اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلیان با سرویس، تحویل درب منزل!


رییس واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: تابلوی سیگار ممنوع مطابق ماده 9 باید توسط متصدیان و کارفرمایان و مسئولان اماکن عمومی در نقاط مناسب و در معرض دید عموم نصب شود. ولی شاهد توزیع قلیان از طریق سرویس تحویل در درب منزل هستیم هنوز حساسیتی برای این موضوع در مسئولان انتظامی و بهداشتی کشور مشاهده نکرده‌ام!

خبرآنلاین: رییس واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: گفت میزان اجرایی شدن قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ارزیابی شود.

به عنوان مثال عملکرد ماده 8 قانون در زمینه افزایش 10 درصدی قیمت سالانه از طریق افزایش مالیات معلوم نیست. سیگار در کشور ما بسیار ارزان است اگر این ماده قانونی اجرایی می‌شد الان هر پاکت سیگار باید 15 تا 25 هزار تومان و حتی بیشتر باشد.

به گفته دکتر دماری، ساخت مستند و تیزرهای تبلیغاتی به ویژه برای گروه نوجوانان جهت جلوگیری از ورود آنها به جرگه افراد سیگاری و راه‌اندازی موزه دخانیات جهت نمایش عینی و رایگان عوارض دخانیات به گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و دیگر گروه‌های در معرض خطر از دیگر اقدامات ترویجی برنامه کاهش مصرف سیگار است.

او گفت: ماده 9 قانون در زمینه ارایه خدمات مشاوره‌ای ترک دخانیات در نظام مراقبت‌های اولیه سلامت (شبکه‌های بهداشتی - درمانی کشور) اجرایی نشده است و برای 5 میلیون و 300 هزار نفر سیگاری تنها 70 یا 80 کلینیک ترک سیگار فعال داریم!

ماده 13 در مورد منع استعمال دخانیات در نهادهاست و مرتکبان با جریمه و تنبیه مواجه خواهند شد. در این زمینه نیز باید دید چقدر این ماده اجرایی شده است و این درحالیست که بنده در راه پله‌های وزارت بهداشت هم شاهدم که سیگار می‌کشند!

او گفت: تابلوی سیگار ممنوع مطابق ماده 9 باید توسط متصدیان و کارفرمایان و مسئولان اماکن عمومی در نقاط مناسب و در معرض دید عموم نصب شود. ولی شاهد توزیع قلیان از طریق سرویس تحویل در درب منزل هستیم هنوز حساسیتی برای این موضوع در مسئولان انتظامی و بهداشتی کشور مشاهده نکرده‌ام !


ویدیو مرتبط :
تحویل گربه درب خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه کتاب رایگان، تحویل درب منزل!


طرح «کیف کتاب» برای توزیع رایگان کتاب به شهروندان تهرانی از سوی کتابخانه 13 آبان منطقه 22 شهرداری تهران اجرا می‌شود.

طرح «کیف کتاب» برای توزیع رایگان کتاب به شهروندان تهرانی از سوی کتابخانه 13 آبان منطقه 22 شهرداری تهران اجرا می‌شود.

فرهنگسرای ولاء در این طرح، اقدام به توزیع فرم‌های نظرسنجی میان اعضای کتابخانه و خانواده  آنها کرده و پس از جمع‌آوری و استخراج اطلاعات این فرم‌ها که عناوین کتاب‌های مورد علاقه هر خانواده در آن قرار می‌گیرد، کتاب‌های مورد علاقه آنها به منازلشان ارسال می‌شود.

در این طرح کتاب‌های ارسالی به مدت زمان معینی نزد هر خانوار به صورت امانت باقی مانده و پس از اتمام بازه زمانی معین، کتاب‌های گرفته شده را تحویل داده و کتاب دیگری را دریافت می‌کنند. کتابخانه 13 آبان این طرح را به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اول مرداد تا 30 شهریور به اجرا درمی‌آورد.

منبع: خبرگزاری مهر