اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قضیه ترور پس از رفع حصر موسوی و کروبی


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اخیرا آمریکا بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده است، گفت: سناریوی جدید آنها بیرون آمدن موسوی و کروبی ازحصر و بسیج جندالشیطان و سازمان منافقین برای ترور سران فتنه در تهران است.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اخیرا آمریکا بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده است، گفت: سناریوی جدید آنها بیرون آمدن موسوی و کروبی ازحصر و بسیج جندالشیطان و سازمان منافقین برای ترور سران فتنه در تهران است.

محمد حسین آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است که جمهوری اسلامی ایران باید در چشم‌انداز بیست ساله 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای داشته باشد و طبیعتاً برای تولید این مقدار نیروی برق باید ده‌ها هزار سانتریفیوژ و بحث‌های مرتبط به آن را تولید کرد تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

آصفری ادامه داد: کشورهای داعیه‌دار مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران و همچنین 1+5 فعالیتهای بسیار زیادی در موضوع هسته‌ای صلح‌آمیز و غیر صلح‌آمیز آن دارند؛ این در حالی است که  برخی از همین کشورها در زمان طاغوت با ایران قرارداد هسته‌ای بستند تا نیروگاه بوشهر را راه‌اندازی ‌کنند ولی به محض اینکه انقلاب اسلامی پیروز و جمهوری اسلامی مستقر شد تمام قرا دادها ملغی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چیزی که سبب شد کشورهای غربی بخواهند جلوی ایران هسته‌‌ای را بگیرند ترس از تولید بمب هسته‌ای نیست که اکنون در اختیار بسیاری از کشورها و از جمله مدعیان آن قرار دارد بلکه ترس از موفقیت الگوی جمهوری اسلامی ایران برای سایر ملت‌های به پا خواسته است تا بدون آمریکا و وابستگی به غرب حکومت تشکیل دهند و پا جای پای نظام جمهوری اسلامی ایران بگذارند که این طبعا خطری برای منافع غرب و از آن مهم تر امنیت اسرائیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: غرب درحالی که می‌داند که این روند توقف ناپذیر است از یک سو تلاش می‌کند تا شاید به موازات تحریم ها مقاومت جمهوری اسلامی ایران را بشکند و از دیگر سو با این پشتوانه خیالی تقلا می‌کند تا روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بواسطه مذاکره کُند، کند.

آصفری بیان داشت: درحالی امروز جمهوری اسلامی ایران توانایی تولید 19 هزار سانتریفیوژ نسل 1 و 2 و در آینده نزدیک نسل سوم را دارد که غرب می داند که حتی در کارگاه‌های خیلی کوچک ما در همین اطراف کرج یا اراک جوانهای این مملکت بدون اینکه در فرانسه و آمریکا و آلمان آموزش دیده باشند سانتریفیوژهای نسل جدید را تولید می‌کنند و دیگر نمی‌توان با این ملت از سر جنگ درآمد لذا ناچارند هرطور شده از وادی مذاکره وارد شوند.

از طرف دیگر آمریکا با بلوفی به نام «گزینه نظامی روی میز»تلاش می‌کند تا در مسیر مذاکره بر ما پیروز شوند.

«درحالی مقام معظم رهبری بارها بر فریبکاری آمریکایی‌ها و اینکه که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد تاکید داشته اند که قبل از مذاکرات ژنو عده ای به دنبال پهن کردن فرش قرمز جلوی پای آمریکایی‌ها و جایگزینی گفتگوی دو جانبه به جای مذاکرات هسته ای بودند.»

وی افزود: با اجرای سیاست نرمش قهرمانانه مردم به این باور رسیدند که  آمریکایی‌ها حتی اهل گفت و گو هم نیستند و ارتباط با آمریکا برای حل مشکلات توهمی بیش نیست.لذا براین اساس در مذاکرات هسته‌ای چند خط قرمز وجود دارد که باید توسط تیم مذاکره کننده رعایت شود چرا که در غیر این صورت به نفع غرب گام برداشته‌اند.

