اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قضیه یوم الشک و تعطیلات الشک!


رئیس مرکز پژوهش​های مجلس از مخالفان جدی افزایش تعطیلات عید فطر بود و معتقد است که با رای مجلس به این تعطیلات، درخواست تعطیلی روز پنجشنبه نیز ارائه خواهد شد.

لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود که امروز گزارش آن در صحن علنی قرائت شد. سخنگوی این کمیسیون، مخالفت با این لایحه را از سر زیادی تعطیلات در ایران دانست و گفت: این تصور درست نیست. چون ایران بعد از یمن کمترین تعطیلات را در دنیا دارد و فقط 77 روز در سال تعطیل است. در حالی که کشورهای غربی، دو روز تعطیلی رسمی شنبه و یکشنبه دارند که 104 روز در سال را تعطیل می​کند. میانگین تعطیلات در دنیا هم 115 روز است.

این کمیسیون با افزایش دو روزه تعطیلات عید فطر موافقت کرده بود اما با تبصره آن دال بر افزایش یک روز دیگر در صورت تداخل با روز جمعه، مخالف بود که سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: گرچه یوم الشک داریم اما بهتر است که تعطیلات الشک نداشته باشیم!

احمد توکلی نماینده تهران در مخالفت با این لایحه، آمار مخبر کمیسیون اجتماعی را رد کرد و گفت: تعطیلات رسمی در ایران خیلی بیشتر از اینهاست. بر اساس اصل 43، تعطیلات باید متناسب با رشد باشد. چطور ایران را با اروپا و ژاپن مقایسه می​کنید؟ درآمد سرانه ما و آنها یکی است؟ بار تکفل در انگلیس 1.4 است ولی در ایران 4 است! ژاپن پس از جنگش 20 سال تمام 6 روز در هفته کار مداوم کرد. ما اینطور کار می کنیم؟

وی در اعتراض به اینکه افزایش تعطیلات، بهره وری را کاهش می​دهد، گفت: این بهره وری در شش سال این دولت کجا بود؟ چرا آمار بهره وری با این همه تعطیلات و بین تعطیلی، اینقدر پایین است؟ بهره وری در دولت اول احمدی نژاد به جای 6 درصد تنها دو درصد رشد یافته است. مصلحت کشور نیست که تولید ملی کشور را با افزایش تعطیلات، کاهش دهیم. بی جا خود را درگیر تمنیات دولت که به خواسته های مردم دامن می​زند، نکنیم. کاهش تولیدات، کاهش درآمد مالیاتی دولت را هم به دنبال خواهد داشت.

نماینده تهران در ادامه گفت: اگرچه در کشورهای اسلامی، تعطیلات عید فطر بیشتر است، اما لازم است که از تعطیلات جای دیگری کم شود و بعد به تعطیلات عیدفطر افزوده شود. احساسات خود را کنترل کنید. همین الان ما سه روز از بازرهای جهانی به دلیل تعطیلی جمعه ما و شنبه و یکشنبه آنها، عقبیم. اگر خدای ناکرده به این لایحه رای دهیم، تعطیلی روز پنجشنبه هم پشت سر آن ارائه می​شود که ما را چهار روز از بازارهای جهانی دور می کند و به این ترتیب، 33 درصد، معاملات خارجی مان کاهش می​یابد.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
کسانی که کثیر الشک هستند حتماً گوش کنند!! (وسواس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۸ نکته درباره چیدمان خانه در تعطیلات تابستان



 

۸ نکته درباره چیدمان  خانه  در تعطیلات  تابستان

 

 

با آغاز تعطیلات تابستانی، بچه‏ها ساعات بیشتری در خانه هستند و لازم است این موضوع در چیدمان خانه هم مورد توجه قرار بگیرد.

 

رعایت این نکات به شما کمک می‏کند تا محیط خانه را برای حضور بیشتر فرزندان تان آماده کنید:


۱) اگر شاغل هستید و در تعطیلات تابستان کودک تان ساعاتی را تنها در خانه می‏ماند، برای ایمنیبیشتر و پیشگیری از خطراتی مانند آتش‏سوزی و برق‏گرفتگی احتیاط‎های لازم را انجام دهید. وقتی خانه نیستید، شیر اصلی گاز را ببندید و غذای بچه‏ها را در یخچال بگذارید و از آنها بخواهید برای گرم کردن غذا از ماکروفر استفاده کنند.

 

 

۲) پریزهای برق را با درپوش پلاستیکی بپوشانید. سیم‏های برق را از نظر فرسودگی و پارگی بررسی کنید و سیم‏های بلند و اضافه را از سر راه بردارید.

 

 

۳) بچه ها عادت دارند در خانه بدوند و با اسباب‏بازی‏های سوارشدنی به سرعت و بدون توجه به اطراف حرکت کنند. مسیرها را باز بگذارید و مبل‏ها و وسایل را طوری بچینید که بتوانند راحت بازی کنند و احتمال برخورد به وسایل و یا افتادن آنها کمتر شود.

 

 

۴) در تعطیلات تابستان بچه‏ها بیشتر از اسباب‏بازی‏ استفاده می‏کنند. در اتاق آنها جای مشخصی مانند کمد یا یک سبد بزرگ برای اسباب بازی‏ها در نظر بگیرید.

 

 

۵) سقوط یکی از شایع‏ترین حوادث در کودکان زیر ۵ سال است. صندلی، میزهای عسلی و وسایلی که بچه‏ها بتوانند از آن بالا بروند را نزدیک پنجره قرار ندهید.

 

 

۶) برای درب بالکن و پنجره‏های بلند قفل ایمنی نصب کنید.

 

 

۷) شماره تلفن خودتان، یکی از اقوام نزدیک و آتش نشانی و اورژانس را روی یک مقوا بنویسید و کنار تلفن بچسبانید و استفاده از آنها را به فرزندتان بیاموزید.

 

 

۸) از آیفون تصویری و چشمی روی در آپارتمان استفاده کنید و به بچه‏ها تاکید کنید در را به روی افراد ناشناس باز نکنند.