اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرار 20 میلیاردی برای مرد هزار چهره/از شرکت در اغتشاشات سال 88تا آدم ربایی و زورگیری



قرار 20 میلیاردی برای مرد هزار چهره/از شرکت در اغتشاشات سال 88تا آدم ربایی و زورگیری

مرد تبهکار که کلکسیونی از جرایم خشن از جمله شرکت در اغتشاشات سال 88 را در پرونده خود دارد، پس از دستگیری با قرار 20 میلیارد تومانی روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 29 فروردین سال گذشته جوان 23 ساله ای با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و به شیوه زورگیری از مسافر ، مورد سرقت قرار گرفته است .

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 20 و 30 دقیقه 28 فروردین از میدان معلمِ شهرری و به قصد رفتن به منطقه پاکدشت ، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم .

پس از چند دقیقه ناگهان دو سرنشین پراید با چاقو به سمت من حمله ور شده و پس از مجروح کردن من از ناحیه گردن ، تمامی وجوه نقد و عابر بانکم را گرفتند و بعد از اطمینان از صحیح بودن رمز عابر بانک ، مرا در بیابان های منطقه پاکدشت از ماشین پیاده و متواری شدند .

همزمان با تشکیل پرونده با موضوع "زورگیری از مسافر" از سوی سرنشینان خودرو پراید سفید رنگ و با مراجعه شاکیِ دیگر به کلانتری ، مأموران متوجه شدند که سرنشینان خودرو پراید سفید رنگ این بار تحت عنوان مأمور اقدام به زورگیری از یکی از کسبه خیابان رجایی در شهرری کرده  و پس از چندین ساعت گروگانگیری ، شاکی را در حالیکه از ناحیه پای راست دچار شکستگی های متعدد شده بود  در زمین های زراعی ورامین رها کرده اند .

مالباخته پس از حضور در کلانتری در اظهاراتش به مأموران : چند روز پیش در محل کارم در خیابان رجایی ایستاده بودم که دو نفر جوان از داخل یک دستگاه پراید سفید رنگ پیاده و تحت عنوان مأمور ، شروع به پرسیدن آدرس از من کردند .

در زمان نشان دادن آدرس ، ناگهان یک نفر از آنها از پشت سر به من حمله ور شد و نفر دوم نیز پاهایم را گرفت . تعدادی از کسبه محل متوجه موضوع شده و قصد کمک کردن به مرا داشتند که این افراد با معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ارگان های دولتی و نشان دادن تجهیزات نظامی مانند شوکر ، مانع از دخالت آنها شده و پس از سوار کردن من به داخل خودرو پراید ، دست و پا و چشمانم را بسته و به مکان ناشناسی منتقل کردند. 

در آن مکان ، آنها در ازای آزادی من درخواست مبلغ 10 میلیون تومان پول کردند و زمانیکه در برابر خواسته آنها مقاومت کرده و عنوان کردم که چنین پولی را در اختیار ندارم ، با جسم سختی شبیه به لوله به جانم افتاده و ضربات بسیار محکمی به پای راستم وارد کردند که باعث شد تا از 5 قسمت به طور کامل دچار شکستگی شود و سرانجام پس از سرقت مبلغ 400 هزار تومان، مرا در زمین های زراعی جاده ورامین رها کردند.

در حالیکه قادر به هیچگونه حرکتی نبودم ، یک چوپان به صورت اتفاقی مرا پیدا کرد و موضوع را به پلیس اطلاع داد که با حضور مأموران در محل ، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدم .

با توجه به اظهارات مالباختگان و مراجعه تعداد دیگری از شکات که از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد ضرب و جرح ، سرقت ، زورگیری و ... قرار گرفته بودند ، مأموران تجسس ویژه کلانتری تحقیقات ویژه ای را آغاز کرده و با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار منطقه شهرری ، اطلاع پیدا کردند که در یکی از مجرمان سابقه دار شهرری به نام "سعید . ر" 22 ساله به همراه تعداد دیگری از دوستانش اقدام به ارتکاب جرایم مختلف زورگیری و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی شهرری کرده است .