آصفری با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز بحث تعلیق غنی‌سازی است و تعلیق یک موضوع بسیار مهم است، گفت: اینکه بخواهیم بپذیریم کلیه فعالیتهای غنی‌سازی را کنار می‌گذاریم، قابل قبول نیست؛ البته سطح غنی‌سازی قابل مذاکره است. ولی اینکه کلا کنار گذاشته شود قابل مذاکره نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ما طبق برنامه چشم‌انداز 20 ساله نیاز به تولید 20 هزار مگاوات تولید برق داریم و اینکه آنها بگویند غنی‌سازی را توسعه ندهیم و سانتریفیوژ جدی تولید نکنیم، قابل قبول نیست البته برای اعتماد سازی و اینکه به آنها بگوییم دنبال ساخت بمب اتم نیستیم، طبق توافقنامه اولیه طی مدت 6 ماه این کار را انجام دادیم ولی بعد از گذشت 6 ماه این توافق در مجلس قابل قبول نخواهد بود چرا که طبق معاهده «ان.‌پی.‌تی» تمام کشورهایی که عضو این معاهده هستند و آن را امضا کرده‌اند، حق کشف و استفاده از معادن، تجریه و تحلیل  و تبدیل کردن به چرخه سوخت و تولید اورانیوم غنی شده را دارند و هیچ جای معاهده «ان.‌پی‌.تی» این منع را قرار نداده که ما امروز این منع را بپذیریم.

وی تاکید کرد: خط قرمز دیگر ما این است که سایت‌ها نباید بسته شود چرا که فعالیت‌های ما شفاف و تحت نظر دید کامل آژانس انجام می‌شود. تمام فعالیتهای ما در فردو به صورت آنلاین زیر نظر آژانس است. چرا آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که سایت فردو بسته شود. بنده چندین بار از این سایت بازدید کرده‌ام یکی از سایت‌هایی است که هیچ موشک و سلاحی به آن کارساز نیست. چون که ما تمام فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خودمان را در اعماق زمین برده‌ایم و لذا آمریکایی‌ها از این وحشت دارند و می‌گویند ما هر زمان که دلمان بخواهد می‌توانیم سایت بوشهر و یا اراک و نطنز را بزنیم، اما سایت فردو را نمی‌توانیم. چون موشکهای‌ آنها آنجا برد ندارد، لذا تلاش دارند که این سایت بسته شود.

آصفری خاطرنشان کرد: در صورتی که دوربین‌های آژانس انرژی اتمی به صورت آنلاین تمام فعالیتهای ما را در فردو ثبت و ضبط می‌کنند و دقیقا تولیدات اورانیوم غنی‌سازی شده 5/3 درصد ما در فردو توسط آژانس پلمب شده است و هر چه تولید می‌شود در صندوقچه پلمب شده می‌شود و تا زمانی هم که نماینده آژانس نیاید، این باز نمی‌شود. پس تمام فعالیتهای ما شفاف است و هیچ فعالیتی خارج از معاهدات «ان.‌پی.‌تی» شکل نمی‌گیرد. همچنین اگر جمهوری اسلامی ایران دارای نیروگاه «آی.‌آر» 40  مگاواتی اراک است، در مقابل اسرائیل نمونه 60 مگاواتی آن را دارد که جزو معاهدات «ان.پی‌.تی» هم نیست.

«سومین موضوعی که جزو خطوط قرمز ماست وارد شدن مذاکرات به بخش‌ها و مسائل دیگر است. تیم مذاکره کننده ما باید صرفا حول مسائل هسته‌ای مذاکره کند و اینکه مثلا امروز بخواهند مذاکرات حول موشکهای بالستیک و یا موشک‌های دور زن ما باشد ، اصلا چنین اختیاری را تیم مذاکره کننده ایرانی و 1+5 ندارند.»

وی افزود: آمریکایی‌ها در عراق توطئه‌ای را چیدند که اول آژانس را بسیج کرد تا پروتکلی را مصوب کردند و گفتند آژانس بیاید از هر جایی در عراق که مصلحت بداند بازدید کند. حتی بازرسان آژانس کاخ ریاست جمهوری صدام را هم بازدید کردند و دیدند که در عراق عملیات هسته‌ای انجام نمی شود. آمریکایی‌ها می‌خواستند بواسطه بازرسی های گسترده و دقیق، اول از تمام سیستم دفاعی و پدافندی عراق اطلاعات کامل به دست بیاورند تا آن را به موقع نابود کنند و در نتیجه ظرف 21 روز عراق را اشغال کردند.

آصفری یادآور شد: بنابراین اگر با اجرای پروتکل الحاقی از خط قرمز عبور کرده ایم که نتیجه آن، همان بلایی است که بر سر عراق آوردند. یعنی هر زمان آژانس دلش خواست بیاید و از هر جایی بازدید کند.

