اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع بودجه کدام موسسه آقاتهرانی را شاکی کرد؟



اخبار,جبهه پایداری,بودجه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی

 

اخبار سیاسی - قطع بودجه کدام موسسه آقاتهرانی را شاکی کرد؟
آقاتهرانی اعتراض جبهه پایداری را به دولت رساند

حال باید دید که دولت این کد ارسالی توسط جریان افراطی را دریافت خواهد کرد و اینکه این درخواست را مدنظر قرار خواهد داد یا خیر. هرچند که آقاتهرانی تکلیف را از سوی خودش روشن کرده و بدون انتظار برای واکنش دولت گفته است...

س از ارائه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس، اولین واکنش استعفای نمایندگان برخی از استان‌های کشور بود که اعلام کردند این اقدامشان در اعتراض به کافی نبودن بودجه دولت برای استانشان است.

فارغ از چرایی و چگونگی و سرانجام این استعفاها، اما هرچه این اعتراضات در این چند روز شدت گرفت جالب بود که نمایندگان طیف تندروی مجلس که عموما از گروه موسوم به «جبهه پایداری» هستند سکوت کرده بودند و صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شد.

از آنجا که همیشه این جریان افراطی سردمدار اعتراض به هرگونه حرکت دولت بودند، این سکوتشان جای تعجب داشت. اما بالاخره یکی از افراد اصلی این گروه به نام مرتضی آقاتهرانی صدای اعتراضش بلند شد و البته هدفمند هم بلند شد!

مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با ایسنا از نمایندگان بیرون از جبهه متبوعش مایه گذاشت و گفت: "بعضی آقایان از جمله آقای مصباحی‌مقدم و سایر نمایندگان از کاهش بودجه فرهنگی ناراحتند." وی در اظهار نظر کلیدی خود گفت: "متاسفانه شاهد این هستیم که در مورد برخی موسسات در حالی که پیش از این آن‌ها در بودجه ردیف داشتند اعتباراتشان به کلی قطع شده است."

شاید اگر دقیق به اظهارات آقاتهرانی نگاه کنیم پیام اصلی او را بتوانیم متوجه شویم. این‌‌ همان نکته مهمی‌است که به نظر می‌رسد جبهه پایداری سعی کرده تا از طریق یکی از سخنگویان اصلی خود به دولت برساند و این مطالبه را در میان بحث بررسی بودجه دولت مطرح کند.

آقاتهرانی به نام موسسه مورد نظرش اشاره نکرده است اما می‌توان این برداشت را کرد که موسسه اصلی مورد نظر او که بودجه موردنظر جریان افراطی برایش در نظر گرفته نشده، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی باشد.

حتی تا سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد هم بودجه مناسبی برای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در نظر گرفته می‌شد. این موسسه براساس بودجه سال ۱۳۹۱ دولت هم دارای ردیف مالی مستقلی بود. البته طبق اساسنامه این موسسه، بودجه‌اش باید از وجوه شرعی و «کمک»‌های دولت و افراد خیر و منابع دیگر تامین شود.

این موسسه طی سال‌های گذشته به نهاد آموزشی وابسته به گروه موسوم به جبهه پایداری تبدیل شده و هنوز هم سیاست‌گذار و مدیر اصلی آن آیت‌الله مصباح یزدی است. این جریان که حامی اصلی احمدی‌نژاد و اطرافیانش در دوران ریاست جمهوری‌اش بودند، پس از مدتی دم از اختلاف با دولت و جریان موهومی به نام «جریان انحرافی» زدند اما گویا در این اظهارشان هم جدی نبودند و هرازگاهی در اظهاراتی متناقض از دولت و‌‌ همان جریان دفاع می‌کردند.

حال باید دید که دولت این کد ارسالی توسط جریان افراطی را دریافت خواهد کرد و اینکه این درخواست را مدنظر قرار خواهد داد یا خیر.

هرچند که آقاتهرانی تکلیف را از سوی خودش روشن کرده و بدون انتظار برای واکنش دولت گفته است: "ما تلاش خواهیم کرد که در جریان بررسی بودجه در مجلس و همچنین کمیسیون تلفیق نسبت به افزایش عدد و رقم اعتبارات فرهنگی تجدیدنظر صورت گیرد."

اخبار سیاسی - سلام نو

 


ویدیو مرتبط :
دانلود پاورپوینت سیکل بودجه و سازمان های بودجه ای (بازیگران بودجه) 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپرده‌گذار شاکی، موسسه میزان را به آتش کشید



صبح دیروز یکی از سپرده‌گذاران موسسه میزان با حضور در یکی از شعبه‌های این موسسه در نیشابور با ریختن مواد قابل اشتعال باعث آتش‌سوزی این موسسه شد.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ یکی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان خواستار باز پس‌گیری سپرده خود در این موسسه مالی بود که موفق به دریافت سپرده خود از این موسسه نشد و در اقدام عجیب با خالی کردن بنزین روی کف شعبه، اقدام به آتش زدن موسسه کرد.


آتش سریعا توسط کارمندان موسسه مهار شد و با برقراری تماس با نیروهای انتظامی، پلیس در محل حاضر شده و فرد مذکور را بازداشت می‌کند.


سیدحسن حسینی، فرمانده انتظامی نیشابور در خصوص این حادثه گفت: فرد مذکور در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و یک تیم در حال بررسی حادثه  است و در صورت نهایی شدن گزارش به اطلاع همشهریان می‌رسد.

 

 اخبار  حوادث  -  خبر  آنلاین