اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع سیم های برق و تلفن محاربه است


دادستان عمومی وانقلاب شیراز قطع سیم های برق، کابل‌های مخابراتی و خطوط تلفن و شبکه های آب و فاضلاب و غیره را علاوه بر سرقت، اقدام به تخریب و خرابکاری دانست و افزود: چنانچه قصد مرتکب از قطع سیم‌های برق و شبکه‌های آب و فاضلاب و کابل‌های مخابراتی و غیره اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد، محارب و مفسد فی الارض شناخته شده و مجازات محارب برای او در نظر گرفته خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: در طی سه ماه اول 91 با اجرای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی،‌ بالغ بر 409 پرونده در محاکم قضایی درمورد حمل سلاح سرد تشکیل شده است.

علی القاصی‌مهر افزود: طرح مبارزه با حمل سلاح سرد، بخشی از طرح مبارزه با اخلالگران در نظم و امنیت عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه در همین خصوص 453 نفر دستگیر شده‌اند، افزود: تعداد 177 نفر از این افراد با صدور کیفرخواست، به محاکم جزایی معرفی شده و تعدادی نیز پس از تحقیقات مقدماتی با قرارهای مناسب صادره توسط مقام قضایی تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان شیراز گفت: کلیه متهمانی که در طرح برخورد با حاملان سلاح سرد دستگیر می‌شوند به مدت 24 ساعت بازداشت خواهند شد.

وی با تشریح مجازات‌های پیش بینی شده در خصوص سلاح سرد، گفت: از نظر قانونگذار سلاح‌های سرد به دو دسته سلاح های سرد جنگی و غیرجنگی تقسیم می شوند. انواع سرنیزه، کاردهای سنگری و مشابه آن، افشانه‌های دفاع شخصی و شوک دهنده‌ها و گازهای بی حس کننده، بیهوش کننده و اشک‌آور، شوکرهای برقی، مواد رادیو اکتیو یا میکروبی از جمله سلاح‌های سرد جنگی محسوب می‌شوند.

القاصی‌مهر در ادامه بیان داشت: حمل و نگهداری، خرید، فروش، تهیه، توزیع و ساخت سلاح‌های سرد جنگی جرم بوده و مستوجب مجازات قانونی حبس و جزای نقدی است که میزان حبس و جزای نقدی با توجه به نوع و فعالیت مرتکب متفاوت خواهد بود.

این مقام قضایی در خصوص سلاح های سرد غیر جنگی نیز گفت: حمل و استفاده از سلاح‌های سرد غیرجنگی از قبیل چاقو، دشنه، پنجه بکس، تیزبر و غیره با هدف ارعاب، اخلال در نظم یا سلب آسایش مردم، مطابق ماده 13 قانون اقدامات تامینی وتربیتی جرم محسوب شده و این قبیل سلاح‌ها ولو اینکه هیچ‌گونه استفاده‌ای از آنها نشده باشد با دستور دادستان، جمع آوری و ضبط خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: دست بردن به سلاح سرد از قبیل چاقو و مشابه آن به قصد ایجاد رعب و هراس در مردم و فراهم کردن موجبات سلب آزادی عمومی، مصداق محاربه محسوب شده که مجازات محارب نیز مطابق ماده 190 قانون مجازات اسلامی اعدام یا تبعید یا قطع دست و پا و یا حبس ابد می باشد.

القاصی مهر با اشاره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی تاکید کرد: هرکس بوسیله چاقو یا هرنوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت‌نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص، اخاذی، تهدید یا درگیری قرار دهد، درصورتی که حتی از مصادیق محارب نباشد به مجازات حبس تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی اظهارکرد: طرح ویژه برخورد و مبارزه با سلاح های سرد همچنان ادامه دارد و پایان این طرح زمانی خواهد بود که حمل سلاح های سرد به عنوان یک ضد ارزش شناخته شود.

دادستان عمومی وانقلاب شیراز قطع سیم های برق، کابل‌های مخابراتی و خطوط تلفن و شبکه های آب و فاضلاب و غیره را علاوه بر سرقت، اقدام به تخریب و خرابکاری دانست و افزود: مرتکبان این جرایم طبق ماده 687 قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری تا 10 سال محکوم می شوند.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: چنانچه قصد مرتکب از قطع سیم‌های برق و شبکه‌های آب و فاضلاب و کابل‌های مخابراتی و غیره اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد، محارب و مفسد فی الارض شناخته شده و مجازات محارب برای او در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: چنانچه قصد مرتکب از سرقت سیم های برق و کابل های مخابراتی و غیره توسط دادگاه اخلال درنظم و امنیت جامعه تشخیص داده نشود، با عنوان خرابکاری به مجازات حبس تا 10 سال محکوم می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در پایان تاکید کرد: دادسرای عمومی وانقلاب شیراز با تمهیدات اتخاذ شده مرتکبین این دسته از جرایم را تحت عنوان اخلال در خطوط برق و تلفن به طور ویژه تحت تعقیب قرار می‌دهد و به محض دستگیری با قرار بازداشت موقت به علت ضرورت وجهات قانونی بازداشت خواهد کرد.

