اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرص «جوانی» به بازار می آید


دانشمندان دریافته اند رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین می تواند به مقابله با بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان دریافته اند رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین می تواند به مقابله با بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند. به گفته محققان دانشگاه مک مستر کانادا، مکمل غذایی مورد مطالعه حاوی ترکیبی از ۳۰ ویتامین و مواد معدنی دارای پتانسیل کاهش روند پیشرفت بیماری های عصب شناختی نظیر آلزایمر و پارکینسون است.

قرص «جوانی» تا دو سال آینده تولید می شود

طبق این مطالعات، مشخص شده است که این مکمل دارای ویژگی های قابل توجه ضدپیری است که می تواند از نابودی سلول های مغز پیشگیری کرده و حتی این روند را برگرداند.

جنیفر لمون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما بسیار قابل توجه است. امیدواریم این مکمل بتواند موجب تعدیل برخی بیماری های بسیار جدی و نهایتاً بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی شود.»

فرمول این مکمل ضدپیری شامل مواد متداولی نظیر ویتامین های B، C و D، اسیدفولیک، عصاره چای سبز، روغن کبد ماهی کاد، و سایر مواد مغذی دارویی است.

موش های مورداستفاده در این مطالعه، بیش از نیمی از سلول های مغزشان را از دست داده بودند، بطوریکه چندین منطقه از مغزشان تا سن یک سالگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود که دقیقا شبیه به بیماری شدید آلزایمر در انسان بود.

به این موش ها در طول مدت چند ماه، هر روز قطعات کوچک نان شیرینی حاوی مکمل مذکور داده شد. به مرور زمان محققان دریافتند نابودی شدید سلول های مغز کاملا برطرف شد و روند زوال شناختی متوقف شد.

به گفته این محققان، مرحله بعدی تحقیق آزمایش این مکمل غذایی بر روی انسان هاست که احتمالا تا دو سال آینده محقق می شود.

محققان که این مکمل را «قرص جوانی» می نامند معتقدند که آسیب ناشی از زوال عقل و سایر بیماری های مرتبط با سن با این مکمل غذایی قابل بازگشت است.


ویدیو مرتبط :
قرص لاغری اسلیم مکس | قرص لاغری slimmax | قرص لاغری گیاهی |09120750932

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص ورزش به بازار می آید



 

قرص ورزش , عوارض قرص ورزش

 

محققان دانشگاه زوریخ قرصی را ساخته اند كه می تواند با ترغیب افراد به ورزش كردن، وزن آنها را پایین آورد.

1391/03/31 - 08:23

به گزارش دیلی میل، این دانش پژوهان دریافتند وقتی هورمون خاصی در مغز موش ها افزایش می یابد آنها به دویدن سریع تر ترغیب می شوند.

به گفته این محققان هورمون 'اریتروپویتین' (Epo) در افزایش تحركات موش ها تاثیر دارد .

این درمان بالقوه می تواند افراد مبتلا به گستره وسیعی از بیماری ها را - از چاقی گرفته تا آلزایمر- درمان كند چرا كه دراین بیماری ها افزایش فعالیت بدنی می تواند نشانه های بیماری را كاهش دهد.

'مكس گاسمن' مجری این تحقیقات گفت: با این مطالعات نشان دادیم Epo علاقه برای ورزش را افزایش می دهد.

به گفته وی به احتمال زیاد Epo تاثیر كلی بر روی حالت فرد دارد و احتمالا می توان از آن در افراد مبتلا به افسردگی و بیماری های مرتبط نیز استفاده كرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه FASEB منتشر شده است.

محققان دراین مطالعه سه مدل موش را مقایسه كردند: آنهایی كه درمانی برایشان انجام نشد، آنهایی كه هورمون انسانی Epo دریافت كردند و آنهایی كه برای تولید Epo انسانی در مغزشان، دست ورزی ژنتیكی شدند.دانشمندان دریافتند دو مدل موشی كه هورمون انسانی Epo در مغزشان وجود داشت سریعتر و طولانی تر از موش های گروه كنترل می دویدند.

دكتر جرالد ویزمن سردبیر نشریه FASEB در این باره گفت: اگرنمی توان ورزش را در قرص قرار داده و آن را به خورد افراد داد می توان افراد با قرص به انجام ورزش ترغیب كرد.

با افزایش قابل توجه روند چاقی در سراسر جهان باید به طور همه جانبه با این مشكل مقابله كرد و احتمالا روزی فرا می رسد كه سالن های ورزشی به سادگی رستورانهای فست فود در دسترس خواهند بود..... / خبرگزاری ایرنا