اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«قربانقلی بردی محمداف» در ایران


رییس جمهوری ترکمنستان صبح یکشنبه در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، مورد استقبال عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری ترکمنستان صبح یکشنبه در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، مورد استقبال عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

قربانقلی بردی محمداف در این سفر قرار است ضمن شرکت در این اجلاس با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کند.

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و سران 9 کشور در تهران برگزار می شود.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز یا اوپک گازی که به اختصار (GECF) نامیده می شود، به منظور هماهنگی در تولید، صادرات و کنترل قیمت گاز طبیعی در سطح جهان، توسط ایران، روسیه و قطر و تعداد دیگر از کشورهای صادرکننده گاز، در 23 دسامبر 2008 تاسیس شد. ایده اولیه تاسیس چنین سازمانی از سوی ایران بود.

در حال حاضر ٢٤ درصد از ترکیب انرژی جهان را سوخت گاز تشکیل می دهد که ایران با داشتن 33.8 تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده در جایگاه نخست دارندگان ذخایر گازی جهان قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
دانلود آهنگ دلبر جانم بی اجازه قلب ما بردی کجا بردی با صدای رضا بهرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«قربانقلی بردی‌ محمداف» در راه ایران


سفیر ایران در عشق‌‏آباد گفت: رئیس جمهور ترکمنستان هفته آینده در رأس یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی عازم تهران می‏‌شود.

خبرگزاری فارس: «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‌آباد اظهار داشت: «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان هفته آینده برای شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز دوم آذرماه در تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رئیس جمهور ترکمنستان یک روز قبل از برگزاری این نشست، به تهران آمده و بازدیدهایی را با مقامات ایرانی انجام خواهد داد.

سفیر ایران در عشق‌آباد با اشاره به دیدار چند روز گذشته «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران با رئیس جمهور ترکمنستان، گفت: این ملاقات بیش از 2 ساعت ادامه داشت که در آن مسائل اقتصادی و مذاکرات گذشته بین 2 کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار قرار شد رئیس جمهور ترکمنستان دستوراتی را به طرف ترکمنی صادر کند تا همکاری‌های بین 2 کشور با سرعت بیشتری ادامه یابد.

هاشمی گلپایگانی افزود: رئیس جمهور ترکمنستان، تعاملات اقتصادی و تجاری را یکی از پایه‌های مهم و اصلی روابط میان 2 کشور تعریف و در این راستا توصیه‌هایی نسبت به حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایران در طرح‏‌هایی که در ترکمنستان در دست اجرا است و یا طراحی می‌شود به خصوص طرح احداث جاده «تجن -سرخس» و جاده «عشق‏‌آباد- ترکمن‏‌آباد» را ارائه کرد.

سفیر ایران در عشق‌آباد با اشاره به اینکه تعدادی از مسئولین ایرانی، آخوندی را در این سفر همراهی می‌کردند، افزود: همکاری‌ در زمینه انرژی، برق، ارائه تجهیزات خطوط انتقال برق، راه آهن، مصالح ساختمانی و .. نیز مذاکراتی صورت گرفت.

وی افزود : وزیر راه و شهرسازی ایران در این سفر به صورت جداگانه با «رشید مرداف» وزیر خارجه و نیز «دوردلی‌‏اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور شهرسازی نیز ملاقات و مذاکرات خوب و مثبتی پیرامون همکاری‌های دوجانبه به خصوص اجرای طرح پل «سرخس- سرخس» که قرار است کلنگ آن قبل از سفر آتی رئیس جمهور ترکمنستان به تهران به زمین زده شود، صورت گرفت.