القاصی‌مهر افزود: روند رسیدگی به پرونده‌های سرقت سیم های برق در کلیه مراحل رسیدگی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تعقیب و پیگیری خواهد شد.

وی گفت: محکومین این جرم مهم از هرگونه تسهیلات اعطایی در ایام بازداشت و تحمل حبس محروم خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
به روز 8 منیت اطلاعات / تهدیدات - تلفن - بی سیم - سیم - بلوتوث - وای فای و... 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع برق در افتتاحیه ی بخش تجسمی...



 

قطع برق در افتتاحیه ی بخش تجسمی جشنواره ی ملی جوان ایرانی !

 

قطع برق در افتتاحیه ی بخش تجسمی جشنواره ی ملی جوان ایرانی !

 

افتتاحیه ی بخش تجسمی نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، عصر امروز ـ ۱۵ تیر ماه ـ در مركز فرهنگی وهنری صبا با قطع برق همراه شد.


بخش تجسمی اولین جشنواره ملی جوانان امروز در شرایطی آغاز به كار كرد كه برق موسسه فرهنگی و هنری صبا قطع شده بود و بازدید كنندگان كه حدود ۳۰ دقیقه در فضای باز و در هوای گرم منتظر گشایش نمایشگاه بودند، مجبور شدند در تاریكی و عده ای با تعداد محدودی شمع از آثار دیدن كنند.

در شرایطی كه امكان سخنرانی پشت میكروفن برای نگه داشتن حاضران به دلیل گرمای هوا وجود نداشت، ناصر شجاعی طباطبایی دبیر تجسمی جشنواره ی جوان ایرانی از حاضران عذرخواهی كرد و با ابراز شرمندگی آنها را به سالن ارائه آثار، فرا خواند.

در این نمایشگاه در هفت بخش طراحی و نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، عكاسی، پوستر و كاریكاتور حدود ۱۵۰۰ اثر از ۹۰۰ هنرمند جوان بین ۱۴ تا ۱۵ سال ارائه شده است.

مجتبی خشایارفر دبیركل جشنواره ملی جوان ایرانی گفت:در این جشنواره قرار نیست كه برگزیدگان و افرادی كه آثارشان پذیرفته شده است فراموش شوند و ارتباط با آنها قطع شود، بلكه قرار است تعامل دو سویه با هنرمندان این نمایشگاه برقرار شود و از آثار آنها در اكسپوی كه برنامه ریزی شده است، بهره گرفته شود.

وی درباره اكسپوی آثار هنرمندان شركت كننده در جشنواره ملی جوان ایرانی تصریح كرد: بعد از برگزاری نمایشگاه، آثار این هنرمندان در یك اكسپو عرضه خواهد شد و درآمد حاصل از فروش آثار آنها به خود هنرمند باز می گردد. در این شرایط از هنرمندانی كه در این جشنواره شركت كرده اند حمایت می شود و حتی ممكن است شانس حضور در دانشگاه بدون گذراندن امتحان كنكور برای آنها فراهم شود.

مسعود زنده رود كرمانی دبیر اجرایی بخش تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی نیز از قطع شدن برق سالن ارائه آثار هنرمندان انتقاد كرد و گفت: تیم اجرایی من برای این نمایشگاه بسیار زحمت كشید، ولی متاسفانه با شرایطی كه موسسه صبا فراهم كرد باید به كار خودم نمره صفر بدهم.

وی ادامه داد: رفتن برق موسسه صبا در افتتاحیه این نمایشگاه نشان دهنده این است كه این مجموعه صاحب ندارد و اگر مسئولی در این موسسه دل نگرانی داشت شرایط به این شكل نبود.

ناصر شجاعی طباطبایی دبیر بخش تجسمی جشنواره نیز در جمع خبرنگارانی كه بیرون از سالن ارائه آثار جمع شده بودند، گفت: این نمایشگاه در مقایسه با جشنواره فجر دو تا هشت برابر با استقبال بیشتری روبرو شده است و این نشان دهنده پتانسیل بالای نسل جوان ایرانی است كه باید از آن ها حمایت شود.... / خبرگزارى ایسنا