اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قربانیان آزار جنسی سویل؛ از پنج تا ۷۵ سال(+عکس)




 اخبار اجتماعی - قربانیان آزار جنسی سویل؛ از پنج تا ۷۵ سال

نتایج یک تحقیق نشان داده است که جیمی سویل، از چهره‌های معروف رادیویی و تلویزیونی بی‌بی‌سی، در طول چندین دهه و زمانی که به بیمارستان‌های دولتی بریتانیا دسترسی داشت، به آزار جنسی بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها پرداخته است. قربانیان او از پنج تا ۷۵ سال سن داشته‌اند.

گزارش شده است که او بیمارانی را که در تخت بستری بودند، آزار داده است و حتی ادعا شده که از جسدها هم سوءاستفاده جنسی کرده است.

این گزارش از ۲۸ بیمارستان در بریتانیا تهیه شده است و براساس آن، او در اغلب این بیمارستان‌ها بدون هیچ نظارتی می‌توانست نزد بیماران برود.

جیمی سویل از معروف‌ترین چهره‌های بی‌بی‌سی در دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ میلادی بود. او در سن ۸۴ سالگی در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی درگذشت و یک سال پس از مرگش ادعاهای مربوط به اقداماتش در آزار جنسی کودکان در یک برنامه مستند تلویزیونی مطرح شد.

اخبار,اخباراجتماعی,آزار جنسی

 

در گزارش اخیر آمده است که بیشترین ادعاها درباره آزار جنسی در یک بیمارستان وابسته به دانشگاه لیدز مطرح شده‌اند:

  ۶۰ نفر از جمله کارکنان بیمارستان گفتند که مورد آزار قرار گرفته‌اند. قربانیان بین ۵ تا ۷۵ سال داشتند

   آزارها در فاصله سال‌های ۱۹۶۲ تا ۲۰۰۹ میلادی رخ داده و از آزارهای لفظی تا آزار جنسی را شامل می‌شده است. سه نفر گفتند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند

    ۹ نفر از قربانیان از کارکنان بیمارستان بودند. هشت زن قربانی دیگر هم سویل را در بیمارستان ملاقات کرده بودند، ولی از بیماران بیمارستان نبودند

  گزارش شده است که او در سردخانه بیمارستان با جسدها عکس گرفته و از آنها سوءاستفاده جنسی کرده است. بازبینی و تحقیق در باره این ادعا امکان‌پذیر نیست، ولی دکتر سو پرکتور، مسئول تحقیقات در این بیمارستان گفت که بدون هیچ شکی، نظارت به چگونگی دسترسی (جیمی سویل) به سردخانه بیمارستان، سهل‌انگارانه بوده است

   بیماران، از جمله نوجوان‌هایی که تحت جراحی قرار گرفته بودند، زمانی که در تخت بستری بودند، مورد آزار قرار گرفته‌اند

    یک پسر ۱۰ ساله زمانی که دستش شکسته بود و در نوبت عکسبرداری منتظر بود، مورد آزار جنسی قرار گرفته است

   کاستی‌ها در ساختار سازمانی بیمارستان باعث شدند در طول سال‌ها سویل بتواند به رفتارهایش ادامه دهد

جرمی هانت، وزیر بهداشت بریتانیا از طرف دولت و سازمان خدمات بهداشتی همگانی از مردم و قربانیان عذرخواهی کرده و گفته است: "به عنوان یک ملت، ما سویل را به عنوان یک گنجینه ملی در نظر داشتیم، به عنوان فردی که تعهدی قوی به امور خیریه دارد."

او اضافه کرد: "این گزارش نشان داد که او در واقعیت، یک سوءاستفاده‌کننده جنسی نفرت‌انگیز بود که از اعتماد جامعه سوءاستفاده کرده است."
 اخبار اجتماعی - فرارو 


ویدیو مرتبط :
‫دلجویی پاپ از قربانیان آزار و اذیت جنسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزار جنسی دانش آموزان در سفر‌های تفریحی/ مسموم کردن قربانیان شگرد معلم شیطان صفت(+عکس)




اخبار حوادث - آزار جنسی دانش آموزان در سفر‌های تفریحی/ مسموم کردن قربانیان شگرد معلم شیطان صفت

بر پایه گزارش‌های جدید، قرار است در مورد سوء استفاده جنسی یک معلم کودک آزار امریکایی از ده‌ها پسر بچه در انگلیس تحقیق علنی انجام شود.

اخبار,اخبارحوادث,آزار جنسی دانش آموزان

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، "ویلیام واهیِ" ۶۴ ساله، معلم آمریکایی تبارِ مدرسه "سوث بانک" واقع در جنوب لندن دست کم به ۶۰ کودک مواد مخدر داده و از آنها سوء استفاده جنسی کرده است.
 
این مدرسه اعلام کرد در سال ۲۰۱۰ واهی را به عنوان مشاور رفتارهای اجتماعی و فردی کودکان به کار گرفته است.
 
به گزارش موسسه "هیو دیویس"، مدرسه سوث بانک هنگام استخدام این معلم ضمن نقض مقررات بدون بررسی سوابق و تنها با تایید تری هگر، مدیر وقت مدرسه، او را استخدام کرده است.
 
این فرد طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در سفرهای تفریحی مدارس از داروهای آرام‌بخش استفاده می‌کرد تا پسربچه‌ها را خواب آلود کرده و سپس مورد آزار جنسی قرار دهد.
 
گفته می‌شود فایل‌های الکترونیکی حاوی تصاویر بیش از ۹۰ پسر بچه‌ی ۱۲ تا ۱۴ ساله که توسط واهی مورد تعرض قرار گرفته بودند از سوی خدمتکارش در خانه او واقع در نیکاراگوئه کشف شده است.
 
این معلم امریکایی در سال ۱۹۶۹ نیز به اتهام سوء استفاده از کودکان زندانی شده بود اما پس از آزادی به تدریس در مدارس بین‌المللی ادامه داد.
 
نکته‌ی قابل توجه و بحث‌برانگیز در این میان آن است که واهی پس از آزار کودکان و محکومیت به حبس در زندان به خارج از کشور سفر کرده و تدریس آموزش مسائل جنسی به کودکان ۱۱ ساله را عهده‌دار شده است.
 
بر اساس گزارش‌ها، رفتارهای مشکوک واهی در مدت فعالیت وی مشهود بوده اما به خاطر عدم وجود سوابق و گزارش‌های کافی پیگیری نشده است.
 
گفته می‌شود نتایج این تحقیقات سال آینده اعلام خواهد شد.

 

 اخبار حوادث - باشگاه خبر نگاران