شناسایی مخفیگاه و دستگیری سعید در شرایطی از سوی مأموران تجسس ویژه کلانتری 131 آغاز شد که با انجام اقدامات گسترده پلیسی مأموران اطلاع پیدا کردند که سعید به همراه تعداد دیگری از افراد سابقه دار ، در بنگاهی متروکه در منطقه نازی آباد مخفی شده است . بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام با چندین تیم عملیاتی ، متهم هشتم اسفند سال 91 در داخل مخفیگاهش و پس از درگیری با مأموران و استفاده از سلاح سرد ، به همراه 8 متهم دیگر دستگیر و به کلانتری منتقل شدند .

در بازرسی از محل دستگیری ، مأموران علاوه بر کشف انواع مختلف سلاح سرد از قبیل چاقو و قمه ، موفق به کشف مقادیر مختلفی موادمخدر از نوع هروئین ، شیشه و تریاک و همچنین تعداد ظروف مشکوک به عتیقه شدند .

با دستگیری "سعید . ر" و احتمال ارتکاب جرایم مختلف و خشن ، متهم به دستور قاضی حسینی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کاراگاهان اداره پنجم مبارزه با زروگیری و سرقت های تحت پوشش مأمور قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، ظروف کشف شده در مخفیگاه متهم که احتمال عتیقه بودن آنها وجود داشت ، برای بررسی و انجام نظریه کارشناسی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت .

سازمان میراث فرهنگی در بررسی ظروف کشف شده اعلام کرد: اقلام مکشوفه شامل اشیاء زیرخاکی و دارای ارزش فرهنگی قابل توجهی است که دوره زمانی 1500 تا 2800 سال را در بر گرفته و به نیمه اول هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ساسانی باز می گردند که برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی ، سازمان میراث فرهنگی اقدام به طرح شکایت از متهم "سعید . ر" می شود .

 

حوادث,اخبار حوادث,حوادث 88

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی یکی دیگر از مخفیگاه های متهم در یک کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد به نام "ندای آرامش" در منطقه قوچ حصار شدند . با حضور کارآگاهان در محل کمپ و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که سعید و همدستانش تحت پوشش تصدی کمپ نگهداری معتادین ، اقدام به انجام اعمال مجرمانه و خلاف خود از قبیل آدم ربایی ، ضرب و جرح ، سرقت مقرون به آزار و اخاذی از معتادین و خانواده آنان در این محل کرده است.

خانواده یکی از معتادان در شکایت خود گفتند: برای ترک اعتیاد ، فرزندمان را به کمپ تحویل و ماهیانه مبلغ 200 هزار تومان بابت هزینه های ترک اعتیاد پرداخت می کردیم که پس از گذشت چند ماه اطلاع حاصل کردیم که اعضای کمپ فرزندمان را مورد آزار و اذیت قرار داده و شدت آسیب های وارده به اندازه ای است که منجر به آسیب های شدید روانی از جمله از دست دادن قدرت تکلم و عدم هوشیاری شده و در حال حاضر فرزندمان قادر به شناسایی هیچکس نبوده و قدرت راه رفتن نیز ندارد .

دو شاکی دیگر  پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی متهم در اظهارات خود بیان کردند: حوالی ساعت 15 و 30 دقیقه 26 اردیبهشت سال 91 حدود 20 نفر از اراذل و اوباش شهرری و خیابان بهشتی ، با چهار دستگاه خودرو به همراه سه دستگاه موتورسیکلت به کارگاه ما در کهریزک وارد و با تهدید و ارعاب و ضرب و جرحِ هر دو نفرمان ، اقدام به سرقت 300 متر کابل جوشکاری ، 300 هزار تومان وجه نقد ، گوشی های تلفن همراه کردند .

شاکی پرونده پس از شناسایی سعید ، گفت : متهم پایش را روی گردن من گذاشت و با اسلحه کمری مرا تهدید کرد که شکایتی مطرح نکنم  .

