اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص پایان قتل زن تنها / تبرئه همدست قاتل



قصاص پایان قتل زن تنها / تبرئه همدست قاتل

پسر جوان که با همدستی دوستش زن تنها را به قتل رسانده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش  مهر، در این پرونده بهزاد متهم است 14 مرداد ماه سال گذشته زن 40 ساله ای را در خیابان رودکی تهران به قتل رسانده است. پسر جوان پس از دستگیری مدعی شد با همدستی یکی از دوستانش به نام حمزه این جنایت را انجام داده است.

با این اعترافات حمزه نیز دستگیر و به مشارکت در قتل اعتراف کرد. در ادامه سه نفر دیگر به نام های سعید ، امیر و نیلوفر نیز دستگیر شدند که در مخفی کردن متهمان با آنها همکاری داشتند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده حمزه و بهزاد متهم به مشارکت در قتل عمدی ناهید و سه متهم دیگر متهم به  تلاش در اخفای متهمان هستند که با توجه به اعترافات متهمان، بازسازی صحنه قتل و گزارش پزشکی قانونی برای متهمان تقاضای مجازات قانونی دارم.

سپس اولیای دم در جایگاه حاضر شده و برای قاتلان تقاضای قصاص کردند.

رئیس دادگاه در ادامه با تفهیم اتهام به بهزاد از او خواست از خود دفاع کند که متهم به قتل با قبول اتهامش گفت: بهزاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : روز حادثه من به همراه حمزه  در منزل مقتول بودیم.

قرار بود تا از افرادی که برای مصرف موادمخدر به منزل ناهید می آیند زورگیری کنیم که دو نفر خانم و آقا وارد منزل شدند که طبق نقشه ، من و حمزه با آنها درگیر شدیم و داخل کیف آنها را گشتیم اما هیچ پولی همراهشان نبود . ناهید گمان می کرد که ما به او دروغ می گوییم و با این تصور با ما درگیر شد . ابتدا او را هل دادم که به زمین افتاد .

بعد با شالی که دور گردن ناهیدبود ، او را خفه کرده و پس از سرقت عابر بانک که رمز ورود به حساب بر روی آن نوشته بود از خانه فرار کردیم .

در ابتدا حمزه برای اینکه جرم من کم شود مشارکت در قتل را قبول کرد اما در جنایت هیچ نقشی نداشت.

سپس حمزه در جایگاه حاضر شد و با تائید حرف های بهزاد گفت: تصور می کردم اگر اتهام مشارکت در قتل را به گردن بگیرم بهزاد اعدام نمی شود اما وقتی فهمیدیم که این موضوع هیچ تاثیری در مجازات ندارد واقعیت را گفتیم.

سه متهم دیگر پرونده نیز پس از قرار گرفتند در جایگاه منکر اتهام خود شدند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه برای صدور حکم قانونی وارد شور شده و بهزاد را به قصاص و شلاق محکوم کردند.حمزه نیز از اتهام مشارکت در قتل تبرئه و به شلاق و حبس محکوم شد. سه متهم دیگر پرونده نیز به اتهام رابطه نامشروع به تحمل شلاق محکوم شدند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
قاتل صهیونیست وزیر فلسطینی، تبرئه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش زن جنایتکار برای تبرئه دو همدست خود از اتهام قتل



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل

 

اخبار حوادث -  تلاش زن جنایتکار برای تبرئه دو همدست خود از اتهام قتل

زن جوان که با همدستی دو دخترش پس از قتل شوهر خود جسد را در پذیرایی خانه دفن کرده بود، در دومین دوره رسیدگی به پرونده اش سعی کرد یکی از دخترانش و همسر صیغه‌ای خود را تبرئه کند.

به گزارش قانون، 13 اردیبهشت 87 ناپدید شدن مرموز مردی به نام حسین به ماموران پلیس ساوجبلاغ اطلاع داده شد.


در جریان بررسی‌های ماموران مشخص شد حسین برای دیدن پدرش به زنجان رفته بود که در مسیر بازگشت از‌این شهر به طرز مرموزی ناپدید شد. با گذشت حدود یکسال از ناپدید شدن مرد جوان پسر 8 ساله اش راز جنایتی هولناک را فاش کرد. او به ماموران گفت مادرم با همدستی خواهرانم و مرد غریبه‌ای پدرم را به قتل رسانده است.


با افشای‌این موضوع همسر حسین به نام طاهره و دو دخترش به نام‌های سمیه و سمیرا بازداشت شدند که در جریان بازجویی‌ها سرانجام به قتل اعتراف کرده و مدعی شدند پس از قتل حسین جسدش را در پذیرایی خانه قبلی خود دفن کرده اند. از سوی دیگر همسر صیغه‌ای او به نام حامد نیز به عنوان متهم دستگیر شد.


سال 88 متهمان در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده و طاهره و دو دخترش به قصاص محکوم شدند.


با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور حکم قصاص نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.


شهریور سال گذشته چهار متهم پرونده در شعبه 74 و به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفتند.


در ابتدای‌این جلسه وکیل اولیای دم و قیم قانونی پسر مقتول برای متهمان تقاضای قصاص کردند. سپس قاضی عبداللهی رئیس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در قتل عمدی به طاهره از او خواست به دفاع از خود بپردازد.


