اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قربانیان انفجار معدن در ترکیه به 300 نفر رسید


همزمان با انتشار اخبار و گزارش ها مبنی بر رسیدن شمار تلفات انفجار معدن ذغال سنگ منطقه سوما در استان مانیسا در غرب ترکیه به نزدیک 300 نفر، تانر یلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور گفت که آتش سوزی در معدن همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: یلدیز روز پنجشنبه اظهار کرد: با گذشت دو روز از انفجار در این معدن، آتش سوزی هنوز در معدن خاموش نشده است.

وی که پس از وقوع این انفجار در منطقه سوما حضور یافت، افزود: سطح گاز منوکسید کربن در معدن کاهش یافته است ولی آتش سوزی در آن همچنان ادامه دارد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با اشاره به شمار بسیار کشته شدگان در این حادثه افزود: در صورتی که مشخص شود در این حادثه سهل انگاری شده، با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

براساس این گزارش، ˈعبدالله گلˈ و ˈجمیل چیچکˈ رییس جمهوری و رییس مجلس ترکیه نیز امروز در میان تدابیر شدید امینی با حضور در شهر سوما از نزدیک با کارگران معدن و بازماندگان قربانیان این حادثه دیدار و گفت وگو کردند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از وقوع این حادثه و ابراز همدردی با بازماندگان قربابیان افزود: ما به تلاش خود برای کاهش چنین حوادثی به منظور رسیدن به استانداردهای کشورهای توسعه یافته ادامه خواهیم داد.

در پی وقوع انفجار در معدن ذغال سنگ شهر سوما در غرب ترکیه، تاکنون نزدیک به 300 نفر کشته و 88 نفر زخمی شده اند.


ویدیو مرتبط :
آمار قربانیان ریزش آوار ساختمان 8 طبقه در بنگلادش به بیش از 1000 نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار قربانیان انفجار معدن در ترکیه به 274 نفر رسید



اخبار حوادث - حادثه ای دیگر در معدن ذغال سنگ در ترکیه
شمار قربانیان انفجار معدن در ترکیه به 274 نفر رسید

در یک حادثه دیگر در معدن ذغال سنگی در شمال غربی ترکیه ، یک نفر جان خود را از دست داد.

رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، از افزایش شمار کشته شدگان در انفجار معدن ˈ سوما ˈ خبر داد و گفت : تاکنون 274 نفر در این حادثه کشته شده اند.

 این حادثه در معدن ذغال سنگی که سال گذشته تعطیل شده بود ، در استان ˈ زانگولداک ˈ در شمال غربی ترکیه رخ داد. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است.

 همچنین ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، از افزایش شمار کشته شدگان در انفجار معدن ˈ سوما ˈ خبر داد و گفت : تاکنون 274 نفر در این حادثه کشته شده اند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ، اردوغان که در پی وقوع این حادثه به منطقه ˈ سوما ˈ در استان ˈ مانیسا ˈ در غرب ترکیه سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با گذشت بیش از یک روز از این حادثه تاکنون 274 نفر جان خود را از دست داده اند.

نهاد نخست وزیری ترکیه در پی بروز این حادثه ، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

 تانر یلدیز ˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با ابراز نگرانی از افزایش قربانیان این حادثه گفت : آتش سوزی در این معدن همچنان ادامه دارد و اکسیژن همچنان به درون معدن پمپاژ می شود.

وی افزود : شمار دیگری از کارگران در معدن گرفتار شده اند و گروه های امداد برای نجات آنان تلاش می کنند.

یلدیز افزود : تاکنون 124 نفر از قربانیان این حادثه شناسایی و 80 نفر از آنان پس از کالبد شکافی برای دفن به خانواده هایشان تحویل داده شده اند.

براساس این گزارش ، نتایج کالبد شکافی از 17 نفر از کشته شدگان نشان می هد که آنان به علت استنشاق گاز منوکسید کربن مسموم شده اند.

دفتر دادستانی در منطقه سوما نیز تحقیقات خود را در خصوص علت بروز این حادثه آغاز کرده است.

اخبار حوادث - ایرنا