اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قضیه تماس احمدی‌ نژاد با هاشمی چیست؟


برخی اخبار از تماس تلفنی محمود احمدی‌نژاد با اکبر هاشمی رفسنجانی در آغاز سال جدید حکایت دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: برخی اخبار از تماس تلفنی محمود احمدی‌نژاد با اکبر هاشمی رفسنجانی در آغاز سال جدید حکایت دارد.

فارس نوشت، رییس‌جمهور در این تماس برای رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سال خوبی آرزو کرده است.


رییس‌جمهور البته دیروز در نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید که با حضور اکثریت اعضای مجمع تشخیص برگزار شد، حضور نداشت.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز به صورت نامنظم در جلسات مجمع شرکت می‌کرد.


ویدیو مرتبط :
افشاگری محسن هاشمی علیه احمدی نژاد(گریه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی احمدی‌نژاد با هاشمی



تماس تلفنی احمدی‌نژاد با هاشمی

تماس تلفنی احمدی‌نژاد با هاشمی 

احمدی‌نژاد، فردی که زمانی در ستاد انتخاباتی هاشمی فعالیت می‌کرد، بعدها به رقیب اصلی او در انتخابات سال 84 بدل شد و در این رقابت به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

اما این رقابت انتخاباتی شروع برخی اختلافات فیمابین بود.

به هر حال زمان گذشت و بعد از گذشت 8 سال حالا احمدی‌نژاد در ابتدا پیروز، مورد انتقاد جریان اصولگرای حامی خود قرار گرفته و در آن طرف هاشمی روز به روز بیشتر در دل اصلاح طلبان جا باز می‌کند. 

به هر حال طی این سال‌ها سخنان اطرافیان احمدی‌نژاد بخصوص سخنان سخنگوی محبوب او، غلامحسین الهام علیه هاشمی را می‌توان از نمودهای عینی این اختلافات دانست اما عیان‌ترین اختلاف شاید مربوط به غیبت‌های طولانی مدت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، این نهاد تحت سرپرستی هاشمی رفسنجانی باشد. حالا هاشمی به عنوان بزرگ‌ترین حامی اصلاحات و یکی از کاندیداهای حداکثری احتمالی این جریان در انتخابات 92مطرح است، انتخاباتی که به نظر می‌رسد جریان حامی دولت از قطب‌های اصلی آن است.

اما به نظر می‌رسد این احمدی‌نژاد است که در عملی پرتشابه به یک خرق عادت سعی در برقراری ارتباط با هاشمی می‌کند.احمدی‌نژاد سال 92 را با شعار زنده باد بهار آغاز کرد. شعاری که به نظر می‌رسد شعار انتخاباتی جریان حامی دولت در انتخابات پیش رو باشد. این شعار محور پیام نوروزی احمدی‌نژاد هم بود، پیامی که عده‌‌ای را شگفت‌زده کرد. اما این تنها شگفتی نوروزی احمدی‌نژاد نبود. پیام تبریک عید او به آقای هاشمی نیز دیگر عمل تعجب برانگیز او بود. 

برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می‌گویند: آقای احمدی‌نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که همچنان احتمال نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. باید دید که این توجه به هاشمی در راستای کدام سیاست انتخاباتی احمدی‌نژاد و حامیانش صورت گرفته است.

بی‌شک پیام احمدی‌نژاد این انتظار را ایجاد می‌کند که نزدیکان آقای هاشمی و اصلاح طلبان نیز به او تبریک عید بگویند. این اتفاق اما در شرف به وقوع پیوستن بود. 

شنیده‌ها حاکی از این است که در روزهای اخیر سران اصلاحات ضمن دیداری نوروزی با هاشمی رفسنجانی، از وی برای کاندیداتوری دعوت به عمل آورند که به دلیل تعویق سفر خاتمی از اردکان به تهران، این دیدار به زمان دیگری موکول شده است.

حضور خاتمی به عنوان دیگر کاندیدای حداکثری مطرح اصلاح طلبان در دیدار دعوت از هاشمی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، اما باید دید که منظور از سران اصلاحات چه کسانی بوده است و اصلاح طلبان تا چه حد بر کاندیداتوری هاشمی اجماع دارند. گفتنی است موسوی خوئینی‌ها مخالف دعوت از هاشمی رفسنجانی است اما اظهارات کلی اصلاح طلبان از تمایل این جریان به آقای هاشمی حکایت دارد.

تا کنون چراغ سبزی از سوی آقای هاشمی برای حضور در انتخابات به چشم نخورده است. اما باید توجه داشت که هیچ گاه احتمال کاندیداتوری آقای هاشمی از طرف خود او رد نشده است. 

هاشمی رفسنجانی در دیدارهای اخیر خود با چهره‌های سیاسی اصلاح طلب از حمایت خود از کاندیدای مقبول و جامع‌الاطراف این جریان سخن گفته و تاکید کرده وظیفه خود را در این دوره مهیا کردن شرایط برای ورود کاندیداها به صحنه رقابت سیاسی می‌داند. 

حمایت هاشمی از کاندیدای اصلاح طلبان بی‌شک برگ برنده‌‌ای برای اصلاح طلبان خواهد بود اما هاشمی در خصوص کاندیداتوری خود اعلام کرده است در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد مگر آنکه یک مطالبه عمومی در کشور شکل گرفته و وی احساس تکلیف کند. باید دید که اصلاح طلبان خواهان حضور هاشمی توان ایجاد مطالبه عمومی مطلوب او را طی دو ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دارند یا خیر./آرمان