اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطر خواستار برقراری آتش بس در سوریه شد


وزیر خارجه قطر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نشست اقتصادی خاورمیانه در دوحه خواستار برقراری آتش بس در سوریه شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، قطر خواستار برقراری آتش بس در سوریه شد.

خالد العطیه وزیر خارجه قطر اعلام کرد: جامعه بین المللی باید بفهمد که هم اکنون بیش از هر زمان دیگری پایان خونریزی،کشتار و رنج‌های انسانی ملت سوریه و تحقق خواسته‌های مشروع برای تغییر و حفظ وحدت سوریه ضروری است.

وی افزود: شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کند و در راستای برقراری آتش بس در سوریه حرکت کند.

قطر یکی از کشورهای حامی مخالفان سوری است. از ابتدای بحران روسیه و چین با به کارگیری حق وتو طرح‌های غربی‌ها ضد سوریه را ناکام گذاشته‌اند.


ویدیو مرتبط :
دبیرکل سازمان ملل : خواستار آتش‌ بس در غزه هستیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتش سوریه موافقت خود با برقراری آتش‌بس در عید قربان را اعلام کرد



ارتش سوریه موافقت خود با برقراری آتش‌بس در عید قربان را اعلام کرد

فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به مناسبت حلول عید مبارک قربان با آتش‌بس و توقف عملیات نظامی در سوریه موافقت می‌کند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس، تلویزیونی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به مناسبت حلول عید مبارک قربان با آتش بس و توقف عملیات نظامی در سوریه موافقت می‌کند.

در این بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه اظهار کرده است: آتش بس از فردا، جمعه بیست و ششم اکتبر (ماه جاری) تا پایان روز دوشنبه بیست و نهم اکتبر برقرار خواهد بود.

ارتش سوریه افزوده است: این آتش بس نباید مورد سوء استفاده گروهک‌های تروریستی مسلح قرار گیرد و این گروهک‌ها نباید از این فرصت برای بمبگذاری یا تیراندازی به مردم یا تخریب اماکن عمومی استفاده کنند.

ارتش سوریه همچنین در این اطلاعیه اعلام کرده است: در صورت هرگونه اقدام گروهک‌های تروریستی حق مقابله با این حملات را برای خود محفوظ می‌داند.

گروهک‌های مسلح و معارض سوری هنوز واکنشی به این اطلاعیه ارتش سوریه نشان نداده‌اند./فارس