اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قهرمانی تقیان در آسیا با طعم رکوردشکنی


وزنه‌بردار دسته 77 کیلویی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال طلا و یک مدال نقره رسید.

خبرگزای فارس: وزنه‌بردار دسته 77 کیلویی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال طلا و یک مدال نقره رسید.

 در ادامه چهل و چهارمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانای قزاقستان در حال برگزاری است، از ساعت 20 دیشب به وقت این کشور وزنه برداران دسته 77 کیلوگر به مصاف هم رفتند.

 در این دسته که با حضور 14 وزنه بردار یکی از شلوغ ترین دسته ها به شمار می رود، رسول تقیان از ایران برای کسب عناوین برتر آسیا به مصاف حریفان سرسختی از کره شمالی، چین و قزاقستان رفت.

در این وزن رسول تقیان که در استارت لیست پس از وزنه بردار کره شمالی با ورودی 345 در جایگاه دوم قرار داشت در حرکات یکضرب و برای بار اول درخواست وزنه 155 کیلویی را کرد که در مهار آن موفق بود. وی در مرتبه دوم هم وزنه 160 کیلویی را با موفقیت بالای سر برد.

تقیان برای بار سوم هم به خوبی از پس وزنه 163 کیلویی برآمد با این حال پشت سر کوانگ سنگ کیم، وزنه بردار کره شمالی که وزنه 164 کیلویی را مهار کرد به نقره دو ضرب رسید. پس از این دو هم وزنه برداری از چین با مهار وزنه 160 کیلویی سوم شد.

در حرکات دوضرب تقیان در حالی روی تخته آمد که 11 نفر کار خود را تمام کرده و تنها رقیب چینی و ازبکش باقی مانده بود.

تقیان کار خود را با مهار وزنه 195 کیلویی آغاز کرد. وی در ادامه وزنه 203 کیلویی را در حالی درخواست کرد که دیگر وزنه برداری باقی نمانده بود. وی در مهار این وزنه ناموفق بود.

در حرکت سوم تقیان این وزنه را مهار کرد و به مدال طلای دوضرب و مجموع رسید.

در این حرکت وزنه برداران چین و کره شمالی با مهار وزنه های 186 و 181 دوم و سوم شدند.

در حرکات مجموع هم تقیان با ثبت رکورد 358 به مدال طلا رسید وزنه برداران چین و کره شمالی با مجموع 356 و 355 کیلو دوم و سوم شدند.  تقیان رکورد ایران که با 365کیلوگرم در اختیار محمدعلی برخواه بود را شکست.

عصر امروز و قبل از آغاز این رقابت هم سجاد بهروزی از ایران موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شده بود.


ویدیو مرتبط :
وزنه برداری قهرمانی جهان: حذف رسول تقیان در دو ضرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهرمانی آسیا با طعم رکوردشکنی/ دو طلا و یک نقره برای تقیان



قهرمانی آسیا با طعم رکوردشکنی/ دو طلا و یک نقره برای تقیان

وزنه‌بردار دسته 77 کیلویی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال طلا و یک مدال نقره رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از قزاقستان، در ادامه چهل و چهارمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانای قزاقستان در حال برگزاری است، از ساعت 20 امشب به وقت این کشور وزنه‌برداران دسته 77 کیلوگر به مصاف هم رفتند.

در این دسته که با حضور 14 وزنه‌بردار یکی از شلوغ‌ترین دسته‌ها به شمار می‌رود، رسول تقیان از ایران برای کسب عناوین برتر آسیا به مصاف حریفان سرسختی از کره شمالی، چین و قزاقستان رفت.

در این وزن رسول تقیان که در استارت لیست پس از وزنه‌بردار کره شمالی با ورودی 345 در جایگاه دوم قرار داشت در حرکات یکضرب و برای بار اول درخواست وزنه 155 کیلویی را کرد که در مهار آن موفق بود. وی در مرتبه دوم هم وزنه 160 کیلویی را با موفقیت بالای سر برد.

تقیان برای بار سوم هم به خوبی از پس وزنه 163 کیلویی برآمد با این حال پشت سر کوانگ سنگ کیم، وزنه‌بردار کره شمالی که وزنه 164 کیلویی را مهار کرد به نقره یکضرب رسید. پس از این دو هم وزنه‌برداری از چین با مهار وزنه 160 کیلویی سوم شد.

در حرکات دوضرب تقیان در حالی روی تخته آمد که 11 نفر کار خود را تمام کرده و تنها رقیب چینی و ازبکش باقی مانده بود.

تقیان کار خود را با مهار وزنه 195 کیلویی آغاز کرد. وی در ادامه وزنه 203 کیلویی را در حالی درخواست کرد که دیگر وزنه‌برداری باقی نمانده بود. وی در مهار این وزنه ناموفق بود.

در حرکت سوم تقیان این وزنه را مهار کرد و به مدال طلای دوضرب و مجموع رسید.

در این حرکت وزنه‌برداران چین و کره شمالی با مهار وزنه‌های 186 و 181 دوم و سوم شدند.

در حرکات مجموع هم تقیان با ثبت رکورد 358 به مدال طلا رسید، وزنه‌برداران چین و کره شمالی با مجموع 356 و 355 کیلو دوم و سوم شدند. تقیان رکورد ایران که با 365 کیلوگرم در اختیار محمدعلی برخواه بود را شکست.

عصر امروز و قبل از آغاز این رقابت هم سجاد بهروزی از ایران موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شده بود./فارس