«یک زمانی بهانه می گرفتند و می‌گفتند ما باید بیاییم و «پارچین» را بازدید کنیم. ما بارها اعلام کردیم اگر شما در «پارچین» متوجه شدید که جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت هسته‌ای ندارد و آنجا یک پادگان نظامی صرف بیش نیست. آیا حاضر هستید پرونده هسته ای جمهوری اسلامی را از شورای امنیت خارج کنید؟ گفتند نه. ممکن است شما در پارچین فعالیت هسته‌ای نداشته باشید، اما در پادگان امام علی(ع) فعالیت داشته باشید. این یعنی اینکه غرب قصد دارد از تمام بنیه دفاعی ما اطلاعات لازم را به دست آورد و بعد وقتی به توانایی ما پی بردند، حمله نهایی خود را انجام دهند.»

آصفری بر همین اساس تاکید کرد: بنابراین پذیرش و اجرای پروتکل الحاقی هم یکی از خطوط قرمز ماست و مجلس هم به هیچ وجه حاضر نیست پروتکل الحاقی را تصویب و امضا کند. سوال اینجاست که ما عزت ملت ایران را در مقابل چه چیزی بدهیم؟ مگر چه امکاناتی را می‌خواهیم به دست بیاوریم؟ انقلاب ما برای حفظ ارزشها و برای زمینه‌سازی حکومت حضرت حجت(عج) در روی زمین بوده است و نه برای خوراک و پوشاک و غیره. البته ما معتقد به رشد جامعه در همه جوانب هستیم، اما این نباید به قیمت عزت مردم ایران تمام شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده به هیچ وجه حق ندارد که بخواهد وارد بحث موشکها شود. مطمئنا اگر وارد بحث موشک‌ها هم بشوند، فردا خواهند گفت در دانشگاه تهران شما رشته شیمی تدریس می‌شود و باید رشته شیمی را تعطیل کنید چرا که این رشته بوی رفتن به سلاح‌های هسته‌ای می‌دهد. آنها به دنبال این هستند که به دنیا بفهمانند جمهوری اسلامی که 35 سال در برابر آمریکایی‌ها مقاومت کرده امروز نمی‌تواند مقاومت کند و دستهایش را بالا برده که البته کور خوانده‌اند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک پیام برای تیم مذاکره کننده دارد و آن این است که ملت ما مقاوم هستند و حاضر نیستند عزت خودشان را برای دنیا و رزق و برق آن در مقابل آمریکایی‌ها و غربی‌ها معاوضه کنند.

آصفری خاطرنشان کرد: مردم و مجلس تا زمانی که تیم مذاکره کننده در چارچوب منافع ملی کشور مذاکره می‌کنند محکم و استوار از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند. ما سال 84 یادمان نرفته است که آقای روحانی آن زمان دبیر شورای امنیت ملی بود با تیم 1+5 مذاکره کردند. همان موقع اینها به آقای روحانی گفتند شما سایت نطنز و بوشهر را ببندید، ما حاضر هستیم با شما مذاکرات را ادامه دهیم و تحریم را برداریم ولی به محض اینکه ما به آنها خوش خدمتی کرده و سایت نطنز و بوشهر را بستیم، آنها پرونده جمهوری اسلامی ایران را که در آژانس بود به شورای امنیت بردند. امروز ما مذاکره با تحریم را به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت؛ مذاکره زمانی معنا و مفهوم دارد که آنها تحریم‌های خودشان را کنار بگذارند. مطمئنا تحریم‌ها تمام خواهد شد و روسیاهی آن به آ‌مریکایی‌ها و کسانی که در داخل کشور علم آنها را بلند کرده‌اند، خواهد ماند.

وی ادامه داد: اخیرا آقای جان کری بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده است که این عین دخالت در امور داخلی ایران هست و به هیچ وجه ما نباید اجازه دهیم اینها وارد این معرکه شوند البته آنها سناریوی جدیدی را برای ما دیده‌اند، آنها می‌دانند که سران فتنه مهره‌های سوخته هستند و دیگر کسی به صدای میرحسین موسوی و مهدی کروبی حرکتی را انجام نمی‌دهد. اما آنها به دنبال این هستند اینها از حصر بیرون بیایند و گروه‌های وامانده و به جا مانده از عناصر ریگی و جند الشیطان و سازمان منافقین را بسیج کنند و بروند اینها را در تهران ترور کنند و این‌گونه پیراهن عثمان برای نظام درست کنند، نه اینکه دلشان برای این دو نفر سوخته باشد.

