اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قمه زدن با مکتب عاشورا منافات دارد


آیت‌الله نوری‌همدانی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پیامی خطاب به عزاداران حسینی صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله نوری‌همدانی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پیامی خطاب به عزاداران حسینی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

می‌دانیم حادثه عاشورا یک مکتب پرفضیلت جهانی و جاودانه است که بر اساس کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در سطح گیتی می‌درخشد و پیام‌های فراوان و درس‌های بسیاری را منتشر می‌سازد.

این مکتب، کانون فروزانی برای نجات انسان‌ها از زیر سیطره ظلم استکبار، ذلت، حقارت و وابستگی است و امسال با توجه به اوضاع زمان و جهان، باید مراسم عاشورا را پررنگ‌تر برگزار نمائیم.

ضمناً در مبارزه با ایجاد تحریف‌ها در این مکتب باعظمت باید دانست هر حرکتی مانند قمه‌زدن و امثال آن و هر حرفی که با عظمت و شأن این مکتب منافات داشته باشد، شرعاً جایز نیست.

وفقکم الله لمرضاته

حسین نوری همدانی»


ویدیو مرتبط :
معجزه نوشته شدن نام حسین با خون روی قمه هنگام قمه زدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: ملت ایران با پیوندش با مکتب حسینی و عاشورا، در برابر همه قدرت‌ها پیروز است



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - روحانی: ملت ایران با پیوندش با مکتب حسینی و عاشورا، در برابر همه قدرت‌ها پیروز است

رییس جمهوری عاشورا و کربلا را منبع عظمت ملت ایران دانست و اظهار داشت: تا زمانی که پیوند مردم ایران با منبع حیات بخش اسلام و قرآن و مکتب حسینی و عاشورا برقرار است، این ملت در برابر همه قدرت‌ها پیروز خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جمع علما و ایثارگران استان زنجان و با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام گرامیداشت اباعبدالله حسین(ع) گفت: ترویج دین در سایه ایثار و فداکاری امام حسین(ع) صورت می گیرد و روحانیت به ویژه روحانیت شیعه در سایه نام اباعبدالله حسین (ع) و کربلا و محرم توانست بار مسئولیت ترویج دین را در قرن های متوالی بر دوش بگیرد.

روحانی با بیان این‌که علما و ایثارگران رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: نسبت علما و ایثارگران به گونه‌ای است که ایثارگران در مکتب علما پرورش یافته اند و علما در سایه ایثار ایثارگران می توانند ادامه راه دهند و این دو قشر هدف واحدی را دنبال می‌کنند.

رییس جمهور با بیان این‌که محرم و عاشورا در تاریخ نهضت‌های اسلامی به ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی داشته است، گفت: نقطه اوج آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایام محرم سال ۴۲ و زمانی بود که امام راحل اعلامیه محرم را صادر کردند و پس از آن بود که در نوحه‌های عزاداری مسایل انقلاب و مبارزه با ظلم و ستم آغاز گردید.

روحانی خاطر نشان کرد: تمام فرازهای نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی در سایه مکتب عاشورا شکل گرفت و در محرم سال ۱۳۵۷ بود که نام تاسوعا و عاشورا در تمام صفحات روزنامه‌های غربی و رادیو و تلویزیون‌های آن‌ها مطرح شد.

رییس جمهور با اشاره به عظمت حادثه کربلا و نام امام حسین(ع) اظهار داشت: چه کسی می‌تواند و چه بیانی قادر است که عظمت کار اباعبدالله حسین (ع) و حادثه بزرگ عاشورا را تبیین کند؟

روحانی با بیان اینکه تمام منبع عظمت ملت ایران از عاشورا و کربلا نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: این ملت در دوران دفاع مقدس نه تنها در برابر صدام، بلکه در برابر تمام قدرت‌های بزرگ جهان که مجهزترین ابزارهای نظامی را در اختیار صدام قرار داده بودند، ایستادگی کرد.

رییس جمهور افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران ایثار و فداکاری بزرگی در برابر قدرت‌های جهانی انجام داد و همه قدرت و انگیزه‌ای که باعث شد این ایثار و فداکاری صورت بگیرد، الهام گرفتن از مکتب امام حسین(ع) بود.

روحانی با اشاره به دیدارهای خود با خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: انسان زمانی که در برابر خانواده شهدا و یک جانباز قطع نخاع قرار می‌گیرد در برابر صبر و استقامت آن‌ها، احساس حقارت می‌کند.

رییس جمهور اضافه کرد: جانبازان و شهدا و خانواده بزرگ آنان با خدای متعال معامله کردند و خدای ناکرده اگر فردا هم حادثه‌ای برای کشور بوجود بیاید و اعلام بسیج عمومی گردد بدون تردید خانواده شهدا و ایثارگران در صف اول حضور خواهند داشت.

روحانی با تأکید بر اینکه بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از مکتب امام حسین(ع) است، گفت: امام راحل هر آنچه از شجاعت و ایثار داشتند از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بود.

رییس جمهور تصریح کرد: منبع و ذخیره بزرگ ملت ایران برای ایثار و فداکاری، کربلا و ابا عبدالله الحسین(ع) است.

روحانی تصریح کرد: تا زمانی که با امام حسین(ع) ارتباط و پیوند قوی داشته باشیم از هیچ چیزی ترسی نداریم و اگر به این منبع اقتدار و عظمت خود متصل بوده و از آن جدا نشویم، این مسأله منبع حیات‌بخشی برای همه ملت ایران خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از شاگردان برجسته مکتب امام حسین(ع) دانست و با تسلیت درگذشت ایشان، خاطرات از فعالیت‌های این شخصیت برجسته انقلاب بیان کرد و اظهار داشت:‌ ایشان در تمام مراحل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب در تمامی صحنه‌ها بار مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش گرفتند و آنها را به خوبی به انجام رساندند و این همه در سایه پرورش یافتن ایشان در مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) بوده است.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات و خدمات دولت به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: دولت با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده، اما همواره وظیفه و مسئولیت خود را نسبت به خانواده بزرگ ایثارگران مدنظر داشته است و معتقدیم که رسالت و مسئولیت بسیار سنگینی نسبت به این عزیزان بر دوش داریم و از این‌رو از ابتدای آغاز کار دولت یازدهم تلاش کرده که وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: دولت در خصوص پرداخت معوقات خانواده شهدا و ایثارگران که از سال ۸۶ باقیمانده و رقم بالایی هم بوده احساس مسئولیت کرده و بخش بزرگی از آن را پرداخت نمود و به فضل الهی بخش باقیمانده آن هم تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت خود را مدیون خانواده شهدا و ایثارگران می‌داند، اظهار داشت: فداکاری خانواده بزرگ ایثارگران بوده که امنیت امروز کشور ما را تضمین کرده است و امیدوارم بتوانیم راه شهدا و امام شهیدان را ادامه دهیم.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از اقدامات دولت تدبیر و امید برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم اظهار داشت: انتخاب شایسته شما وزانت بیشتری به جایگاه ریاست جمهوری بخشید و قلب رهبر معظم انقلاب را مسرور کرد و موجب شد آرامشی در جامعه‌ای که ملتهب بود، ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات دکتر روحانی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شما کسی بودید که اولین بار لفظ امام را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بکار بردید و بی‌تردید اقدامات و خدمات شما نسبت به نظام جمهوری اسلامی هرگز از خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین