اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلعه‌نویی: خدا دوستم دارد!


سرمربی استقلال با اعتقاد به زیبا شدن بازی استقلال و تراکتورسازی می‌گوید این فوتبال نیست که کسی بگوید اگر قلعه‌نویی به تبریز بیاید جانش را تامین نمی‌کنیم. ایسنا: سرمربی استقلال با اعتقاد به زیبا شدن بازی استقلال و تراکتورسازی می‌گوید این فوتبال نیست که کسی بگوید اگر قلعه‌نویی به تبریز بیاید جانش را تامین نمی‌کنیم.


امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتورسازی درباره این دیدار گفت: بازی با تراکتورسازی با توجه به شرایط جدول خاص شده است. به علت اختلاف پایین و یک امتیازی ما با تراکتورسازی حساسیت‌ها بیشتر شده است. ما نسبت به نیم فصل اول بهتر شده ایم و روز به روز از نظر تاکتیکی وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد. در آسیا برابر الریان بسیار عالی بازی کردیم و در برابر صبا در نیمه دوم هم این مساله را تکرار کردیم و بسیار عالی بودیم. روی سیستم‌ و نفرات تیم تراکتورسازی شناخت کافی داریم و این تیم از فورواردها و خط هافبک خوبی برخوردار است و بسیار تیم کاملی است. البته این به این معنا نیست که این تیم از خط دفاعی ضعیفی برخوردار است.

وی ادامه داد: تراکتور حتی در دفاع هم وضعیت بسیار خوبی دارد. ما هم هفته‌ به هفته‌ بهتر می شویم و وضعیت مان نسبت به بازی رفت بهتر شده است. متاسفانه نشد در بین فاصله بازی صبا تا امروز کار تاکتیکی انجام دهیم و صرفا به ریکاوری مشغول بودیم عملا در تمریناتی به صورت تفریحی خودمان را برای این دیدار آماده کردیم. برای تیم تراکتورسازی هم خوشحالم . فرهنگ والای مردم تبریز و آذربایجان این لیاقت را دارد که تیمشان خوب بازی کند و در آسیا هم خدا را شکر خوب نتیجه‌ گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیرش در نتایج سال گذشته تراکتور چقدر بوده است و این که چقدر این تیم ادامه تیم او است؟ اظهار کرد: طبیعتا تیمی که در سال اول خوب باشد از نظر روحی نیز خوب می‌شود. ما می‌توانستیم سال گذشته قهرمان شویم و در دو بازی قهرمانی را از دست دادیم. من بعد از فصل با آقای آذرنیا و باغ‌آبادی بر اساس نیازها و افکارمان صحبت کرده‌ام تا یارگیری کنیم. من رفتم، ولی بر اساس همان افکار تراکتورسازی یارگیری کرده و تیمشان از نظر فنی بسیار خوب شده است. من در سال گذشته در نیم فصل اول مشکلاتی در تیم تراکتورسازی داشتم که در نیم فصل دوم با یارگیری که کردیم وضعیت بهتر شد و دوم شدیم. تیمی که دوم شود روحیه بالایی پیدا می‌کند و این ادامه می یابد. البته درباره تاثیر من در نتایج تراکتورسازی باید بگویم که فوتبال کار تیمی است و ابتدا لطف خدا و اهل بیت در نتایج تراکتورسازی نقش داشتند و من 10 درصد در نایب قهرمانی این تیم موثر بودم. من ناراحتی‌ام از این است که چرا این رفتارها انجام می‌شود. این حرکات مال مردم آذربایجان نیست. نه مال مردم این استان است نه فرهنگ آنها، این مساله‌ای از پیش تعریف شده است. با این حال ناراحت نیستم. حضور در آسیا هم بنا بر همان کار جمعی است.

وی در ادامه افزود: در آسیایی شدن تراکتورسازی حتی اگر اندکی قلعه‌نویی تاثیر داشته باشد، این درست نیست پولی که خودم به صاحبخانه داده‌ام را بگیرم و به من ندهند و یا 30 درصد از قرارداد من را به من نداده باشند. این فوتبال نیست. شما ببینید بارسلونا در پنج روز دو بار به رئال مادرید باخت. کافی است این مساله اینجا اتفاق بیفتد تا حاشیه ایجاد شود. من از رحیمی تشکر می‌کنم، ایشان خاک خورده فوتبال ایران است. او کل مالیات بنده را در زمانی که در سپاهان بودم را پرداخت کرده است. پولی که به علت مشغله کاری‌اش می توانست پرداخت نکند. ایشان چون دید فوتبالی دارد، نگاهش به فوتبال پاک و زیبا است. ولی آن طرف یکی می‌گوید جان قلعه‌نویی را در تبریز تامین نمی‌کنم. به روح مادرم اگر پایم سالم بود و دکتر اجازه می‌داد من حتی زودتر به تبریز می‌رفتم. مردم آذربایجان با معرفت هستند و آنها می دانند که چه کسی زحمت کشیده و چه کسی زحمت نکشیده است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر با این مساله موافق است که برد در دیدار تایید قهرمانی است؟ گفت: شرایط جدول این را می‌گوید که برنده می‌تواند قهرمان شود، ولی سپاهان و فولاد هم هستند و یک مربع برای شانس قهرمانی وجود دارد. با این حال قبول دارم که گرفتن سه امتیاز این دیدار حائز اهمیت است و از نظر روحی و جدولی بر هر دو تیم موثر خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت محروم و مصدومان استقلال نیز گفت: خوشبختانه مشکلی نداریم و با تمام قوا به مصاف تراکتورسازی می رویم. برابر صبا دو مصدوم داشتیم که من نگران بودم دو هفته‌ای نباشند، ولی خدا را شکر بعد از 24 ساعت هم مجیدی و هم موسوی خوب شدند و در اختیارشان داریم. مثل این که خدا من را دوست دارد.

قلعه‌نویی در ادامه باز هم درباره این دیدار صحبت کرد و افزود: من فکر می‌کنم بازی زیبایی شود اگر جو هوا و کیفیت چمن خوب باشد بازی زیبایی را می‌بینیم و تقابل فکر دو مربی به زیبایی این دیدار کمک می‌کند.

سرمربی استقلال در ادامه در مورد فشردگی لیگ و برنامه تیمش گفت: ما قانونمندیم هر چه را که قانون بگوید انجام دهیم. من فکر نمی‌کنم که در نهم فروردین بازی داشته باشیم، اگر هم داشته باشیم ما در آن دیدار حاضر نخواهیم شد. عقل می‌گوید این تاریخ خوبی نیست و چرا که حداقل چهار بازیکن ما باید در تیم ملی بازی کنند. نمی‌دانم بازی با راه‌آهن بود یا پیکان که مجبور شدیم به ملی‌پوشان استراحت بدهیم. ما به سازمان لیگ گفته ایم که در یکی از چهار تاریخی که گفته ایم بازی کنیم. از سویی برای اعلام قهرمان جام حذفی به AFC زمان داریم. بر خلاف لیگ برتر که باید 22 آن را اعلام کنیم. به نظرم بهتر است با توجه به حضور سه تیم در آسیا کمی تجدید نظر شود. وقتی یک بازی در الریان انجام می‌دهید و کافیست بازی بعدی‌تان را در جایی جز آزادی در ایران برگزار کنید تا از نظر بدنی تیم‌تان آسیب ببیند. بقیه زمین‌ها جز آزادی کیفیت ندارند و من اعتقاد دارم اگر سازمان لیگ به فکر سه نماینده ایران در آسیا است بهتر است ادامه جام حذفی را به پیش از فصل آینده موکول کند.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار قلعه‌نویی با دایی و سفر سرخ‌پوشان به خانه خدا



 

 

دیدار قلعه‌نویی با دایی و سفر سرخ‌پوشان به خانه خدا

 

همراه با پرسپولیسی‌ها در عربستان

دیدار قلعه‌نویی با دایی و سفر سرخ‌پوشان به خانه خدا

بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته به زیارت خانه خدا رفتند.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران ساعت 2 بامداد پس از شکست 3 بر یک مقابل الاتحاد عربستان در اولین بازی خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا راهی مکه شدند تا خانه خدا را زیارت کنند.

در این مراسم حبیب کاشانی و عزیز محمدی که سرخ‌پوشان را همراهی می‌کردند، نماز صبح را در مکه خواندند.

نکته جالب این بود که بازیکنان تیم فوتبال سپاهان نیز در مکه حضور داشتند بر همین اساس سپاهانی‌ها و پرسپولیسی‌ها با یکدیگر دیدار گرمی داشتند.

دیدار امیر قلعه‌نویی و علی دایی در نوع خود بسیار جالب بود. دایی به امیر قلعه‌نویی بابت موفقیتش تبریک گفت و سرمربی سپاهان نیز برای دایی در ادامه لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت کرد.

پرسپولیسی‌ها ساعت 4 صبح به جده برگشتند و پس ازاستراحتی کوتاه ساعت 9:30 صبحانه صرف کردند. این تیم ساعت 12 به فرودگاه جده می‌رود و ساعت 14 به تهران باز می‌گردد.