اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطعا به حکم مرتضوی اعتراض خواهیم کرد


پدر محمد کامرانی یکی از کشته شدگان بازداشت گاه کهریزک در چهارمین سالگرد کشته شدگان کهریزک گفت: پرونده کهریزک مختومه نشده است و قطعا به حکم آقای مرتضوی اعتراض خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر: پدر محمد کامرانی یکی از کشته شدگان بازداشت گاه کهریزک در چهارمین سالگرد کشته شدگان کهریزک گفت: پرونده کهریزک مختومه نشده است و قطعا به حکم آقای مرتضوی اعتراض خواهیم کرد.

عبد الحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی در حاشیه چهارمین سالگرد کشته شدگان کهریزک که امروز عصر در مسجد ولی عصر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد روند پیگیری پرونده کهریزک و استثنا قائل نشدن نظام در برابر اشخاص گفت:  ما از ابتدا گفتیم افرادی که مسئولیتی را بر عهده می گیرند مسئولیت کارهایشان را بپذیرند.

وی ادامه داد: ما از روز اول یک حرفی را زدیم و روی آن ایستادیم. افراد باید در برابر مسئولیت خود پاسخ گو باشند مسئولیت کارهایی که در حوزه مدیریتشان رخ می دهد را به عهده بگیرند. در دستگاه قضا و انتظامی اگر تخلفی، خطایی و یا خدای نکرده جنایتی رخ دهد مسئولان باید مکلف به پاسخ گویی باشند بعد عذرخواهی کنند و بعد از آن کناره گیری.

روح الامینی درباره روند برگزاری دادگاه های بازداشتگاه کهریزک نیز گفت: ما مسیری را طی کردیم که در این مسیر دو دادگاه نظامی و یک دادگاه درباره قضات شکل گرفت و خوشحالیم کسانی که در موقعیت های بالای نظامی بودند وادار شدند به قانون تمکین کنند و در مقابل قانون محاکمه و مواخذه شدند.

در ادامه این مراسم پدر محمد کامرانی یکی دیگر از کشته شدگان بازداشگاه کهریزک در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که نظر شما در مورد حکم مرتضوی چیست گفت: پرونده کهریزک مختومه نشده و قطعا به حکم آقای مرتضوی اعتراض خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
حکم اعتراض ورثه و حکم چسباندن پوستر به در و دیوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تامین اجتماعی به حکم مرتضوی اعتراض می کند



اخبار,اخبار اجتماعی , پرونده سعید مرتضوی

با عنایت به اینکه از ابتدا نامبرده فاقد شرایط قانونی جهت تصدی سمت مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی بوده و در ایام مذکور تصرفات مالی متعددی را صورت داده است؛ لذا می بایست موضوع حکم قرار می گرفت. به همین جهت حکم صادره را متناسب با جرائم ارتکابی نمیدانیم و ضمن اعتراض به حکم صادره، از مرجع تجدید نظر، صدور حکم متناسب را درخواست خواهیم کرد.

مجتبی نظری وکیل سازمان تأمین اجتماعی در پرونده شکایت علیه سعید مرتضوی در خصوص اخبار منتشره مبنی بر رضایت این سازمان از حکم صادره اعلام داشت : ضمن تشکر از زحمات مجموعه قوه قضاییه به خصوص قضات شعبه صادره کننده رأی، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان شاکی، حکم صادره را متناسب با تخلفات و جرائم ارتکابی از سوی سعید مرتضوی در ایام تصدی سمت مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی نمی داند و در مهلت قانونی به آن اعتراض خواهد کرد.
 
نظری در خصوص حکم صادره اظهارکرد: این حکم مربوط به عدم تمکین مرتضوی به قانون و آرای صادره از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم صلاحیت نام برده جهت تصدی سمت مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی می باشد؛ از نظر این سازمان، کل ایام تصدی نامبرده می بایست مورد حکم قرار می گرفت و کلیه حقوق و مزایای نامبرده مسترد می گشت اما رأی صادره فقط بخشی از ایام تصدی را موضوع حکم قرار داده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه از ابتدا نامبرده فاقد شرایط قانونی جهت تصدی سمت مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی بوده و در ایام مذکور تصرفات مالی متعددی را صورت داده است؛ لذا می بایست موضوع حکم قرار می گرفت. به همین جهت حکم صادره را متناسب با جرائم ارتکابی نمیدانیم و ضمن اعتراض به حکم صادره، از مرجع تجدید نظر، صدور حکم متناسب را درخواست خواهیم کرد.

اخبار اجتماعی - تابناک