اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص برای عاملان جنایت در کارگاه طلاسازی



قصاص برای عاملان جنایت در کارگاه طلاسازی

دو مرد افغان که با انگیزه سرقت کارگر طلا ساز را به قتل رسانده بودند با حکم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، صدرالدین و حسن متهم است پنجم بهمن ماه سال 89 کارگر یک کارگاه طلاسازی را در تهرانپارس به قتل رسانده اند. آنها پس از قتل کارگر جوان به نام مجید، اقدام به سرقت طلاهای موجود در آنجا کردند.

ماموران پلیس 48 ساعت پس از این جنایت دو مرد افغان را دستگیر کردند که آنها در بازجویی به ارتکاب این قتل با ضربه های چکش و چاقو اعتراف کردند.

صبح امروز جلسه محاکمه متهمان در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد. صدرالدین در تشریح شب حادثه گفت : من 35 روز قبل از جنایت به طور غیرقانونی از افغانستان به ایران آمدم. یک روز که به دیدن حسن رفته بودم او موضوع سرقت از کارگاه طلاسازی را مطرح کرد. شب حادثه به بهانه میهمانی وارد کارگاه شدیم مقتول که نمی دانست ما چه نقشه شومی را در سر داریم به پذیرایی از ما پرداخت. پس از شما مقتول را با ضربه های چکش و چاقو به قتل رسانده و با برداشتن طلاها از آنجا گریختیم.

سپس حسن در جایگاه حاضر شد و اظهار داشت: اگر مجید را نمی کشتیم او ما را لو می داد و خیلی زود دستگیر می‌شدیم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهمان وارد شور شده و دومرد افغان را به اتام قتل عمدی به قصاص و به اتهام سرقت مقرون به آزار به زندان محکوم کردند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
طلاسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشش عاملان جنایت هولناك قبل از قصاص



اخبار حوادث - بخشش عاملان جنایت هولناك قبل از قصاص

سه مرد كه پس از جنایت، جسد قربانی خود را با اسید سوزانده بودند با گذشت 11 سال از جنایت با رضایت تنها دختر مقتول از چوبه‌دار نجات پیدا كردند.

به گزارش اعتماد، پنجم مهرماه سال 82 مردی با مراجعه به پلیس ورامین از كشف اسكلتی در باغش خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران با حضور در محل متوجه شدند زمان زیادی از دفن جسد می‌گذرد و عاملان این جنایت پس از كشتن مقتول جسد او را دفن كرده‌اند. پس از بررسی‌های مقدماتی بقایای اسكلت به پزشكی قانونی منتقل شد و كارآگاهان برای شناسایی هویت مقتول به بررسی پرونده افراد ناپدید شده پرداختند. در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ماموران متوجه ناپدید شدن مرموز مردی به نام میثم شدند كه از دو هفته قبل از خانه خارج و دیگر بازنگشته بود.

با توجه به اینكه مغازه میثم در نزدیكی محل كشف جسد بود كارآگاهان احتمال دادند اسكلت متعلق به میثم باشد. با كشف این سرنخ دختر میثم به اداره آگاهی احضار شد كه توانست از بقایای لباس‌ها پدرش را شناسایی كند. با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه‌یی شد و كارآگاهان با ردیابی‌های پلیسی متوجه شدند میثم با مردی به نام اكبر اختلاف دارد.

اكبر دستگیر و به اداره آگاهی احضار شد كه در بازجویی‌ها به ارتكاب این جنایت اعتراف كرد و گفت: مدتی قبل برای مقتول یك وام گرفتم اما او قسط‌هایش را پرداخت نمی‌كرد همین موضوع باعث اختلاف ما شد.

یك روز كه به خانه آمدم متوجه شدم همسرم ناراحت است وقتی دلیلش را پرسیدم گفت: میثم به زور وارد خانه شده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است همان زمان به همسرم قول دادم كه انتقام این كار را از میثم بگیرم. روز حادثه همراه برادرم و یكی از دوستانم میثم را به بهانه‌یی به باغ كشانده و هر كدام سه ضربه چاقو به او زدیم بعد هم روی جسد اسید ریختیم. با این اعترافات دو همدست متهم نیز دستگیر و پس از محاكمه در شعبه 71 دادگاه كیفری به قصاص محكوم شدند.

حكم قصاص نیز در شعبه 37 دیوان عالی كشور تایید شد. در حالی كه شمارش معكوس برای اجرای حكم آغاز شده بود تنها دختر مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی عاملان قتل پدرش را بخشید.

صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران برگزار و متهمان از جنبه عمومی جرم به دفاع از خود پرداختند. سه متهم پرونده با قبول اتهامات‌شان از دادگاه درخواست بخشش كردند. پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای صدور حكم وارد شور شدند. 

اخبار حوادث - اعتماد