اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قهرمان سابق کشتی، یک ماه دیگر می‌میرد


پس از اعلام مکرر مسئولان ورزش درباره اعزام قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران به خارج از کشور برای پیگیری روند درمان و محقق نشدن وعده‌ها، همسر محسن پودنکی می‌گوید طبق اعلام پزشکان، او فقط یک ماه دیگر زنده خواهد بود.

انتخاب: پس از اعلام مکرر مسئولان ورزش درباره اعزام قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران به خارج از کشور برای پیگیری روند درمان و محقق نشدن وعده‌ها، همسر محسن پودنکی می‌گوید طبق اعلام پزشکان، او فقط یک ماه دیگر زنده خواهد بود.

محسن پودنکی تا هفت سال قبل، عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم بود. در جام جهانی ۲۰۰۵  و نخستین سال مربیگری محمد بنا در رده بزرگسالان، به همراه تیم ملی ایران عنوان سوم را به دست آورد.

این کشتی‌گیر قمی سابقه غلبه بر نخبگانی مثل الکساندر دکتریشویلی قهرمان المپیک آتن ار ازبکستان را در کارنامه دارد. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های امیدهای جهان نیز در کارنامه او که بیش از ۱۰ سال عضو تیم ملی در رده‌های سنی مختلف بود، ثبت شده است. او در  تعطیلات نوروزی ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرده و دیگر نزدیکانش هم به سختی چهره او را به جا می‌‌آورند.

سال ۸۸ یک تومور در گوش محسن پودنکی بود که عمل کرد و بهبود یافت. قرار شد ۱۵ جلسه رادیوتراپی داشته باشد. پس از آن مسئولان بیمارستان گفتند که سه جلسه از معالجات، دستگاه خراب بوده. بعد از یک سال علائمی از قبیل «برهم خوردن تعادل، مشکل در تکلم و بلع» به وجود آمد که پزشکان دلیل آن را خرابی دستگاه رادیوگرافی دانستند و همین قضیه منجر به ضایعه مغزی شد.

شیرین شیرزاد همسر محسن می‌گوید: «واقعاً نمی‌دانم دیگر از چه کسی کمک بخواهم. آن‌هایی که می‌توانند محسن را نجات دهند بیش از این وقت‌کشی نکنند و قدم جلو بگذارند. روزی که محسن را به تهران منتقل کردم پزشکان گفتند پس از شش هفته می‌تواند حرکت کند اما شرایط جسمانی او بدتر شد.»  

غیر از خرابی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان در روزهای نخست بیماری محسن پودنکی، داروهای بی کیفیت نیز در تشدید بیماری او موثر بوده است. همسرش با اعلام این موضوع به روزنامه همشهری گفت: «متاسفانه داروهای بی‌کیفیت در مرحله شیمی‌درمانی،‌ محسن را به "آی سی یو" کشاند و فقدان تحرک، مشکل زخم بستر را نیز اضافه کرد. در تعطیلات نوروز هم پزشکان حضور نداشتند و هیچکس جوابگوی ما نبود. تنها پزشک فوق‌تخصصی که محسن را ویزیت کرد گفت همسرت حداکثر یک ماه دیگر زنده خواهد بود.»

سال گذشته که محسن پودنکی شرایط جسمانی بهتری داشت، فدراسیون کشتی اعلام کرد با هماهنگی وزارت ورزش، او را برای معالجه به خارج از کشور اعزام خواهد کرد. طبق اعلام پزشکان، فیلیپین بهترین کشور برای معالجه بیماری محسن پودنکی بود.

محمدرضا طالقانی که مسئولیت فدراسیون کشتی پهلوانی را برعهده دارد همراه با برادر و همسر محسن پودنکی با دکتر پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ملاقات کردند و او نیز اعلام کرد: «مطمئنا پودنکی عزیز را تنها نخواهیم گذاشت و در صورت موافقت شورای عالی پزشکی او برای پیگیری روند درمانی به خارج اعزام خواهد شد.»

اما به رغم وعده‌ها که پودنکی را به لحاظ روحی نیز در شرایط مطلوبی قرار داده بود،  هزینه ارزی باعث شد مسئله اعزام به خارج از دستور کار خارج شود. عده‌ای از مسئولان نیز همراه با عکاسان به ملاقات او رفتند که تصاویرش در سایت‌های خبری منتشر شد اما وعده‌هایشان برای تسریع در روند درمان، صورت واقع به خود نگرفت.

او حتی با ویلچر در اردوی تیم ملی نیز حضور یافت. جایی که خودش با کنده فرنگی‌های مهار نشدنی، جوانی‌اش را سپری کرده بود. هم محسن گریست و هم کشتی گیران آزاد و فرنگی. باز وعده پیگیری داده شد و آلبوم عکسی از این ملاقات، در سایت فدراسیون قرار گرفت.  اما مسئولان فدراسیون کشتی که در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز مشکل داشتند، از تحقق وعده های خود بازماندند.

http://sobbekheir.com/up/images/98/982683.dntvrjc.jpg

همسر پودنکی می‌گوید: «پروفسور سمیعی معتقد است توموری وجود ندارد و ضایعه موجود در گوش جراحی شده، عفونت است، اما پزشکان معتقدند هنوز تومور در گوش محسن وجود دارد که به ساقه مغز نفوذ کرده. متاسفانه هر پزشکی یک نوع اظهار نظر می‌کند و این تفاوت در اظهارنظرها ما را مستاصل کرده.»

