اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطعه موسیقی از سیاره سرخ به زمین رسید!


ناسا اعلام كرد: بامداد چهارشنبه قطعه‌ای موسیقی توسط مریخ نورد كنجكاوی از سطح سیاره سرخ به زمین مخابره كرده است.

خبرگزاری ایسنا: ناسا اعلام كرد: بامداد چهارشنبه قطعه‌ای موسیقی توسط مریخ نورد كنجكاوی از سطح سیاره سرخ به زمین مخابره كرده است.

 زمان مخابره نخستین موسیقی از سیاره مریخ به زمین توسط مریخ نورد كنجكاوی ناسا ساعت 20 روز سه‌شنبه 28 آگوست (هفتم شهریور) به وقت گرینویچ (30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بوده است.



این قطعه موسیقی كه «رسیدن به ستاره‌ها» نام دارد، همزمان با نشست علمی در مركز پیشرانش جت (JPL) و با حضور مسؤولان پروژه كنجكاوی ناسا و دانشجویان پخش شد.

با توجه به نبود بلندگو بر روی مریخ نورد كنجكاوی، این موسیقی از طریق امواج رادیویی به زمین مخابره و محققان ناسا در خصوص فناوری انتقال این قطعه موسیقی از مریخ به زمین توضیحاتی ارائه می كنند.

پیش از این در تاریخ 17 آگوست (27 مرداد) پیام صوتی «چارلز بولدن» مدیر ناسا از طریق مریخ نورد كنجكاوی از فضا مخابره شده بود.     


ویدیو مرتبط :
کشف سیاره جدید بسیار شبیه به سیاره زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/ نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید



/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید

ناسا دقایقی پیش نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» را منتشر كرد.

 مریخ نورد «كنجكاوی» ناسا پس از هشت ماه سفر در اعماق فضا، صبح امروز دوشنبه ششم آگوست با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. بدین ترتیب مأموریت 2.5 میلیارد دلاری ناسا با فرود موفقیت آمیز مریخ نورد «كنجكاوی» تكمیل شد.

«كنجكاوی» با فرود موفق خود كه در ساعت 05:30 دقیقه به وقت گرینویچ (10:01 دقیقه به وقت تهران) رخ داد، مأموریت اكتشافی را به همراه Opportunity دیگر مریخ نورد مستقر در سیاره سرخ آغاز خواهد كرد.

كنجكاوی مجهز به سیستم ارتباطی با فركانس بالا و پر سرعت (UHF) است كه امكان ارسال سیگنال به مدارگردهای مریخ را فراهم می كند؛ همچنین مریخ نورد از طریق شبكه اعماق فضا ناسا (Deep Space Network) با مركز زمینی ارتباط برقرار می‌كند./ایسنا

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید