اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلعه‌نویی مساوی می خواهد


میثم حسینی فصل پیش تقریباً در همین مقطع با پیراهن آبی در دربی به میدان رفت وحالا شرایط برای او کاملاً متفاوت است.

خبرآنلاین: میثم حسینی فصل پیش تقریباً در همین مقطع با پیراهن آبی در دربی به میدان رفت وحالا شرایط برای او کاملاً متفاوت است.

مدافع مازندرانی قرمزها روز جمعه قرار است مقابل استقلال و خسرو حیدری بازی کند. حسینی در گفت‌وگو با ما تفکرات قلعه‌نویی در دربی را هم فاش کرد.

* هفته گذشته با یک مصاحبه شوک خوبی به همبازیانت دادی!

در آن مصاحبه سعی کردم طوری صحبت کنم که بچه‌ها مثبت به آینده فکر کنند و بیشتر متوجه شرایط تیم شوند که شکر خدا با همت بچه‌ها و درایت کادرفنی پیروزی شیرین و باارزشی را مقابل فولاد کسب کردیم.

* دوباره رسیدیم به دربی، مسابقه‌ای که فقط در ایران جذاب نیست!

من اطمینان دارم که این بار دربی زیبایی را می‌بینیم البته در این دو، سه سال اخیر دربی‌ها بد نبوده است، مخصوصاً آن چند بازی که پرگل از آب درآمد؛ 2- صفر، 3- صفر، 3-2 و ...

* فصل پیش در هیچ‌یک از دربی‌ها گل ندیدیم!

بازی رفت را قبول دارم قشنگ نبود اما بازی برگشت دو تیم خوب بازی کردند، مخصوصاً پرسپولیس که خلاف تصور ظاهر شد.

* برخی معتقدند امیر قلعه‌نویی در دربی‌ها بیش از حد به نباختن فکر می‌کند و به این خاطر استقلال اجازه نمی‌دهد بازی زیبا شود!

فصل پیش من در بازی رفت بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی توانستم به میدان بروم. قبل از آن مسابقه خیلی‌ها روی کاغذ استقلال را از پیش برنده می‌دانستند چون شرایط پرسپولیس خوب نبود اما بازی که شروع شد، پرسپولیس بر بازی تسلط پیدا کرد و به نوعی غافلگیر شدیم. به این خاطر قلعه‌نویی تصمیم گرفت سیستم تیم را دفاعی کند و در نهایت هم بازی مساوی شد. به هر حال هیچ مربی‌ای دوست ندارد بازنده دربی باشد. مربیانی که من در استقلال با آنها کار کردم، به نباختن در دربی خیلی اهمیت می‌دادند البته هواداران دو تیم هم دوست ندارند بازنده دربی باشند و به ما می‌گویند همه بازی‌ها را ببازید اما دربی را ببرید!

* قبول دارید که پیروزی در دربی از خیلی جهات هم تأثیرات مثبت دارد؟

بله، مسلماً همین‌طور است. پیروزی در دربی از لحاظ روحی و روانی خیلی به تیم کمک می‌کند تا در ادامه راه با اعتماد به نفس بیشتری پیش برویم. از طرفی اگر جمعه ببریم، به صدر جدول خواهیم رفت البته اگر فولاد برنده نشود. به هر حال ما فقط به شکست استقلال فکر می‌کنیم تا به اصطلاح فوتبالی‌ها در راه قهرمانی گام برداشته و یک روز به یادماندنی برای هواداران رقم بزنیم. هواداران پرسپولیس مدت زیادی است که از ته دل شاد نشده‌اند و امیدوارم این اتفاق روز جمعه رخ دهد.

* خاطرات تلخ و شیرین زیادی با پیراهن استقلال در دربی داری. کدام بیشتر در ذهنت مانده؟

اولین دربی‌ام با پیروزی استقلال رقم خورد که یک خاطره شیرین بود. خاطره تلخم در دربی نیز برمی‌گردد به همان بازی که در 10 دقیقه 3 گل خوردیم و بازی برده را باختیم. آن اتفاق واقعاً کار خدا بود و لطف او شامل حال پرسپولیسی‌ها شد. هنوز هم نفهمیدم در آن 10 دقیقه چه اتفاقاتی رخ داد.

* روی کاغذ کارشناسان شانس استقلال را برای پیروزی بیشتر می‌دانند چون معتقدند مهره‌های این تیم باتجربه‌تر هستند. نظر تو چیست؟

دربی بازی مهره‌ها نیست بلکه اتفاقات در زمین مسابقه رخ می‌دهد. استقلال بازیکنان خوب و هماهنگی دارد و در آسیا هم خوب نتیجه گرفته اما ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و دنبال 3 امتیاز این بازی هستیم.

* 5، 6 بازیکن پرسپولیس اولین دربی خود را تجربه خواهند کرد. به آنها چه توصیه‌ای داری؟

بله، ما بازیکن جوان زیاد داریم که خوشبختانه کم‌تجربه نیستند و پتانسیل بالایی برای درخشش در دربی دارند البته آنها باید 10 دقیقه اول را با احتیاط کار کنند تا با جو دربی آشنا شده و در ادامه راحت‌تر کار کنند.

برای مهار خسرو حیدری آماده هستی؟

به احتمال خیلی زیاد خسرو مقابل من بازی خواهد کرد. او یکی از بهترین و بااخلاق‌ترین فوتبالیست‌های ایران است. خوشبختانه یا متأسفانه، هم او به خوبی مرا می‌شناسد و هم من او را! و این کارمان را سخت‌تر می‌کند.

