اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قسط دوم پول نفت ایران واریز شد


بانک مرکزی اعلام کرد: قسط دوم طلب ایران از توافق با گروه 1+5 به مبلغ 450 میلیون دلار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: بانک مرکزی اعلام کرد: قسط دوم طلب ایران از توافق با گروه 1+5 به مبلغ 450 میلیون دلار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

قسط دوم از مبلغ 4.2 میلیارد دلاری مورد توافق به مبلغ 450 میلیون دلار به ین ژاپن در تاریخ 3 مارس 2014  برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

قسط اول مبلغ مذکور در تاریخ 14 بهمن ماه از طریق بانک مرکزی سوئیس به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.

در پی توافق هسته‌ای ژنو مبنی بر آزادسازی ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی نفتی ایران، معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه گفته است: این مبلغ قرار است در 6 قسط 550 میلیون دلاری و 2 قسط 450 میلیون دلاری به ایران تحول داده شود که مرحله اول آن، ابتدای فوریه انجام شد.

وی افزوده بود: از این طریق، یک میلیارد و 550 میلیون دلار تا 15 اسفند ( دو قسط 550 میلیون دلاری و یک قسط 450 میلیون دلاری) به حساب ایران واریز خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
راهنمای ‫واریز و برداشت آلپاری روش های واریز و برداشت پول از «Alpari» - [شماره 94]

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان پرداخت سومین قسط پول نفت ایران



اخبار,اخبار اقتصادی , پول نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - فردا، پرداخت سومین قسط پول نفت ایران

برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که «سئول» طبق توافق اولیه ایران و ۱+۵ در ژنو، قرار است فردا، قسط سوم ۵۵۰ میلیون دلاری بابت واردات نفت خام را به ایران بپردازد. 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ برخی منابع آگاه امروز، پنجشنبه، اعلام کردند که کره جنوبی طبق توافق اولیه هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) که کاهش اندک تحریم‌های ایران را به همراه داشت، قرار است قسط سوم550 میلیون دلاری برای واردات نفت خام را، به ایران پرداخت کند.

این پرداختی که قرار است روز جمعه همین هفته صورت گیرد، در حالی است که ژاپن اولین و دومین قسط نفت ایران در ماه فوریه و اوایل این هفته را پرداخت کرد.

طبق توافق اولیه ژنو که در 24 نوامبر بین ایران و 1+5 صورت گرفت، ایران به 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده‌اش در کشورهای خارجی ظرف یک برنامه 8 بخشی تا ماه ژوئیه دسترسی پیدا می‌کند.

طبق این توافق، دومین و سومین پرداختی ایران قرار بود در اول ماه مارس (10 اسفندماه) و به مبلغ 450 میلیون دلار و 7 مارس (16 اسفندماه) به مبلغ 550 میلیون باشد.

اخبار اقتصادی - فارس