طبق اعلام خانواده محسن پودنکی، وزیر ورزش که قول همکاری داده و گفته بود هرچقدر هزینه باشد دولت پرداخت خواهد کرد، اقدامی نکرده و  حالا با اتلاف وقت، وضعیت او وخیم‌تر شده است.

همسر پودنکی ادامه داد: «چندین بار به فدراسیون کشتی رفته‌ و با آقایان خطیب و رنگرز صحبت کرده‌ام. قول همکاری دادند اما تاکنون حتی یک زنگ هم نزده‌اند. مدیرکل ورزش قم هم گفت که وزیر، حسن رنگرز را مسئول پیگیری وضعیت پودنکی کرده اما تاکنون چیزی ندیده‌ایم.»


ویدیو مرتبط :
پهلوان و قهرمان واقعی نمی میرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهرمان کشتی 10 ماه در کما +عکس


فرنگی‌کار سنگین وزن اصفهانی بدلیل آنچه مسمومیت نامعلوم عنوان شده مدت 10 ماه است که در کما بسر می‌برد و این درحالیست که پدر او که یک بازنشسته تامین اجتماعی است و هزینه های سنگین نگهداری از او را به دوش می‌کشد.

خبرگزاری ایسنا: رحیم مهدیان فرنگی‌کار سنگین وزن اصفهانی که تاکنون بارها در سطح استانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و در مسابقات کشوری جوانان و بزرگسالان نیز بر روی سکو رفته است، 10 ماه پیش بدلیل مسمومیت نامعلوم به حالت کما رفته و هم اینک توسط پدر و مادر در منزل تحت مراقبت قرار دارد.

قهرمان کشتی 10 ماه در کما +عکس
رحیم مهدیان

هزینه نگهداری و مراقبت از این ورزشکار که دیگر نشانی از آن بدن تنومند ندارد بر اساس گفته‌های پدرش ماهیانه رقمی بیش از 2 میلیون تومان است در حالیکه پدر خانواده بازنشسته بیمه تامین اجتماعی است و تنها 880 هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرد. به گفته پدر این ورزشکار فقط هزینه خرید چسب خارجی برای جلوگیری از زخم بستر رقمی در حدو یک میلیون و سیصد هزار تومان در ماه است.

رضا مهدیان پدر این ورزشکار در گفتگو با ایسنا، دراین باره اظهار کرد: پسرم 10 ماه پیش در حالی که در منزل تنها بود و ما نیز به مسافرت رفته بودیم بدلیل آنچه پزشکان مسمومیت نامعلوم عنوان کرده اند به کما می‌رود. بدلیل نرسیدن اکسیژن کافی به مغز، قسمتی از مغز او از کار افتاده و هم اینک 10 ماه است که در کما بسر می‌برد.

وی افزود:3 ماه پسرم در بیمارستان بستری بود اما علاوه بر هزینه‌های بالا او روز به روز بدتر می‌شد و متاسفانه رسیدگی خوبی به او صورت نمی‌گرفت. پس از آن او را به منزل انتقال دادیم و 7 ماه است که در خانه از او مراقبت می‌کنیم. از زمانی که رحیم را به منزل آوردیم حالش خیلی بهتر شده و چشمش را باز و بسته می‌کند و یا پای خود را دراز و جمع می‌کند اما نمی‌تواند هیچ حرفی بزند یا کاری را انجام دهد و همچنان در کما بسر می‌برد و من و مادرش وقتی حال و روز او را می‌بینیم آرزوی مرگ می‌کنیم.

قهرمان کشتی 10 ماه در کما +عکس
رحیم مهدیان در کنار جزینی مربی تیم ملی

مهدیان با اشاره به اینکه او تاکنون یک دختر و یک پسر خود را از دست داده است گفت: خواهر دوقلوی رحیم در حالیکه عروس 6 ماهه بود دچار گازگرفتگی شد و فوت کرد. پسر دیگرم نیز بر اثر تصادف از دنیا رفت. به غیر از رحیم فقط یک پسر دیگر دارم و امیدوارم خداوند عنایت کند و پسرم را به ما برگرداند. او زمانی که کشتی می‌گرفت 130 کیلو وزن داشت اما الان وزن او به 50 کیلوگرم هم نمی‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از مسئولان ورزشی استان سراغی از آن‌ها نگرفته‌اند، گفت: دوستان ورزشکار پسرم و خیریه همدانیان با نامه شورای شهر اصفهان تاکنون کمک‌های مالی به ما داشته‌اند و ما را تنها نگذاشتند اما مسئولان ورزشی برای پسرم که زمانی ورزشکار شاخصی بود و قرار بود به مسابقات بین‌المللی هم برود کاری انجام نداده‌اند. البته هئیت کشتی اصفهان به تازگی من را خواست تا در حد توان از پسرم حمایت کند. امیدوارم مسئولان به ورزشکارانی که دچار این اتفاقات می‌شوند توجه داشته باشند تا جوانان این اشتیاق را پیدا کنند که به سمت ورزش کشیده شوند نه اینکه با اینگونه بی توجهی‌ها از ورزش رانده شوند.

قهرمان کشتی 10 ماه در کما +عکس
رحیم مهدیان پس از چند ماه کما

همچنین قربانی مسئول روابط عمومی هئیت کشتی اصفهان از دیدار مسئولان این هیئت با پدر رحیم مهدیان خبر داد و گفت:به دنبال این هستیم تا در حد توان از این ورزشکار شاخص استان حمایت‌های لازم را انجام دهیم.