اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قهرمانی می‌تواند به داوری برگردد


رئیس کمیته داوران گفت: از شنیدن رای محسن قهرمانی متاسف و ناراحت شدم.

تسنیم:  فریدون اصفهانیان در خصوص رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت 8 ماهه محسن قهرمانی اظهار داشت: بعد از شنیدن رای آقای قهرمانی خودمان هم متاسف شدیم و ناراحت هستیم که چنین اتفاقی برای داورمان افتاده اما به هر حال مسئولان ذیربط این تصمیم را گرفته‌اند و ما هم تابع قانون هستیم.

وی افزود: اعلام رای پرونده محسن قهرمانی مدت زمان زیادی طول کشید و ما هم دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد و خلافی از سوی او محرز شود. از این اتفاق خیلی ناراحتیم و حکمی هم که اعلام شده برای ما قابل احترام است.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که  آیا شنیده بوده محسن قهرمانی از باشگاه راه‌آهن پول گرفته است گفت: در این باره چیزی نشنیدیم. برخی مسائل در روال قانونی خود انجام می‌شود و در جلساتی هم که ما حضور داشتیم چنین مسائلی مطرح نشد. فقط می‌گفتند همچنین مسائلی شنیده شده و باید بررسی شود اما چیزی قطعی نبود و گویا اکنون بعد از بررسی‌ها قطعی شده است.

اصفهانیان در خصوص اینکه همچنان معتقد است اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس اشتباه بوده یا داور این دیدار به سمتی غش کرده است، عنوان کرد: ما علم و غیب نداریم و تنها چیزی را که می‌بینیم می‌گوییم، بقیه مسائل مربوط به کمیته انضباطی می‌شود و آنها در این باره تصمیم می‌گیرند. کمیته داوران تنها می‌تواند فیلم بازی را ببیند، آنالیز و در این خصوص صحبت کند و در خصوص سایر مسائل ما نمی‌توانیم صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس دفعه قبل هم گفتیم که اشتباه داورمان را می‌پذیریم و اشتباه محرزی انجام داده و اگر صحنه قبلی به خوبی دیده می‌شد اشتباه بعدی صورت نمی‌گرفت اما ما نمی‌توانیم بگوییم داور از کسی پول گرفته است چون ما از این مسائل بی‌خبریم.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی بعد از گذراندن محرومیتش می‌تواند دوباره سوت بزند به تسنیم گفت: این موضوع بستگی به تصمیم محسن قهرمانی دارد که بعد از محرومیتش دوست دارد فعالیت کند یا نه. ما طبق قانون عمل می‌کنیم و همانطور که بازیکنان و مربیان بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت می‌توانند به میادین بازگردند طبق قانون قهرمانی هم می‌تواند قضاوت کند. ما نمی‌توانیم مقابل قهرمانی را بگیریم و این حق قانونی او است که بعد از محرومیت دوباره قضاوت کند.

اصفهانیان تصریح کرد: اگر قرار بود قهرمانی دیگر قضاوت نکند 8 ماه محروم نمی‌شد و کمیته انضباطی رای به 20 سال محرومیت او می‌داد. اگر هم قرار باشد چنین تصمیمی گرفته شود شاید بعد از این تصمیم دیگری بگیرند و طبق قانون او را محروم کنند.


ویدیو مرتبط :
افشاگری مرتضی کریمی و درودگر درباره داوری (قهرمانی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غیاثی: قهرمانی بهتر از گذشته داوری کرد اما پنالتی پرسپولیس را ندید



پرتاب نارنجک جریمه‌هایی در پی خواهد داشت

غیاثی: قهرمانی بهتر از گذشته داوری کرد اما پنالتی پرسپولیس را ندید

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: محسن قهرمانی بهتر از گذشته داوری کرد اما پنالتی پرسپولیس را ندید.

سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد نحوه قضاوت محسن قهرمانی در دربی 76 گفت: محسن قهرمانی در مجموع بهتر از گذشته داوری کرد اما اشتباهاتی داشت. به عنوان مثال پنالتی پرسپولیس را در نیمه اول ندید که علتش این بود که او با نکونام و حقیقی در یک راستا قرار داشت و در خط عمود به صحنه بود. به همین دلیل نتوانست خطای نکونام روی حقیقی را پنالتی بگیرد و به حقیقی اخطار داد.

وی ادامه داد: قهرمانی در نیمه دوم بهتر قضاوت کرد. البته او باید وقت اضافه بیشتری می‌گرفت و حداقل 4 دقیقه برای این مسابقه وقت اضافه محاسبه می‌کرد.

غیاثی با اشاره به پرتاب نارنجک از سوی تماشاگران گفت:‌ پرتاب دو نارنجک دستی از سوی تماشاگران می‌تواند جریمه‌‌هایی برای آنها داشته باشد./فارس