« لذا من اعتقاد دارم امروز به هیچ وجه نباید سخنانی از موضع ضعف طرح شود این در حالی است که اتفاقا دولت دو گاف بزرگ در این رابطه داده است. یکی زمانی که آقای روحانی در ملاء عام اعلام کرد، خزانه خالی است. از یک  رئیس دولتی که خودش دبیر شورای امنیت ملی بوده، بیان چنین موضوعی که اصلا صحت نداشت و ندارد توقع نمی رفت که اتفاقا مورد سوء استفاده آمریکایی‌ها هم قرار گرفت.

اما گاف دوم موضوعی بود که آقای ظریف در دانشگاه داد و گفت که آمریکایی‌ها از سیستم دفاعی ما نمی‌ترسند و با یک بمب آن را نابود می کنند که این نکته نیز اصلا صحت ندارد. امروز توان موشکی و پدافندی ما به حدی رسیده که تا شعاع‌های چند هزار کیلومتری اهداف دشمن را می‌توانیم هدف قرار دهیم. امروز اگر کوچکترین اتفاقی برای سایت اراک بیفتد پاسخش را سایت دیمونای اسرائیل دریافت خواهد کرد و این پاسخ آنی خواهد بود. لذا این گافها و صحبت‌ها باعث می‌شود که اوباما برگردد و بگوید حق غنی سازی برای ایران وجود نخواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
روحانی و حصر موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع حصر باعث ترور موسوی و کروبی می شود


روزنامه سیاست روز در سرمقاله خود در باره حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی می نویسد: اگر آنها از حصر بیرون بیایند، طعمه خوبی برای ترور خواهند بود. ترور آنها، تنش و چالش داخلی وخارجی را علیه جمهوری اسلامی ایران دامن خواهد زد، که دشمنان خارجی خواهان چنین اتفاقی هستند.

روزنامه سیاست روز در سرمقاله خود در باره حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی می نویسد: اگر آنها از حصر بیرون بیایند، طعمه خوبی برای ترور خواهند بود. ترور آنها، تنش و چالش داخلی وخارجی را علیه جمهوری اسلامی ایران دامن خواهد زد، که دشمنان خارجی خواهان چنین اتفاقی هستند.

آنها دلشان برای آقای موسوی و کروبی نسوخته که چنین برای آنها سینه چاک می‌کنند، فشارهایی که برای آزادی آنها وارد می‌شود،

 آغازی خواهد بود برای فتنه‌ای دیگر با ابعاد متفاوت‌تر و با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران در شرایط گفت‌وگوهای هسته‌ای قرار دارد و حساسیت آن با نزدیک شدن به زمان سرنوشت؛ موضوع مهم و حساس، اکنون گفت‌وگوهای هسته‌ای است نه شکستن حصر ۲ مجرم که هزینه‌های بسیاری را به کشور و مردم تحمیل کردند و همچنان هم ادامه دارد.

چند روز پیش یک شخصیت سیاسی مخالف پوتین در روسیه ترور شد، «بوریس نمتسف» سیاستمدار مخالف دولت روسیه چرا باید در چنین شرایطی که روسیه در آن قرار دارد، کشته شود؟

روسیه در شرایط تحریم‌های سخت از سوی غرب و آمریکا قرار دارد و ماجرای اوکراین مه غرب آن را دامن زد، چنین اتفاقی قطعاً باعث دامن زدن به تنش‌ها، فشارها و تحریم‌های غرب بر روسیه خواهد شد که البته در چند روز گذشته، توپخانه رسانه‌ای غرب به چنین کاری دست زده است.

اکنون که سران فتنه در حصر و حفاظت هستند، فرافکنی‌ها و فضاسازی‌های منفی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی رسانه‌های غربی و مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه ایران انجام می‌شود، اگر پس از آزادی آنها، اتفاقی برای آنها بیفتد، انگشت اتهام همان مدافعان سران فتنه به سوی نظام جمهوری اسلامی ایران دراز خواهد شد، اما بدون شک خود آنها در بروز آن اتفاق نقش اول را دارند. هیچ تضمینی نمی‌تواند وجود داشته باشد که پس از شکستن حصر و حفاظت، جان آنها در خطر نباشد.