اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلعه‌نویی: خودمان را صدرنشین لیگ می‌دانم


سرمربی تیم فوتبال استقلال با اعتراض به کسر یک امتیاز از این تیم می‌گوید تیم او صدرنشین واقعی لیگ برتر است.

ایسنا: سرمربی تیم فوتبال استقلال با اعتراض به کسر یک امتیاز از این تیم می‌گوید تیم او صدرنشین واقعی لیگ برتر است.

 سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر اظهار کرد: اول از هر چیز آرزو می‌کنیم فردا یک بازی خوب، تاکتیکی و فیرپلی را از دو تیم شاهد باشیم و آن چیزی که به عنوان داربی در آسیا و جهان مطرح است در این بازی نشان داده شود؛ فوتبالی که تماشاگرپسند باشد و همه‌ی مردم چه آنهایی که در ورزشگاه هستند و چه آنهایی که از طریق تلویزیون بازی را می‌بینند از آن لذت ببرند.

وی ادامه داد: خوشحالم که در حال حاضر هر دو تیم در بالای جدول هستند. البته ما خودمان را صدرنشین می‌دانیم. کسر یک امتیاز از ما بی‌انصافی بود و به قول نصیرزاده که کارشناس موجهی است این کار قانونی نبوده. این‌که ما و پرسپولیس در بالای جدول هستیم نشان می‌دهد که این دو تیم بزرگ بار دیگر شرایط خوبی دارند و امیدوارم فردا فوتبال خوبی شاهد باشیم.

قلعه‌نویی با اشاره به این‌که بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان تیمش کمی به لحاظ روحی روانی دچار مشکل شد گفت: سعی کردیم در این هفته فشار تمرینات را کم کنیم و بیشتر با بازیکنان به‌ویژه با بزرگان تیم جلسه گذاشتیم. فردا بازی حساسی داریم. متاسفانه دو، سه بازیکن ما مصدوم هستند. هاشم بیگ‌زاده و خسرو حیدری به این بازی نمی‌رسند. احمد جمشیدیان هم خیلی وقت است مصدوم است.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و علاوه بر مدیرعامل و بازیکنان بسیار خوبی که دارد برند خوبی به نام علی دایی نیز در این تیم هست که ما باید در ایران تلاش کنیم نام او را برای حضور در AFC و حتی برای ریاست آن مطرح کنیم. البته ما هم مدیرعامل و بازیکنان خوبی داریم. از هواداران می‌خواهم که فقط تیم خود را تشویق کنند و به حریف احترام بگذارند.

او در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در این فصل گل‌های زیادی دریافت کرده است، بیان کرد: پارسال کم گل می‌زدیم می‌پرسیدند چرا کم گل می‌زنید حالا امسال می‌گویند چرا این‌قدر گل می‌خورید. به هر حال اینها جذابیت‌های فوتبال است اما قبول دارم که در خط دفاعی آن کارایی لازم را نداشتیم. ریکاوری و بدنسازی مناسبی را انجام ندادیم ولی باید قبول کنید این خط دفاعی، خط دفاعی تیم ملی بود و در حال حاضر خسته است. ما از لحاظ روحی روانی کارهایی را انجام داده‌ایم اما هنوز متاسفانه گل‌های خنده‌داری می‌خوریم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره‌ی فغانی داور این دیدار گفت: وقتی متوجه شدم که فغانی داور این بازی است زنگ‌ها و پیامک‌های زیادی به من زده شد که نسبت به انتخاب او اعتراض کنیم اما من به دنبال این مساله نیستم. خودتان دیدید که برابر استقلال اهواز یک پنالتی ما را نگرفتند، کعبی باید اخراج می‌شد و یک گل سالم ما هم مردود اعلام شد. داوری امسال به ضرر استقلال بوده است اما اعتقاد دارم فغانی داور خوبی است و اگر روابط عمومی و مدیریتش را بهتر کند از بهترین داوران تاریخ فوتبال ایران می‌شود. ما اعتقاد داریم اگر فغانی اشتباهاتی انجام می‌دهد سهوی است و در همه جای دنیا اشتباهات داوری وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال شکسته نشدن رکورد نباختنش به پرسپولیس است، اظهار کرد: ما هر کاری که کنیم یک سری قلم به دست کارشان را انجام می‌دهند. مثالش هم همان ماجرای داروخانه است که توضیحش نمی‌دهم. ما با سپاهان، پرسپولیس را با چهار گل شکست دادیم یا با تراکتورسازی در بازی رفت و برگشت این تیم را مغلوب کردیم. آیا درست است چنین مربی با چنین افکاری به دنبال حفظ رکورد باشد؟ من نه به دنبال آمار بازی‌هایم با پرسپولیس هستم، نه روزنامه می‌خوانم. اعتقاد دارم هر بازی شرایط خودش را دارد. طبیعتا نباختن در داربی یک پوئن محسوب می‌شود. من همواره به دنبال بازی هجومی بوده‌ام و با برق تهران هم تا دقیقه 87 برابر پرسپولیس جلو بودیم اما داور خدا خیر داده آن دیدار بازی را 2-2 کرد و در گل طلایی ما 3-2 باختیم. من فوتبال دفاعی دوست ندارم اما باید قبول کرد که دفاع هم جزئی از بازی است. منتها یک سری دشمن قلعه‌نویی هستند و نمی‌گویند او در یک سال بهترین خط دفاع، حمله و آقای گل را داشته و قهرمان لیگ شده است. زمانی که سرمربی سپاهان بودم دفاع تیم ملی را بازیکنان سپاهان تشکیل می‌دادند. پارسال هم با استقلال همین اتفاق افتاد. با این حال عده‌ای دشمن من هستند و صحبت‌هایی را از یک جاهایی در می‌آورند می‌نویسند. اگر کسی دیگر به جای من بود و این نتایج را می‌گرفت چه قلم‌هایی زده می‌شد. وجدانا من نمی‌دانستم آمار نباختنم به پرسپولیس چند بازی بوده. اصلا شاید فردا با سه مهاجم به میدان برویم و کار را هجومی دنبال کنیم.

قلعه‌نویی در ادامه درباره‌ی باتجربه بودن تیم خود و جوان بودن پرسپولیس گفت: پرسپولیس آن‌قدرها هم که می‌گویید جوان نیست و بازیکنان باتجربه زیادی دارد. ضمن این‌که در فوتبال روز دنیا تحرک و دویدن مهم است. جوان‌های استقلال خوزستان تجربه بازی با استقلال را نداشتند اما جدای از اشتباهات داوری و اشتباهات فردی ما پس از گل دویدند و ما ندویدیم. این فوتبال 10-15 سال پیش بود که بازیکنان بعد از 7-6 ماه به خاطر تجربه‌شان برابر استقلال و پرسپولیس بازی می‌کردند. اکنون بازیکنان آن‌قدر تمرین می‌کنند که آماده بازی هستند. تجربه می‌تواند مهم باشد ولی نه در فوتبال امروز دنیا.

وی در ادامه درباره‌ی حضور مدیر روابط عمومی جدید باشگاه استقلال اظهار کرد: به آقای نوری‌فرد خوشامد می‌گویم؛ چون او جزو قشر خبرنگاران پاک ایران است. البته همه خبرنگاران ایرانی قلم پاکی دارند و خوب هستند. نوری‌فرد هم اطلاعات کاملی در حوزه‌ی ورزش دارد که امیدوارم قلم او برای استقلال منشأ خیر باشد.

سرمربی استقلال در ادامه درباره‌ی هواداران تیمش گفت: به هواداران تیم توصیه‌ای می‌کنم و آن این‌که در بازی فردا تیم خود را تشویق کنند و به حریف هم احترام بگذارند. ما امسال از این ناحیه خیلی ضربه خوردیم؛ هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر. البته تاکید می‌کنم آن امتیازی که از ما کسر شد غیرقانونی بود اما چه خوب است که هواداران انرژی خود را روی احترام به حریف و تشویق تیم خودی صرف کنند. گاهی پیش آمده که هواداران ما مربی حریف را تشویق کرده‌اند که این کار خوبی است و امیدوارم باز هم شاهد چنین رفتاری باشیم.

وی ادامه داد: کشور ما به جوانمردی معروف است. ما کسانی مثل پوریای ولی و تختی را داشته‌ایم که الگوی خوبی هستند. البته باید قبول کنیم که کشور ما جوان است و جوان‌ها فشارهای بیرونی را می‌خواهند در ورزشگاه‌ها تخلیه کنند که باعث بروز اتفاقاتی می‌شود اما با این حال به هوادارانمان توصیه می‌کنم اولا به حریف احترام بگذارند و دوما تیم خود را تشویق کنند و این را بدانند که AFC بازی‌های ما را زیر نظر دارد.

در ادامه خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت برخلاف انتظار، جمعی از پیشکسوتان استقلال به جای حمایت از این تیم، با ذکر برخی مسائل حاشیه‌ای سعی کرده‌اند تمرکز این تیم را به هم بزنند. این خبرنگار از قلعه‌نویی پرسید که آیا او انتظار چنین صحبت‌هایی را داشته است؟ قلعه‌نویی پاسخ داد: این اتفاقات پیش از این هم افتاده است. فکر می‌کنم پارسال نیز چنین حرف‌هایی را زده‌اند. آقایان وقتی می‌برند کارشان تاکتیکی بوده ولی وقتی می‌بازند حرف‌های حاشیه‌ای می‌زنند. می‌گویند من در سال 75 در یک داربی کم‌کاری کرده‌ام تا تیم ببازد. فکر می‌کنم در آن بازی فقط 7 یا 8 دقیقه بازی کردم.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که در استقلال بودم 7 بار به پرسپولیس نباخته‌ام. بیشترین جام‌های قابل تصاحب در یک سال را من در استقلال گرفته‌ام و رکوردهای بیشتری را نیز به ثبت رسانده‌ام. حالا سوال من این است این آقایانی که خود را استقلالی می‌دانند چرا زمانی که تیم در دسته سوم بود از 10 کیلومتری باشگاه رد نمی‌شدند؟ آیا آن استقلال، استقلال نبود؟ هر وقت که من به استقلال آمدم باشگاه پول نداشت و تیم یا نهم بود یا سیزدهم. الان هم تیم را قهرمان کردم. چرا این آقایان همیشه این حرف‌ها را پیش از داربی می‌زنند؟ آیا آنها استقلالی واقعی هستند؟ شما پاداش‌هایی که دو سال پیش به بازیکنان دادند را با پاداش‌های پارسال مقایسه کنید و اختلاف‌ها را ببینید. من پارسال تیم را با هزینه‌ی کمتر قهرمان کردم و در آسیا هم نتایج بدی نگرفتم.

قلعه‌نویی در ادامه با لحن تندتری گفت: آنها می‌گویند که قلعه‌نویی آدم بدی است. قبول می‌کنم! اما چرا همین آدم وقتی برای آقایان تیم پیدا می‌کرد و آنها را از خانه‌نشینی رها می‌کرد آدم خوبی بود؟ آنها از کنار قلعه‌نویی 2 میلیارد تومان پول گیرشان آمد. برای این حرفم سند دارم. هرگاه لازم باشد دوربین‌ها می‌توانند بیایند تا سندها را نشانشان دهم. نظری جویباری و میرشاد ماجدی هم شاهد زنده هستند و می‌توانند شهادت دهند آن آقایان چطور این 2 میلیارد تومان را به دست آوردند.

قلعه‌نویی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره‌ی علل محتاط بازی کردن دو تیم در داربی‌های گذشته پرسیده بود، گفت: این دیگر واقعیت فوتبال است و دست مربی هم نیست. شما فقط تا قبل از سوت آغاز بازی و همین‌طور 15 دقیقه بین دو نیمه فرصت دارید که با بازیکنان صحبت کنید. به هر حال این بازی شرایط خاص خودش را دارد و بازیکنان درگیر هیاهوها می‌شوند. من خودم در این گونه بازی‌ها سعی می‌کنم بیشتر روی مسائل روحی روانی کار کنم تا فنی. اما بعضی مواقع در این بازی افراط و تفریط می‌شود. یک بار بازی 3-2 می‌شود یک بار هم صفر-صفر اما امیدوارم فردا دیداری را ببینیم که موضوعی که شما گفتید در آن نباشد.

سرمربی استقلال درباره‌ی تقابل بازیکنان قدیمی دو تیم برابر تیم سابقشان گفت: دنبال این مسائل نباشیم. خدا کند به سمتی برویم که نگرش‌مان حرفه‌ای شود. پیرلو از میلان به یوونتوس رفت اما اتفاقی نیفتاد. بازیکنان ما کمی احساسی برخورد می‌کنند. من به این دسته از بازیکنان خودم چیزی نگفتم و فقط به آنها اشاره کردم که بازی حرفه‌ای‌تان را انجام دهید.


ویدیو مرتبط :
صحبتهای امیر قلعه نویی پس از نایب قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیرقلعه‌نویی: قول می‌دهم سپاهان صدرنشین لیگ شود



امیر قلعه نویی در پایان دیدار عصر جمعه تیمش مقابل پیکان این پیروزی را حاصل تلاش تیمش دانست و افزود: روند رو به رشد ما در هفته های آتی هم ادامه خواهد داشت و این قول را به هواداران سپاهان می دهم که ما صدر جدول را در هفته‌های آینده به دست بیاوریم.

 

وی ضمن اشاره به اتفاق 5 پنالتی در یک دیدار افزود: من قبلا هم بارها در مورد توانایی های آقای حق وردی توضیح داده بودم و اینکه ایشان با شهامت تمام 5 پنالتی سالم را اعلام کردند.

وی در مورد جواد کاظمیان و ابراهیم توره نیز گفت: جواد کاظمیان بازیکن بزرگی است من در تیمم با هیچ بازیکنی مشکل ندارم و هیچ وقت شان خودم را به عنوان یک مربی پایین نمی آورم تا رودروی بازیکنان قرار بگیرم. من نه با نویدکیا نه با عقیلی و نه با هیچ بازیکن دیگری مشکل ندارم و این ساخته و پرداخته ذهن رسانه هاست.

وی در مورد پیروزی استقلال برابر پرسپولیس گفت: این برد را به هواداران استقلال تبریک می گویم. خسته نباشید می گویم به پرویز مظلومی و علی دایی و امیدوار هستم که استقلال در بازیهای آینده خود نیز هوادارانش را شاد کند.

دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پیکان قزوین عصر جمعه در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر با پیروزی 4 بر 2 شاگردان قلعه نویی در ورزشگاه شهید رجایی قزوین به پایان رسید.../فوتبال 3