* نقطه قوت استقلال را کجا می‌بینی؟

به نظر من استقلال روی کاکل 3 یا نهایتاً 4 بازیکن می‌چرخد. آنها در خط دفاع هماهنگی خوبی دارند اما روی کارهای تهاجمی؛ خسرو، فرهاد و آندو نقطه قوت استقلال به شمار می‌روند. اگر آنها را از کار بیندازیم، استقلال خیلی سخت به دروازه ما نزدیک خواهد شد البته باید مواظب محمد قاضی آماده هم بود.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی: دربی جنگی است که در آن اخلاق و معرفت هم وجود دارد/شاید مساوی شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از بازیکن ملوان که برهانی پایش را لگد کرد عذر می‌خواهم

قلعه نویی: دربی جنگی است که در آن اخلاق و معرفت هم وجود دارد/شاید مساوی شود

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال دربی را جنگی نامید که در آن معرفت و اخلاق هم دیده می‌شود.

امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین استقلال در مورد دربی 75 گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. دربی اگر چه 3 امتیاز بیشتر ندارد اما از حساسیت‌های زیادی برخوردار است. در دو بازی گذشته استقلال بدشناسی آورد، با این حال امیدوارم اول دربی یک بازی خوب شود و بازیکنان و طرفداران به سلامت به خانه بروند. ما توانایی خوبی برای این بازی داریم. البته مشکل ما مصدومیت خسرو حیدری است.

وی در مورد اینکه آیا به مساوی فکر می‌کند یا نه گفت: هم ما و هم پرسپولیس برای برد به میدان می‌آییم اما شاید بازی مساوی شود. من همیشه بازی هجومی را دوست داشتم، چه در زمانی که در استقلال بودم و چه در تیم‌های دیگر به بازی هجومی اعتقاد داشتم.

سرمربی استقلال در مورد احتمال جدایی جباری و زندی گفت: ما کار مشاوره‌ای انجام می‌دهیم و در نهایت نظرات را به فتح الله زاده منتقل می‌کنیم و او تصمیم گیرنده نهایی است. با این حال ما خواسته‌ایم که هیچ بازیکنی در نیم فصل از استقلال جدا نشود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه مشکلات مالی بر روی دربی هم تاثیر گذار است یا نه، گفت: در دربی این مسائل تاثیری ندارد اما مشکلات مالی بازیکنان باید حل شود. میداودی که اکنون مصدوم شده و می‌توانست در دربی به ما کمک کند از ماه پنجم سال قبل هنوز یک ریال از استقلال دریافت نکرده است. یک بازیکن این گونه نشان می‌دهد که عاشق پیراهن تیم و هوادارانش است.

وی ادامه داد: فتح الله زاده و هیئت مدیره در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند، فتح الله زاده در 24 ساعت فقط 2 ، 3 ساعت استراحت می‌کند. هیئت مدیره هم همین گونه است اگر تلاشی در مدیران نمی‌دیدیم بحث دیگری بود اما اکنون مدیران در تلاش هستند تا مشکلات حل شود. 10 روز است که مسائل اقتصادی باشگاه را به فتح الله زاده واگذار کرده‌اند و انشاالله قرار داد اول اسپانسر هم امضا می‌شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه پروین از او تعریف کرده است گفت: اینکه بزرگی مثل پروین از من تعریف کند باعث افتخار است. پروین و پورحیدری از نوادر فوتبال ایران هستند. پروین روح بزرگی دارد که از شاگردانش تعریف می‌کند.

وی در مورد خسرو حیدری گفت: این بازیکن 3 هفته با ما نخواهد بود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه صادقی دربی 75 را جنگ می داند گفت: هر بازیکنی تعبیر خودش را از بازی دارد. به نظر من دربی جنگی است که در آن معرفت، اخلاق و بازی جوانمردانه هم دیده می‌شود. جنگی که مردانه و قشنگ است.

وی افزود: باید از بازیکن ملوان هم عذرخواهی کنم که برهانی پای او را لگد کرد، البته او گفت این کار را ناخودآگاه انجام داده است.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت جباری گفت: این بازیکن 6 هفته از میادین دور خواهد بود.

سرمربی استقلال در مورد تعویق بازی استقلال و پیکان گفت: این برنامه ریزی به ما لطمه می‌زند زیرا تا می‌خواهیم هماهنگ شویم به تعطیلات می‌خوریم. ما بازیکن کلیدی خود را از دست دادیم. با این حال باید به نظرات کی‌روش احترام گذاشت و به او آرامش داد اما تا هماهنگ می‌شویم بازی‌ها تعطیل می‌شود و باید کار بدنی و قدرتی انجام دهیم.

وی در مورد پیامش به هواداران گفت: ما در حدی نیستیم به هواداران قرمز و آبی پیام بدهیم اما طرفداران دو تیم ضمن انرژی دادن به تیم خود به حریف هم احترام بگذارند. این کار را ما سال گذشته در تراکتور سازی انجام می‌دادیم. قشنگی‌های فوتبال است که می‌ماند. اینکه چند سال پیش ملوان و استقلال چه نتیجه‌ای گرفتند مهم نیست اما همه کار امین متوسل‌زاده را به یاد دارند. باید فوتبال‌مان را به این سمت ببریم./فارس