زن جوان بعد از قرار گرفتن در جایگاه با قبول اتهامش گفت: دخترم سمیرا مدتی بود که مزاحم تلفنی داشت من هم برای‌اینکه بتوانم به او بفهمانم مزاحمان تلفنی برای آینده او هیچ سودی ندارد با تلفنی ناشناس با مرد مزاحم طرح دوستی ریخته و با او قرار گذاشتم.بعد از اولین ملاقات رابطه من و حامد آغاز شد و من وقتی متوجه شدم او زن و بچه دارد، تصمیم به اخاذی گرفتم، البته قبل از شروع رابطه ام با حامد تصمیم به قتل شوهرم داشتم و یکبار به او مرگ موش داده بودم رابطه من و حامد ادامه داشت و هر روز رابطه من و شوهرم و رفتارش بدتر می‌شد که‌این نوع برخورد او باعث شد در تصمیمم برای قتل جدی تر شوم.شب حادثه همسرم به خانه آمد و‌این در حالی بود که از پنج روز قبل در تهران مشغول به کار شده بود.او مدعی شد به‌خاطر‌اینکه حال پدرش بد شده به زنجان رفته و قرار بود به تهران برود اما در میان راه مسیر خود را تغییر داده و به ساوجبلاغ آمده بود.


متهم به قتل ادامه داد:‌این بهترین فرصت برای اجرای نقشه ام بود به همین خاطر موضوع را با دخترانم مطرح کردم و وقتی حسین خوابید یک شال گردن را به دور گردن او گره زده و سه نفری کشیدیم. وقتی از مرگ او مطمئن شدیم در کف پذیرایی یک چاله کنده و جسد را در آنجا دفن کردیم، حدود چهار ماه بعد از‌این ماجرا نیز با حامد صیغه محرمیت خواندیم.


رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به سمیرا از او خواست به دفاع از خود بپردازد. دختر جوان پس از قرار گرفتن در دادگاه با رد اتهام مشارکت در قتل عمدی گفت: حامد می‌دانست که پدرم زنده است و او نقشه قتل را طراحی کرد.شب حادثه وقتی مادرم گفت شال گردن را بکشید، دستان من سست شد و نتوانستم شال گردن را بکشم بعد مادرم روی سینه پدرم نشست و با دست او را خفه کرد بعد از قتل حامد به خانه ما آمد و با همدستی مادرم در سالن پذیرایی چاله‌ای کنده و جسد را آنجا دفن کردند.من در‌این مدت از اعدام نمی‌ترسیدم، اما وقتی از کانون به زندان منتقل شده و اعدام را از نزدیک لمس کردم تصمیم گرفتم در‌این جلسه واقعیت را بگویم.


در ادامه نوبت به سمیه رسید که او نیز مانند مادر و خواهرش با تغییر اعترافات قبلی خود گفت: می‌خواهم امروز در جلسه دادگاه واقعیت را بگویم واقعیت آن چیزی نبود که مادر و خواهرم گفتند.شب حادثه من و سمیرا در اتاق بودیم که مادرم شال گردن را به دور گردن پدرم گره زد قرار بود من و سمیرا دو طرف شال گردن را بکشیم اما ناگهان دستم سست شد و نتوانستم‌این کار را بکنم.


مادرم وقتی‌این صحنه را دید گفت بکشید تا بیدار نشده که من دوباره شال گردن را کشیدم، اما سمیرا نتوانست بعد از قتل، من و مادرم در سالن پذیرایی چاله‌ای کنده و جسد را آنجا دفن کردیم. آن روز حامد به خانه ما نیامد و در‌این قتل نقشی نداشت.
بعد از دفاعیات وکیل سمیه قاضی دادگاه ختم‌این جلسه را اعلام کرد. قضات دادگاه با توجه به نواقص پرونده، آن را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگرداندند که با رفع‌این نواقص پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه بازگشت.


دیروز متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند. طاهره با قبول اتهامش گفت: وقتی قصد خفه کردن شوهرم را داشتیم ، حال سمیرا بد شد به همین خاطر او در کشتن شوهرم نقشی نداشت و من و سمیه مرتکب قتل شدیم. بعد با کمک سمیه گودالی حفر کرده و جسد را آنجا دفن کردم. حامد در‌این قتل هیچ نقشی نداشت.


سپس سمیرا در جایگاه قرار گرفت و گفت: زمانی که حامد به خانه مان آمد نمی‌دانم پدر مرده بود یا زنده بود. او چاله‌ای در خانه حفر و پدرم را دفن کرد.
وکیل سمیرا هم در دفاع از او گفت: به دلیل‌اینکه حامد خرج‌این خانواده را می‌داد آنها برای ادای دین او را بی گناه نشان می‌دهند.


سمیه نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه با تکرار ادعای مادرش گفت: من و مادرم مرتکب قتل شده و جسد را دفن کردیم.
قضات دادگاه سپس تنفس اعلام کردند تا درباره ادامه رسیدگی به پرونده تصمیم گیری شود.
اخبار حوادث - قانون