اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلب اینترنت هم هک شده است


هرچند اخبارها به سوی هک شدن سونی پیکچر رفته، اما خبر هک شدن ICANN / قلب اینترنت، شوک‌آورتر است که ظاهراً ماه پیش انجام‌شده و کسی صدایش را درنیاورده است.

خبرآنلاین: هرچند اخبارها به سوی هک شدن سونی پیکچر رفته، اما خبر هک شدن ICANN / قلب اینترنت، شوک‌آورتر است که ظاهراً ماه پیش انجام‌شده و کسی صدایش را درنیاورده است.

سازمان آیکان اخیراً قربانی نقض امنیتی با حمله فیشینگ شده و کارکنان داخلی سازمان با کلیک روی ایمیل ناشناس و فریب آمیز راه ورود هکرها را بازکرده و دسترسی به بانک اطلاعات در بخش DNS لو رفته است.

سازمان آیکان به عنوان قلب اینترنت، سازوکار نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی را در جهان مدیریت می‌کند و در این حمله دسترسی به سطح ادمین روی پرونده مشتریان در منطقه موسوم به Centralized Zone Data System در دست حمله‌کنندگان قرارگرفته است.

این دسترسی در سطح پَروَنجاه‌‌های(فایل‌های) منطقه عمومی غیرقابل تغییر نیز صورت گرفته است.

کارشناسان می‌گویند پسوردها به صورت هش رمزنگاری‌شده / salted cryptographic hashesذخیره‌شده و آیکان بعد از اطلاع از موضوع در یک اقدام احتیاطی، الگوریتم رمزگشایی را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین اطلاعات ویکی مانند آیکان نیز لو رفته است که شامل بخشی از اطلاعات کاربرانی است که نمی‌خواهند اطلاعاتشان در زون عمومی دیده شود.

مقامات آیکان با انجام اقدامات امنیتی اعدا کرده‌اند خطر را به حداقل رسانده‌اند اما واقعاً جای این سؤال باقی است که چگونه ممکن است به همین راحتی و با یک ایمیل جعلی بتوان قلب اینترنت را هک کرد!


ویدیو مرتبط :
نگاهی به درون دیتاسنترهای گوگل، قلب اینترنت دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت/ وقتی اتومبیل‌ها هک می‌شوند!



پنج سال پیش تلفنهای همراه در صف اول فناوری قرار داشتند، تا سال 2010 تبلتها وارد این عرصه شدند و اکنون سرمایه گذاریهای گسترده‌ برای اتومبیلها صورت می‌گیرد تا آنها طلایه داران عرصه فناوری و ارتباطهای اینترنتی باشند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

به گزارش خبرنگار مهر، استفاده از تلفنهای همراه هنگام رانندگی در بسیاری از کشورها ممنوع است. سازندگان اتومبیل امیدوارند تا 10 سال آینده فناوری که معمولا در تلفنهای همراه وجود دارد بتواند نحوه استفاده ما از اتومبیلهای خود را تغییر دهد.

 

به این معنا که فرهنگ استفاده از برنامه اجرایی تلفنهای هوشمند وارد داشبوردها می شود و این برنامه می تواند از برنامه ای که جای پارک یا رستوران پیدا کند تا برنامه ای که مسیرها را روی یک صفحه عریض نمایش می دهد، متنوع باشد.

 

درمرحله کنونی تنها ادغام برخی برنامه های صوتی تلفنهای هوشمند با اتومبیل اجرایی شده است

 

تمام این موارد به اتصال اتومبیل به اینترنت بستگی دارد تا این امکان فراهم شود که کاربر اتومبیل بدون جستجوهای بیش از حد و یا فشار دادن دکمه جستجو بسیاری از کارها را با اتکا به فرمان صوتی انجام دهد.

 

براساس اظهارات شرکت اینتل پس از تلفنها، تبلتها، اتومبیلهای متصل به اینترنت سومین دستگاه های فناورانه ای هستند که با سرعت درحال رشد و پیشرفت هستند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

جک برگکویست از شرکت اطلاعات و آمار HIS اظهار داشت که با این امکانات موج فروش بیشتر می شود. بیش از 50 درصد مصرف کنندگان از وجود دستگاه های دارای قابلیت اتصال اینترنت استقبال می کنند.

