اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع برنامه‌های صدا‌و‌سیما از روی 10 ماهواره


مدیر کل ارتباطات ماهواره‌ای سازمان صدا‌و‌سیما می‌گوید قطع شبکه‌های ماهواره‌ای این سازمان با هدف کنترل پیام و جلوگیری از اطلاع‌رسانی شفاف صورت گرفته است.

تابناک: مدیر کل ارتباطات ماهواره‌ای سازمان صدا‌و‌سیما می‌گوید قطع شبکه‌های ماهواره‌ای این سازمان با هدف کنترل پیام و جلوگیری از اطلاع‌رسانی شفاف صورت گرفته است.

مدیر کل ارتباطات ماهواره‌ای سازمان صدا‌و‌سیما گفت: «از چندی پیش در اقدامی غیرقانونی، شبکه برون‌مرزی و نیز سرویس جهانی چند شبکه داخلی سازمان صدا‌و‌سیما جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌هایHOTBIRD 13 B/ EUTELSAT 21 B/ EUTELSAT 25 C/ OPTUS D2/ EUTELSAT 8 WEST / GALAXY 19 / EUTELSAT 7 A/ INTELSAT 20 INTELSAT 21 /INTELSAT 902 قطع شده است.»

سیاسی‌فر افزود: «این اقدام که مغایر با قوانین بین‌المللی و جریان آزاد اطلاعات است، نشانه‌ نگرانی غرب از گسترش صدای نظام جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای اسلامی است که این موضوع دقیقا با ادعای آنان مبنی بر دفاع از آزادی بیان و انتشار آزادانه اطلاعات و ارتباطات مغایرت داشته و بیش از پیش به سلطه امپریالیسم رسانه‌ای غرب بر فضای ارتباطی صحه خواهد گذاشت.»

مدیر کل ارتباطات ماهواره‌‌ای سازمان صدا‌و‌سیما تصریح کرد: «قطع گسترده‌ شبکه‌های مذکور که تنها شبکه‌های سیاسی و خبری را شامل نمی‌شود، تاکنون بی‌سابقه بوده است و این نشان از عزم راسخ غرب برای مبارزه با جریان اطلاع‌رسانی شفاف توسط شبکه‌های سازمان صدا و سیما دارد.»

سیاسی‌فر گفت: «اپراتور ماهواره‌‌ای اینتلست نیز با زیر پا گذاشتن معاهدات بین‌المللی و نقض تعهدات این شرکت در قبال پخش آزادانه و بدون تبعیض شبکه‌های ماهواره‌ای (منطبق با موافقت نامه آی تی اس او ) در اقدامی مشابه شبکه‌های سازمان صدا‌و‌سیما را از تاریخ یازدهم تیر امسال از روی این ماهواره قطع کرده است که از این رو، صدا‌و‌سیما نیز با پیگیری‌های حقوقی، سعی در احقاق حقوق از دست رفته خود دارد.»


ویدیو مرتبط :
رئیس صدا و سیما: باید تبعات سلبریتی‌‍ محور نبودن صدا و سیما را بپذیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه‌ های صدا و سیما قطع می شود؟


دریافت برنامه‌های صداوسیما از طریق آنالوگ فقط تا چند ماه دیگر امکان‌پذیر است.

خبرگزاری ایسنا: دریافت برنامه‌های صداوسیما از طریق آنالوگ فقط تا چند ماه دیگر امکان‌پذیر است.

مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام سازمان صداوسیما این خبر را به تازگی اعلام کرده و با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز خاموشی فرستنده‌های آنالوگ، می‌گوید: این خاموشی فرستنده‌های آنالوگ به تدریج در سراسر کشور تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

خاموشی فرستنده‌های آنالوگ تا پایان سال جاری در سراسر کشور در حالی رخ می‌دهد که هنوز برخی مناطق کشور به سیستم دیجیتال مجهز نشده‌اند.

اما گودرزی (مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام سازمان صداوسیما) برای این پرسش هم پاسخی دارد.

او می‌گوید: این خاموشی‌ها فقط در مناطقی انجام می‌شود که سیستم‌های دیجیتال نصب شده است.

با این حال، در شرایطی که خبرهای ارسالی از سوی صداوسیمای مراکز استانی، هر روز از راه‌اندازی سیستم دیجیتال حتی در کوچکترین مناطق کشور خبر می‌دهد، به نظر می‌رسد تا پایان سال تعداد مناطقی که همچنان به فرستنده آنالوگ مجهز باشند بسیار اندک خواهد بود.

در حال حاضر برنامه‌های شبکه‌های سراسری (یک، دو، سه و ...) همزمان به صورت آنالوگ و دیجیتال ارسال می‌شود. همچنین با احتساب شبکه آزمایشی «نسیم» 21 شبکه تلویزیونی دیجیتال در حال پخش برنامه هستند که به زودی تعداد این شبکه‌ها بیشتر هم خواهد شد.

در سال 91 اعلام شده بود که روند دیجیتالی شدن و خاموشی سیستم آنالوگ سه سال زمان می‌برد، هشتم آبان ماه سال 88 همزمان با سالروز تولد امام رضا (ع) پخش نخستین فرستنده‌ی دیجیتال صداوسیما آغاز شد.

اگرچه مزایای سیستم دیجیتال بیشتر از سیستم آنالوگ است و در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان از این سیستم استفاده می‌کنند، اما مسلما خاموشی مطلق فرستنده‌های آنالوگ در ایران نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد که تاکنون به صرف معرفی دستگاه‌های ست‌آپ باکس در زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی و همچنین اعلام فرکانس شبکه‌های دیجیتال جدید در شبکه‌های سراسری بسنده شده است.

اما مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام سازمان صداوسیما معتقد است که با خاموشی سیستم آنالوگ و به نوعی خارج شدن از سیستم سنتی( Broadcast) و استفاده از روش های جدید IPTV و IPMEDIA در بسیاری روستاها یا مناطق صعب‌العبور که پوشش دیجیتالی و حتی آنالوگ سخت و هزینه‌بر است، مخاطبان می‌توانند به محتوای شبکه های صدا و سیمای دسترسی یابند؛ ولی آیا دسترسی به روش‌های IPTV و IPMEDIA و آموزش نحوه استفاده از آن‌ها تا چه اندازه در چنین مناطقی امکان‌پذیر است؟