اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«قضات کهریزک» و «نمایندگان 3 هزار میلیاردی» در انتظار تصمیم دیوان عالی کشور



تصمیم دیوان عالی کشور درباره پرونده‌های قضات کهریزک و دو نماینده مجلس, فساد 3 هزار میلیاردی


«قضات کهریزک» و «نمایندگان 3 هزار میلیاردی» در انتظار تصمیم دیوان عالی کشور

پرونده‌های قضات کهریزک و دو نماینده مجلس که در جریان رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی محکوم شدند به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

به گزارش ایسنا ، با تایید احکام شعبه اول دادگاه انقلاب در پرونده فساد مالی بزرگ از سوی دیوان عالی کشور، مشخص شد که در این پرونده چهار نفر به اعدام محکوم و دیگر متهمان این پرونده نیز به تحمل مجازات‌هایی نظیر حبس، انفصال از خدمت و جزای نقدی محکوم شدند.

در این پرونده که سر و صدای زیادی به پا کرد، در رابطه با دست داشتن سه نماینده مجلس در اقدامات گروه امیر منصور آریا زمزمه‌هایی وجود داشت تا اینکه این سه نماینده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

با رسیدگی به اتهامات سه نماینده متهم در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران یکی از آن‌ها تبرئه و دو نفر دیگر به جزای نقدی و رد مال محکوم شدند.

دو نماینده محکوم، به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

به گفته محمد عمرانی مدیرکل امور دفاتر شعب دیوان عالی کشور پرونده این دو نماینده در حال حاضر در شعبه 32 دیوان در نوبت رسیدگی است.

پرونده دیگری که طی سال‌های اخیر توسط رسانه‌ها و مردم به شدت پیگیری می‌شد پرونده قضات کهریزک بود. در این پرونده، شعبه 76 داگاه کیفری استان تهران از هشتم اسفند ماه 1391 رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک را آغاز کرد و اول خرداد 92 نیز یازدهمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد.

حدود یک ماه بعد از پایان رسیدگی دادگاه بدوی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از صدور حکم این پرونده خبر داد و تاکید کرد تا زمانی که حکم قطعی نشود امکان بیان جزییات آن نیست.

پس از ابلاغ حکم، برخی از متهمان و شکات به آن اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این پرونده نیز در حال حاضر در شعبه 9 دیوان عالی کشور در نوبت رسیدگی است. 

/ایسنا


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از پرونده فساد12 هزار میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیوان عالی کشور ۴ حکم اعدام در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را تأیید کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دیوان عالی کشور ۴ حکم اعدام در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را تأیید کرد

۴ حکم اعدام صادر شده در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش دفتر سخنگوی قوه قضائیه: شعبه 13 دیوانعالی کشور امروز یکشنبه مورخ 29/11/91 نظر و رأی خود را در مورد بخش اول پرونده فساد بزرگ بانکی(معروف به سه هزار میلیاردی) اعلام و پرونده را به دادگاه صادرکننده احکام بدوی ارسال نمود.

براساس آراء صادره از سوی شعبه سوم دیوانعالی کشور:

1- احکام اعدام و جزای نقدی متهمین ردیف اول تا چهارم این پرونده تائید گردیده است.

2- حکم حبس ابد و جزای نقدی رئیس بانک ملی شعبه کیش تائید گردیده است.

3- حکم حبس ابد معاون بانک صادرات گروه ملی صنعتی شعبه اهواز نقض و به شعبه هم عرض جهت رسیدگی ارجاع گردیده است.

4- حکم حبس ده سال و انفصال و شلاق و جزای نقدی و استرداد وجوه مأخوذه ۲ نفر از معاونین سابق وزیر (که یکی از آنان رئیس سابق سازمان ایمیدرو می باشد) و همچنین ۲ نفر از مدیران کل وزارت راه تأئید گردیده است.

5- احکام مربوط به مسائل مالی و حبس چند نفر از متهمین نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع گردیده است.

در پایان به اطلاع می رساند که روند رسیدگی و جزئیات بیشتر سایر احکام پرونده فساد بزرگ مالی و بانکی فردا مورخ 30/11/91 در چهل‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی محترم قوه قضائیه به اطلاع می رسد./فارس