اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قربانیان حمله طالبان در پاکستان به 141 رسید / واکنش ایران به کشتار طالبان در پیشاور/ واکنش اوباما به حمله طالبان




اخبار بین الملل - قربانیان حمله طالبان در پاکستان به 141 رسید

یک مقام امنیتی پاکستان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت در تبادل آتش بین ارتش و شبه نظامیان 9 نفر از مهاجمین کشته شده اند. چندین ساعت پس از آغاز این حمله "بلال احمد فائزی" رئیس سازمان امداد و نجات پاکستان از پایان عملیات این سازمان در پیشاور خبر داد. .

آخرین آمار منتشر شده از حمله شبه نظامیان به یک مدرسه در پیشاور حاکی است 141 نفر از جمله 132 کودک در این حمله کشته شده اند.

به گزارش مهر، حمله امروز شبه نظامیان طالبان به مدرسه ای وابسته به ارتش پاکستان در پیشاور 141 کشته بر جا گذاشته است. بر این اساس شبه نظامیان پس از ورود به این مدرسه که در آن دانش آموزانی از کلاس اول تا کلاس دهم مشغول به تحصیل هستند، اقدام به تیراندازی تصادفی به سوی دانش آموزان کرده اند.

یک مقام امنیتی پاکستان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت در تبادل آتش بین ارتش و شبه نظامیان 9 نفر از مهاجمین کشته شده اند. چندین ساعت پس از آغاز این حمله "بلال احمد فائزی" رئیس سازمان امداد و نجات پاکستان از پایان عملیات این سازمان در پیشاور خبر داد.

همچنین "مشتاق غنی" وزیر اطلاع رسانی ایالت خیبر پختونخواه با اعلام پایان عملیات نظامی در پیشاور تاکید کرد بیشتر قربانیان درگیری امروز ارتش با شبه نظامیان را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

طالبان پاکستان
در همین حال "محمد خراسانی" سخنگوی طالبان طی تماسی تلفنی با رسانه ها مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت. به گفته وی در حمله امروز شش عامل انتحاری بمب های همراه خود را برای گرفتن انتقام شبه نظامیان کشته شده توسط نیروهای دولتی در این مدرسه منفجر کرده اند.

از سوی دیگر ژنرال "عاصم بجوا" سخنگوی ارتش پاکستان در صفحه توییتر خود اعلام کرد در پی حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور، ارتش 10 عملیات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان در نزدیکی مرز افغانستان به اجرا گذاشته است.

به نوشته بجوا از بین قربانیان درگیری های امروز 132 نفر کودک و نوجوان و 9 نفر دیگر از بین کارکنان مدرسه بوده اند. به گفته وی در مجموع 121 کودک و نوجوان و سه نفر از کارکنان مدرسه در حمله امروز طالبان مجروح شده اند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واکنش ایران به کشتار طالبان در پیشاور

افخم با ابراز همدردی با ملت و دولت پاکستان و به ویژه خانواده های قربانیان این اقدام تلخ گفت: این اقدام کاملا غیر اسلامی و غیر انسانی می باشد و تروریسم، افراطی گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه به هر شکلی و با هر هدفی محکوم است. .

سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات تروریستی و گروگانگیری در شهر پیشاور پاکستان را که موجب کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از دانش آموزان بیگناه در این شهر شد، شدیدا محکوم کرد.

به گزارش فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات تروریستی و گروگانگیری در شهر پیشاور پاکستان را که موجب کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از دانش آموزان بیگناه در این شهر شد، شدیدا محکوم کرد.

افخم با ابراز همدردی با ملت و دولت پاکستان و به ویژه خانواده های قربانیان این اقدام تلخ گفت: این اقدام کاملا غیر اسلامی و غیر انسانی می باشد و تروریسم، افراطی گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه به هر شکلی و با هر هدفی محکوم است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و ثبات کشور دوست و همسایه پاکستان ، همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای مبارزه علیه تروریزم و افراط گری ، تقویت همبستگی و وحدت همه اقوام و مذاهب پاکستان برای توقف خشونت و افراط گری در آن کشور را ضروری توصیف کرد.

بر اثر عملیات تروریستی و گروگانگیری در شهر پیشاور ۱۳۵ نفر که ۱۲۵ نفر آنها کودک بودند، کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

-----------------------------------

واکنش اوباما به حمله طالبان به یک مدرسه

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله طالبان به مدرسه ای در افغانستان این اقدام را محکوم کرد. .

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور پاکستان را هولناک و نفرت انگیز خوانده و محکوم کرد.

باراک اوباما با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تروریست ها در این حمله نفرت انگیز با هدف قرار دادن دانشجویان و دانش آموزان بار دیگر شرارت خود را نشان دادند.وی همچنین اعلام داشت  که آمریکا بر تعهد خود در خصوص حمایت از پاکستان در مبارزه با تروریسم و افراطی گری پایبند است.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از بیانیه خود این اقدام را به شدیدترین لحن محکوم کرده و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

اخبار بین الملل - فارس،مهر


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در پاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طالبان پاکستان آمریکا و اروپا را تهدید به حمله کرد



طالبان پاکستان آمریکا و اروپا را تهدید به حمله کرد

گروه طالبان پاکستان روز جمعه تهدید کرد در آینده بسیار نزدیک دست به حملاتی در آمریکا و اروپا خواهد زد. طالبان پاکستانهمچنین اقدام واشنگتن را برای افزودن نام این گروه به فهرست گروههای تروریستی محکوم کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز اسماعیل خان پاکستان، آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نام گروه طالبان پاکستان را به فهرست سازمانهای تروریستی افزوده است.


قاری حسین محسود از رهبران ارشد طالبان پاکستان در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز از مکانی نامعلوم گفت: اقدام آمریکا به قرار دادن نام جنبش طالبان پاکستان در فهرست سازمانهای تروریستی، نشانه وحشت آنهاست.


این اقدام نشان می دهد آمریکا و متحدانش از ما وحشت دارند.../واحد مرکزی خبر