اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قطار فوق العاده در مسیر تهران ـ‌ قم و مشهد


معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی از اختصاص ۱۰ رام قطار فوق العاده در مسیر تهران ـ مشهد همزمان با ایام ۲۸ صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) خبر داد.

واحد مرکزی خبر: معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی از اختصاص ۱۰ رام قطار فوق العاده در مسیر تهران ـ مشهد همزمان با ایام ۲۸ صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) خبر داد.

سیدمحمد راشدی گفت: این قطارها ظرفیت جابجایی روزانه 14 هزار مسافر را دارد. وی گفت: این قطارها علاوه بر قطارهای عادی و روزانه تهران ـ مشهد است.

معاون مسافری راه آهن همچنین از اختصاص 2 رام قطار فوق العاده در مسیرتهران- قم همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام هشتم (ع) خبر داد.

راشدی گفت : یک رام قطار ریل باس روز دهم دی (28 صفر ) و یک رام قطار روز 12 دی ، ساعت 7:30 از تهران به سمت قم حرکت می کند و ساعت 16 از ایستگاه قم به تهران باز می گردد.

راشدی تصریح کرد: قطارهای یاد شده علاوه بر قطارهای فعلی محور تهران- قم است که به صورت روزانه تردد دارد.

وی افزود : این دو قطار با ظرفیت 336 صندلی و تهویه مناسب و امکانات رفاهی کامل فراهم شده است.


ویدیو مرتبط :
حمیدرضا برقعی - قطار قم ـ مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطار برقی تهران ـ مشهد در راه است



 

 

قطار برقی

 

 

وزیر راه و ترابری گفت: کار احداث آزادراه حرم تا حرم و قطار برقی تهران ـ مشهد شنبه با حضور رییس جمهوری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید بهبهانی با بیان این مطلب افزود: این آزادراه به طول هزار کیلومتر، شش خطه و دو بانده است که حرم حضرت معصومه(س) در قم را به تهران متصل می کند و از تهران به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و مشهد مقدس ادامه می یابد.

وزیر راه نقش توسعه آزادراه ها در کاهش تصادفات جاده ای را مهم ارزیابی کرد و گفت: هزینه ساخت این آزادراه سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به بار ترافیکی این محور، تصریح کرد: کار ساخت این آزادراه روز شنبه به صورت ویدیو کنفرانس و با انفجار در محل های تعیین شده آغاز خواهد شد.

وزیر راه و ترابری همچنین از آغاز ساخت قطار برقی مشهد در روز شنبه خبر داد و گفت: ساخت این خط آهن که شهرهای اصفهان، قم تهران و مشهد را بهم متصل می کند همزمان با آزادراه حرم تا حرم آغاز می شود..../تحلیل:ایسنا