اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع گسترده گاز خانگی در شهرهای مختلف



اخبار,اخبار اجتماعی,افت فشار گاز در ایران


اخبار اجتماعی - قطع گسترده گاز خانگی در شهرهای مختلف

با وجود سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری برای افزایش پایداری شبکه گاز در طول 5 سال گذشته تاکنون، با افزایش بارش برف نه تنها گاز نیروگاه‌ها، صنایع، پتروشیمی‌ها و ساختمان‌های اداری قطع شده است که در برخی از استان‌‌ها مردم با قطع و یا افت شدید فشار گاز روبرو شده اند.

آمارهای رسمی شرکت ملی گاز ایران حاکی از آن است که متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری به بیش از 490 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است و با افزایش مصرف گاز خانگی، گازرسانی به کارخانه ها، صنایع عمده، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها و حتی تزریق به مخازن نفتی به طور کامل متوقف و یا به شدت محدود شده است.

از این رو گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هم اکنون جریان گاز شهری در استان های مختلف کشور همچون آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان و گلستان با افت شدید و یا قطعی های گسترده روبرو شده است.

در برخی از استان ها علاوه بر صنایع، جایگاه های سی.ان.جی، گاز ساختمان ادارات، واحدهای تجاری، رستوران‌ها، هتل ها و مجتمع های اقامتی و صنعتی شده است و مسئولان خواستار استفاده از بخاری های برقی توسط مشترکان گاز شده اند.

علاوه بر این در برخی از استان ها همچون مازندران به دلیل قطع همزمان گاز و برق، برخی از مردم بار دیگر به سمت کرسی های ذغالی روی آورده و اقدام به ساخت کرسی کرده اند.

گزارش شرکت گاز از قطع گاز در شهرهای مازنداران
محسن عرب ‌مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به افت شفار و یا قطعی گاز در برخی از شهرهای این استان حاشیه دریای خزر، گفت: جریان گاز بخشی از محلات آمل قطع شده است.

وی به قطع گاز در بابل اشاره کرد و افزود:‌ گاز مصرفی همه ادارات، کارخانجات، مدارس و مراکز تجاری مازندران قطع است.

این مقام مسئول در شرکت ملی گاز همچنین با توجه به قطعی و افت گاز در برخی از مناطق مازندران گاز واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی،‌ تجاری، کارخانجات وCNG این استان قطع شده است، یادآور شد: چهار استان اردبیل،‌ کردستان، آذربایجان غربی و مازندران در انتهای شاخص انتقال گاز قرار گرفته است.

دامنه قطعی گاز به شهرهای غرب ایران رسید
افت شدید فشار، موجب قطعی جریان گاز طبیعی در کلیه نقاط شهر صحنه استان کرمانشاه شد که مشکلاتی را برای مردم این شهر بوجود آورد.

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است به دنبال قطع جریان گاز طبیعی در شب گذشته و سرمای شدید برخی شهروندان صحنه‌ای در تکاپوی تهیه بخاری های نفت سوز و برقی افتاده و شماری نیز در حال یافتن نفت و سایر سوخت های جایگزین هستند.

در همین حال فرزاد جدیدی یک مقام مسئول در شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکل افت فشار گاز که موجب قطعی جریان گاز در شهرستان مرزی سردشت شده بود طی چند ساعت آینده برطرف خواهد شد، گفت: افت جریان گاز متوقف شده و فشارجریان گاز ثابت شده است که این امر موجب توقف تداوم قطعی جریان گاز در دیگر مناطق شهر سردشت شده است .

این مقام مسئول در شرکت گاز، اعلام کرد: هم اکنون افت فشار گاز علاوه بر سردشت در شهرهای سلماس و خوی نیز محسوس بوده و در برخی مناطق شهر سردشت موجب قطعی جریان گاز شده است.

این افت و یا قطعی گسترده گاز مشترکان مختلف در حالی در زمستان سالجاری به وقوع پیوسته است که علاوه بر افزایش واردات گاز از ترکمنستان در طول 5 سال گذشته به منظور افزایش پایداری شبکه گاز بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای احداث شبکه خطوط لوله انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز انجام شده است.
اخبار اجتماعی - خبرگزاری مهر
 
 


ویدیو مرتبط :
انفجار مخزن گاز خودرو در پمپ گاز یکی از شهرهای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع گاز مشترکان خانگی بدهکار نتیجه نداد/ استخدام پیمانکار برای وصول بدهی‌های گازی!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بدهی‌های گازی

 

اخبار اقتصادی - افزایش معنادار صدور قبوض سبز؛
قطع گاز مشترکان خانگی بدهکار نتیجه نداد/ استخدام پیمانکار برای وصول بدهی‌های گازی!

یک مقام مسئول در شرکت گاز با تشریح جزئیات قطع گاز مشترکان خانگی بدهکار از استخدام پیمانکار برای وصول مطالبات معوق مشترکان گازی خبر داد و اعلام کرد: میزان صدور قبوض سبز گاز مشترکان خانگی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از راهکارهای قانونی شرکت ملی گاز ایران برای وصول مطالبات و بدهی‌های معوق گازی مشترکان، صدور اخطاریه و سپس قطع گاز مشترکان است. با این وجود این ساز و کاز برای کل مشترکان به ویژه مصرف کنندگان بزرگ گاز کشور جواب نداده است و در این میان، شرکت‌های گاز استانی برای وصول مطالبات گازی، شرکت‌های پیمانکار وصول مطالبات استخدام کرده اند.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با مهر درباره جزئیات قطع گاز مشترکان بدهکار، گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی شرکت ملی گاز باید حدود 977 ریال به حساب خزانه واریز کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری با توجه به کاهش مصرف گاز مشترکان خانگی بار مالی بخش عمده ای از قبوض گاز پائیین است، تصریح کرد: در شرایط فعلی مشترکان خانگی جز مشترکان خوش حساب شرکت گاز هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اخیرا شرکت‌های گاز استانی به منظور وصول مطالبات پیمانکار استخدام کرده اند، اظهار داشت: از این رو این شرکت‌های پیمانکاری مامور وصول بدهی های معوق مشترکان گاز شده اند.

وی با تاکید بر اینکه آن دسته از مشترکانی که نسبت به پرداخت قبوض گاز خود اقدام نکنند در در دو نوبت اخطاریه دریافت خواهند کرد، بیان کرد: در صورتی که مشترکان با دریافت اخطاریه هم نسبت به پرداخت مطالبات معوق اقدام نکنند انشعاب گاز آنها قطع خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در وصول مطالبات معوق شرکت‌های پیمانکار شرکت‌های گاز استانی موظف به حفظ کرامت و منزلت مشترکان خانگی هستند، تبیین کرد: هم اکنون بخش عمده ای از یارانه پرداختی به مردم از محل هزینه فروش گاز به مشترکان تامین می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز همچنین در پاسخ به این سئوال مهر مبنی بر محاسبه اشتباه برخی از قبوض صادر شده توسط شرکت گاز پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: اگر مشترکی نسبت به صورتحساب گازی خود اعتراض دارد و یا معتقد است که نحوه محاسبه گازیها اشتباه بوده می تواند به ادارات گاز مراجعه کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه نشانی اداره گاز صادرکننده قبوض در پشت صورتحساب درج شده است، تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل گرم سال متوسط مصرف گاز طبیعی مشترکان خانگی به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش صدور قبوض سبز برای مشترکان خانگی، یادآور شد: در حال حاضر مصرف گاز طبیعی بخش عمده مشترکان خانگی در پله اول و دوم قرار دارد و قبوض سبز دریافت می کنند.
اخبار اقتصادی - مهر