعه) بوده است را به این مناظره دعوت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق صبح امروز در جریان برگزاری جلسه علنی مجلس از برنامه گفت‌وگوی وی‍‍‍ژه خبری گلایه کرد که چرا نماینده‌ای که مخالف مصوبه کمیسیون تلفیق (برای حذف یارانه بخشی از افراد جامعه) بوده است را به این مناظره دعوت کرده‌اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در واکنش به این تذکر پورابراهیمی در صدا و سیما خواست که این مساله را اصلاح کرده و از سخنگوی کمیسیون تلفیق برای دفاع از مصوبات مجلس، دعوت کند.

در همین رابطه یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما درباره انتقاد پورابراهیمی گفت: شب گذشته از آقای پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق به عنوان موافق این مصوبه برای شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت شده بود، اما در چند دقیقه باقی مانده تا شروع برنامه، وی در اعتراض به حضور همکار دیگرش (آقای کاتب)، استودیو برنامه را ترک می‌کند.

این منبع آگاه تاکید کرد: حتی اگر رفتار عجیب یک نماینده در ترک استودیو را در نظر نگیریم سخنان امروز پورابراهیمی در صحن بازهم از 2 جهت قابل نقد است؛ اول اینکه مردم حق دارند نظرات نمایندگانی که نظر مخالف با یک مصوبه را دارند بشنوند و دعوت از افکار مختلف در برنامه‌های تلویزیونی محل اعتراض نیست و از سوی دیگر نماینده دیگری که به برنامه دعوت شده برخلاف اظهارات سخنگوی تلفیق، عضو کمیسیون است ولو اینکه اگر هم نبود به عنوان یک نماینده صاحب نظر بوده و می‌توانست اعلام نظر کند.

بر اساس اخبار رسیده معاون پارلمانی صدا و سیما نیز پس از اعتراض پورابراهیمی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس آورده است: «از جناب آقای پورابراهیمی برای حضور در گفت‌وگوی ویژه شبکه 2 سیما دعوت شد ولی ایشان با وجود حضور در استودیو، قبل از شروع برنامه (طبق اعلام مسئولان پخش اخبار سیما)، با اعتراض به دعوت از میهمان دیگر برنامه (جناب آقای کاتب عضو محترم کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه و بودجه)، متأسفانه از سازمان خارج می‌شوند.»

وی تصریح کرده است: «در ضمن قابل ذکر است در بخش‌های خبری روز گذشته رسانه ملی به طور کامل به موضوع مورد بحث پرداخته‌اند و نمایندگان محترمی نظیر حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در شبکه خبر و آقای دکتر فرهنگی در بخش خبری 19 شبکه یک سیما نیز در برنامه‌های زنده حضور یافته‌اند.»


ویدیو مرتبط :
ضجه و نعره نماینده مجلس در تلویزیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل عجیب رفتار مجلس در قبال دولت از زبان یک نماینده مجلس



اخبار ,اخبار سیاسی ,وزرای کابینه روحانی

 

اخبار سیاسی - دلیل عجیب رفتار مجلس در قبال دولت از زبان یک نماینده مجلس
دولت روحانی دوباره کارت زرد گرفت چون مدیران دولت احمدی نژاد را برکنار نمی‌کند

در حال حاضر بسیاری از مدیران ارشد سیاسی و اقتصادی دولت های نهم و دهم در پست های حساس حضور دارند که ناتوانی شان در طول هشت سال گذشته ثابت شده است، بنابراین دکتر روحانی و وزرای کابینه اش برای تحقق شعارهایشان باید هر چه سریعتر مدیران باتجربه و قوی تری را جایگزین این افراد کنند.

 یک نماینده مجلس، دلیل دادن کارت زرد مجلس به برخی وزرای دولت تدبیر و امید را حفظ بسیاری از مدیران محمود احمدی نژاد در پست های حساس و کلیدی کابینه دانست.

وی که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با خبرنگار پیام نو با بیان اینکه «تعداد کمی از نمایندگان مجلس به دنبال حفظ مدیران دولت های نهم و دهم در پست های حساس کابینه هستند»، گفت: اکثر نمایندگان معتقدند مدیران ارشد قبلی در شکل گیری اوضاع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فعلی نقش داشته اند و تداوم حضورشان باعث وارد شدن خسارت بیشتر به مردم می شود، بنابراین باید هر چه سریعتر از پست های کلیدی و تخصصی دولت برکنار شوند و مدیران کاردان و شایسته جای آنان را بگیرند.

این عضو بهارستان تصریح کرد: مردم در روز ۲۴ خرداد به کاندیدایی رای دادند که دیدگاه انتقادی نسبت به وضع به وجود آمده داشت و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید خواسته های مردم را تا حد امکان برآورده کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تغییر مدیران لایق و شایسته دولت قبلی که سابقه خوب مدیریتی دارند، نادرست است و همه ما معتقدیم که باید این افراد در سیستم حفظ شوند، ولی در حال حاضر بسیاری از مدیران ارشد سیاسی و اقتصادی دولت های نهم و دهم در پست های حساس حضور دارند که ناتوانی شان در طول هشت سال گذشته ثابت شده است، بنابراین دکتر روحانی و وزرای کابینه اش برای تحقق شعارهایشان باید هر چه سریعتر مدیران باتجربه و قوی تری را جایگزین این افراد کنند.

وی با تاکید بر اینکه «طی پنج ماهی که از روی کار آمدن کابینه جدید می گذرد، انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید به خوبی برآورده نشده است»، خاطرنشان کرد: مردم و نمایندگان انتظار بیشتری از آقای روحانی و تیم همکارانش دارند تا با کار و برنامه ریزی شبانه روزی به شعارهایشان در زمینه بهبود وضع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، جامه عمل بپوشانند.

اخبار سیاسی - پیام نو