اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطع انگشتان دست برای کشیدن قلیان



قطع انگشتان ,ضررهای قلیان

قطع انگشتان دست برای کشیدن قلیان

کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می شود؛ در صورت تکرار، به 80 ضربه شلاق محکوم و با ادامه آن اعدام خواهد شد.

گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، با نصب پلاکاردهایی در سطح شهر رقه سوریه، فتواهای عجیبی را با عنوان قوانین جدید شرعی از جمله ممنوع بودن نشستن زنان بر روی صندلی وضع کرد.

 گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، در بیانیه‌ای فتواهای عجیبی با عنوان "قوانین شرعی" را برای اجرا در شهر رقه در شمال شرق سوریه ابلاغ و اجرای آن را از 15 نوامبر(25 آبان) اعلام کرد.

بر اساس بیانیه این گروهک، پوشیدن هرگونه شلوار جین و تی‌شرت و آرایش صورت برای دختران ممنوع است و آنها باید لباس عبا و حجاب اسلامی داشته باشند.

همچنین، کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می شود؛ در صورت تکرار، به 80 ضربه شلاق محکوم و با ادامه آن اعدام خواهد شد.

براساس این بیانیه، آرایشگاه‌های مردانه باید بسته شود و کوتاه کردن مو ممنوع است و مخالفت کردن با این قوانین شرعی حکم اعدام دارد.

این گروهک تروریستی در بیانیه خود تاکید کرده است: «گذاشتن لباس زنانه درفروشگاه‌ها درملاء عام ممنوع بوده وفروش لباس زنانه باید توسط زن باشد. در اماکنی که لباس زنانه دوخته می‌شود نباید مردان حضور داشته باشند درغیر این صورت آن اماکن بسته خواهد شد.»

از دیگر فتواهای اعلام شده از سوی این گروه، ممنوعیت استفاده از تصویر زنان در تبلیغات است. همچنین زنان در صورت نیاز به درمان، تنها باید به دکتر زنان مراجعه کنند. آرایش کردن، مدل دادن مو و استفاده از موادی مانند ژل برای مو توسط جوانان ممنوع بوده و مخالفت با آن 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت.

این بیانیه افزوده است: هرکس کلمه «داعش» را بکار ببرد به 70 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. (داعش) نامی است که برخی به گروه تکفیری موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» داده‌اند.

شهر «رقه» در شمال سوریه از نزدیک به 10 ماه پیش در کنترل گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

/مشرق

 


ویدیو مرتبط :
قطع انگشتان دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین حکم قطع انگشتان دست دزد در مشهد



 

 دومین حکم قطع انگشتان دست دزد در مشهد

 

 

 انتخاب نوشت:در پی اعلام دادستان عمومی و انقلاب مشهد درباره برخورد قاطع قانونی با دزدان حرفه ای قطع انگشتان دست یکی دیگر از دزدان با رعایت موازین قانونی در محوطه زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد.

این حکم در حالی در برابر دیدگان عده ای از دزدان دستگیر شده با حضور مقامات مسؤول اجرا شد که چندی پیش و در پی اجرای حکم قطع ید یک دزد حرفه ای دیگر، موجی از اظهار رضایت عمومی از اجرای این حکم الهی و قانونی در میان شهروندان مشهدی پدید آمد و مقامات مسؤول بویژه دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت وگو با رسانه ها با اعلام کاهش آمار سرقت پس از اجرای نخستین حکم قطع ید، اطمینان داد که دستگاه قضایی هیچ گونه ارفاقی به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی بویژه سارقان نخواهد کرد.

 

پیرو اعلام محکومیت قطعی درباره محکوم «م.ب» حکم قطع دست او صبح روز نخست آذرماه ۸۹ در محوطه زندان مرکزی مشهد اجرا شد.... / خبرگزاری انتخاب