اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطار مسافری مشهد - تهران دچار سانحه شد


سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق کشور از خروج سه واگن قطار مسافربری عادی مشهد – تهران از ریل حد فاصل ایستگاه شیرین چشمه – بسطام خبر داد.

خبرگزاری مهر: علی خدایی با اشاره به این که قطار مسافری عادی مشهد – تهران در کیلومتر 159 حد فاصل شیرین چشمه – بسطام از خط خارج شده گفت: سه واگن انتهایی که یکی توشه باری و دو واگن مسافر بری بوده اند ساعت 15:25 دقیقه از خط خارج شده است.

وی با تاکید بر این که این سانحه خسارت جرحی نداشته افزود: کمیسیون سوانح اداره کل راه آهن شمال شرق برای بررسی و اعلام دلیل این حادثه به محل اعزام شده اند.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق کشور اعلام کرد: خبرهای بیشتر درباره این سانحه را بعد از بررسی کمیسیون سوانح به اطلاع مردم خواهد رساند.

اشکال فنی قطار تهران – مشهد برطرف شد

خبرگزاری ایسنا: مشکل خارج شدن قطار تهران – مشهد از ریل بدون هیچ تلفات و خسارت خاصی برطرف شده و این قطار در مسیر خود در حال حرکت است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان راه‌آهن با اعلام این خبر تصریح کرد: این قطار که در حال حرکت در مسیر تهران به مشهد بود به دلیل مشکل یکی از واگن‌های انتهایی، مدت کوتاهی متوقف شده است.

سکری افزود: با برطرف شدن مشکل این واگن و اتصال آن به قطار، حرکت از سر گرفته شده و این قطار در حال حاضر با عبور از شهر شاهرود به سمت مشهد در حرکت است.

پیش از این اخباری پیرامون خروج یکی از قطارهای مسیر تهران – مشهد از ریل منتشر شده بود که به نظر می‌رسد با این اظهارنظر، قطار مذکور بدون هیچ مشکلی مسیر خود را خواهد پیمود.


ویدیو مرتبط :
تصادف ۲ قطار مسافری تهران-مشهد با ۲ کشته و ۳۰

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطار مسافری تهران - مشهد دچار سانحه شد


مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن اشاره به برخورد قطار مسافربری تهران - مشهد مقارن ساعت 23 پنجشنبه در ورودی ایستگاه امروان دامغان، گفت: این حادثه یک کشته و 20 مجروح برجای گذاشت.

خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن اشاره به برخورد قطار مسافربری تهران - مشهد مقارن ساعت 23 پنجشنبه در ورودی ایستگاه امروان دامغان، گفت: این حادثه یک کشته و 20 مجروح برجای گذاشت.

احمد طاهری ضمن بیان اینکه قطار عادی مسافربری شماره 324 که ساعت 17 تهران را به قصد مشهد ترک کرده بود در زمان ورود به ایستگاه امروان نرسیده به دامغان واقع در اداره کل راه آهن شمالشرق کشور با یک قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد، افزود: خوشبختانه قطار باری که حمل کننده سوخت بوده در آن لحظه خالی بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه یک مرد در این سانحه کشته شده، افزود: 20 نفر از هموطنانمان در این برخورد مجروح شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن تصریح بر اینکه بخش قابل توجهی از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: پنج نفر به بیمارستان کوثر سمنان و 15 نفر دیگر به بیمارستان ولایت دامغان برای انجام درمان منتقل شده اند.

به گفته طاهری، نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس منطقه با حضور به موقع در محل حادثه ضمن تخلیه مسافران از درون واگن ها به مداوای سانحه دیدگان، پرداختند، گفت: ایستگاه امروان از جاده اصلی 15 کیلومتر فاصله دارد که در این راستا مسافران به وسیله اتوبوس به مسجد ایستگاه دامغان منتقل شده و یک گروه مجهز پزشکی برای چکاپ کامل این عزیزان در محل حاضر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد قطارهای تهران مشهد و بلعکس با حضور مدیر کل راه آهن شمالشرق و کمیسیون سوانح این اداره کل باز شده و تردد به حالت عادی برگشته، افزود: یک قطار نیز از سمنان به ایستگاه دامغان اعزام شده تا باقی مسافران را به مقصد برساند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در خاتمه تصریح کرد: مسئولان ارشد استان با حضور در محل سانحه و همچنین بیمارستان های ذکر شده بر نحوه امداد رسانی و رسیدگی به حال مسافران نظارت دارند.

ستاد بحران استان سمنان از زمان وقوع حادثه برای انجام تمهیدات لازم تشکیل و کلیه کادر پزشکی و درمان بیمارستان ولایت دامغان نیز در آماده باش کامل هستند.