اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلب "آتنا" از تپش افتاد...


قلب آتنا قجر که به دلیل عمل سرپایی لوزه دچار مرگ مغزی شده بود صبح امروز در بیمارستان بعثت شهر سنندج از تپش افتاد و این کودک سه ساله سنندجی بعد از 12 روز مقاومت دار فانی را وداع گفت.

آتنا قجر کودک سه ساله سنندجی که روز سوم خرداد ماه سال جاری در کلینیک آرا سنندج تحت عمل جراحی لوزه قرار گرفته و دچار مرگ مغزی شده بود بعد از گذشت 12 روز صبح یکشنبه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بعثت سنندج دار فانی را وداع گفت.



آتنا قجر طی 12 روز گذشته در بخش مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان بعثت سنندج بستری بود و علیرغم اینکه مرگ مغزی بودن وی از سوی پزشکان متخصص اعلام شده بود ولی پدر، مادر و سایر بستگانش در انتظار بودند تا آتنا بار دیگر چشمانش را باز کند ولی اینگونه نشد و وی صبح امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت و چشمانش را برای همیشه بست.

پدر آتنا قجر عنوان کرد: تیم پزشکی بیمارستان بعثت سنندج صبح امروز نیز تمامی تلاش خود را به کار گرفتند تا بعد از ایست قلبی آتنا را دوباره احیاء کنند که متاسفانه این تلاشها به نتیجه نرسید و بعد از مرگ مغزی، قلب آتنا هم از طپش افتاد.

جواد قجر افزود: در حال حاضر جسد آتنا به سردخانه بیمارستان بعثت سنندج انتقال داده شد که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته قرار است که جسد وی به پزشکی قانون انتقال داده شود تا بعد از کالبدشکافی و اعلام نتیجه جواز دفن وی در بهشت محمدی سنندج صادر شود.

وی گفت: علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته پزشکی متاسفانه آتنا فوت کرد ولی ما جدی هستیم و تا روشن شدن دلیل مرگ وی این پرونده را از مراجع قضایی استان کردستان پیگیری خواهیم کرد و باید با عوامل و مسببین این واقعه برخورد شود تا دیگر شاهد حوادث ناگوار این چنین نباشیم.

پدر آتنا قجر با تقدیر و تشکر از رئیس، پرسنل و پزشکان بیمارستان بعثت سنندج یادآور شد: طی 12 روز اخیر مسئولان و تمامی پرسنل بیمارستان بعثت سنندج از هیچ تلاشی برای کمک به آتنا دریغ نکردند که من از زحمات تمامی این عزیزان تقدیر می کنم.

وی همچنین از علیرضا شهبازی استاندار کردستان، اقبال محمدی و امین شعبانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دادستان انتظامی نظام پزشکی سنندج نیز به دلیل ابراز همدردی و پیگیری پرونده فرزندش تقدیر کرد و اظهار داشت: هر چند که تمامی این تلاشها و پیگیری ها آتنا را از مرگ نجات نداد ولی امیدوارم که با پیگیری های این عزیزان با مسببین مرگ آتنا برخورد قانونی صورت گیرد.

قرار است بعد از کالبد شکافی و اعلام نظر پزشکی قانونی آتنا قجر در بهشت محمدی شهر سنندج به خاک سپرده شود ولی والدین آتنا و افکار عمومی جامعه در انتظار خواهند بود تا روند بررسی و اعلام نظر مراجع قضایی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان را در خصوص این پرونده بشنوند.

منبع : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
چه چیزی باعث تپش قلب می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟



 

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟

 

تپش قلب در اكثر موارد به دلیل بیماری قلبی نیست. اضطراب، بی‌خوابی، خستگی و كم‌خونی می‌تو‌اند‌ سبب تپش قلب شود.

 


بابك شریف كاشانی به فارس گفت: تپش‌ قلب می‌تواند به دلیل درگیری‌های قلبی باشد اما همیشه تپش قلب، به دلیل بیماری قلبی نیست.

 


وی گفت:‌ تنگی نفس در حالت خوابیده، ورم اندام‌ها، كبود شدن سر انگشتان و لب‌ها از علائم بیماری قلبی هستند.

 


شریف كاشانی اضافه كرد: پایین نگاه داشتن سطح فشار خون، دریافت رژیم غذایی كم‌چرب، كاهش وزن اضافی، ترك سیگار و تغییر در نحوه زندگی از عوامل پیشگیری‌كننده تپش قلب است.

 


وی گفت: وزن بالا، فشار بر روی قلب را افزایش می‌دهد و در برخی موارد كاهش وزن تنها درمانی است كه مورد نیاز است. انتخاب یك رژیم درمانی سالم و رژیم غذایی بخصوص كاهش سدیم مواد غذایی مصرفی می‌تواند مفید باشد و فرد حداقل باید ۳۰ دقیقه در روز حركات ورزشی متوسط انجام دهد.

 


این متخصص قلب و عروق گفت: علائم بیماری‌های قلبی‌ و عروقی، درد سینه است و با فعالیت و كار سنگین تشدید می‌شود و اگر استرس سبب تشدید درد سینه شود، می‌توان احتمال داد فرد بیماری قلبی و عروقی دارد.

 


وی اضافه كرد: علامت سنگینی نفس بین بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های عضلانی و گاهی بیماری‌های گوارشی مشترك است كه نمی‌تواند علامت دقیقی باشد.