 

برنامه های اجرایی کاربردی در اتومبیل

 

درحال حاضر این فناورها در استفاده از رسانه های اجتماعی، ادغام رادیو اینترنتی و یا راه های هوشمندانه برای استفاده از فرمان صوتی متمرکز است، اما استفاده از اینترنت می تواند کارهای ساده و عملی بسیاری را میسر کند.

 

برای مثال ارائه برنامه های اجرایی که قیمت پمپ بنزینهای محلی را نشان می دهد، برنامه یافتن جای خالی پارک در شهرهای بزرگ با استفاده از حسگرهای الکترونیک و یا تحقیق دید هوایی می تواند برای کاربر درحال راننده موثر باشد، اما شاید هیجان انگیزترین قسمت یافتن چیزهایی باشد که کاربر هرگز تصور نمی کند بتواند آنها را پیدا کند.

 

بی تردید این تجارت ارزان قیمت نخواهد بود اما فروش آن می تواند میلیاردها دلار سرمایه ای که تاکنون در آن صرف شده را بازگرداند.

 

تا سال 2020، 600 میلیون دلار یا 20 درصد از ارزش دستگاه های جدید دارای اینترنت می توانند در زندگی اینترنتی سهمی برعهده گیرند.

 

شرکت اینتل به تنهایی 100 میلیون دلار ظرف 5 سال آینده در شرکتهایی که می توانند تولید این خودروها را تسریع کنند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

براساس اظهارات برگکویست، تا پایان سال 2014 برای برخی از نامهای بزرگ هر اتومبیلی که به فروش می رسانند به نوعی از این قابلیت برخوردار است.

 

وی افزود: اگر علاقمند به هزینه طراحی یک اتومبیل جدید با طراحی کامل دارید باید بدانید که برخی کشورها یک سوم از بودجه خود را به سخت افزارهای داخلی اتومبیل و فناوری این سیستم اختصاص داده اند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

اینترنت؛ عامل حواس پرتی راننده

 

تا زمانی که خودروهای بدون راننده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند باید رانندگی توجه کامل راننده را به خود اختصاص دهد، از این رو بسیاری از منتقدان نسبت به استفاده از اینترنت در داخل اتومبیل ابراز نگرانی کرده اند. براساس اعلام شورای ایمنی در آمریکا، حدود یک چهارم از تمام تصادفها در این کشور به واسطه استفاده از تلفن همراه صورت گرفته است.

 

سازندگان این اتومبیلها قصد دارند با تعبیه یک حسگر اجباری که در زمان حادثه با مراکز خدمات اضطراری تماس می گیرد، به نگرانیهای امنیتی پاسخ دهند. این حسگر با عنوان eCall یا تماس الکترونیکی تا سال 2015 در تمام اتومبیلهایی که ساخته می شوند قرار خواهد گرفت.

 

نگرانی اتومبیلهای اینترنتی از هک شدن

 

فقط مسئله امنیت در جاده ها نیست که توسعه دهندگان را نگران کرده است، بلکه مسئله هک کردن اتومبیل یک موضوع بزرگ و مهم است. اگر در اتومبیل یک سیستم اطلاعات وجود داشته باشد، از نظر تکنیکی هک امکان پذیر است.

 

این هک می تواند شامل بازکردن قفل اتومبیل و استارت موتور بدون وجود کلید یا حتی لمس اتومبیل باشد.

 

این اقدامات می تواند به واسطه پیامهای وایرلس بین اتومبیل و شبکه صورت بگیرد. براساس اظهارات جان لیچ از KPMG، از نظر تکنیکی، هک امکان پذیر است اما شرکتهای خودروسازی از این خطر مطلع هستند و خود را برای رویارویی با آن آماده کرده اند. این خودروها با سیستمهای امنیتی مناسبی به منظور جلوگیری از هک ساخته می شوند.

منبع:mehrnews.com