سوابق متهم سعید . ر :

 

حمل و نگهداری موادمخدر  ( سال  1386 ـ دادسرای ناحیه 20 تهران )
حمل و نگهداری مواد مخدر ( سال 1388 – دادسرای شهرری )
تبانی و اجتماع با اهداف اقدام علیه امنیت و اخلال در نظم و مشارکت در تخریب ( سال 1388 )
شرکت در ایراد ضرب و جرح عمدی و اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش ( سال 1390 )
چهار مورد سابقه شرارت طی سال های 1390 الی 1391 در دادسرای شهرستان شهرری
تصادف عمدی منجر به جرح یک نفر در شهرستان کر

 

 

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و همچنین ، به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که از سوی متهم مورد تهدید ، ضرب و جرح ، زورگیری ، سرقت و ... قرار گرفته اند ، قرار بازداشت 20 میلیارد تومانی و دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است .

به همین خاطر  از کلیه شکات دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. همچنین از کلیه شهروندان که از ارتکاب جرایم توسط متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 51055605 و 51055237 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ./مهر

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زورگیری و آدم ربایی و سرقت از یک دختر جوان ولزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد هزار چهره پایتخت دستگیر شد/ کلاهبرداری میلیاردی از ثروتمندان تهران + عکس



مردی که اقدام به کلاهبرداری از ثروتمندان تهران کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 در مورخه 05/08/1394 ، خانمی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به مأمورین اعلام داشت که بدون اطلاع وی ، فرد یا افرادی با استفاده از سند مالکیت خانه اش در منطقه سعادت آباد اقدام به گرفتن وام 400 میلیون تومانی کرده اند .

تحقیقات اولیه در کلانتری 137 نصر :
شاکیه در اظهارات اولیه اش به مأمورین اعلام کرد : "جهت دریافت وام به بانک رفته بودم که به بنده اعلام شد که سند خانه ام در رهن بانک ... شعبه سعادت آباد است !! بلافاصله به شعبه مذکور در سعادت آباد مراجعه و در بررسی مدارک ارائه شده به بانک متوجه شدم که سند خانه ام بدون اطلاع بنده به شخص دیگری منتقل شده است " .

با توجه به اظهارات شاکیه ، مأمورین تیم تجسس ویژه کلانتری 137 نصر با مراجعه به بانک و در ادامه "اداره ثبت" اطلاع پیدا کردند که سند مالکیت متعلق به منزل شاکیه با یک وکالت نامه محضری دارای اصالت قانونی به شخصی بنام مهدی . ق منتقل شده اما شاکیه عنوان داشت که به هیچ عنوان این وکالت نامه از سوی وی صادر نشده است ؛ لذا مهدی . ق در محدوده سعادت آباد شناسایی و توسط مأمورین کلانتری دستگیر 137 نصر ، دستگیر شد .

 

اخبار,اخبار حوادث, کلاهبرداری


پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مهدی . ق :
مهدی . ق پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " پدر بنده نزد شخصی بنام آقای حمیدرضا کاکاوند به عنوان راننده مشغول به کار است و به این واسطه با این شخص آشنا شدم ؛ مدتی پیش حمیدرضا کاکاوند به بهانه پرداخت کارمزد بالا جهت انجام یک عملیات بانکی ، با وکالتنامه ای که از مالک خانه ( شاکیه ) در اختیار داشت و مدعی بود که آنرا جهت انجام تمامی امور مالی و اداری [ از شاکیه] دریافت نموده پیشنهاد داد که سند مالکیت خانه ی م شاکیه ، بنام من منتقل کند تا او بتواند در ازای رهن سند خانه ، پول مورد نیاز شاکیه را در قالب وام بانکی تهیه و برایش ارسال نماید ؛ من نیز در ازای گرفتن کارمزد قبول کردم تا این کار را انجام داده و با مراجعه به بانک و در ادامه رهن گذاشتن سند ملک نزد بانک ، مبلغ 400 میلیون تومان وام از بانک تحویل گرفته و به حمیدرضا کاکاوند بدهم . طی این مدت آقای کاکاوند همیشه عنوان می کرد که صاحبخانه در خارج از کشور زندگی می کند و به دلایل مختلفی قادر به مسافرت به ایران نمی باشد".

آقای کاکاوند همان مستأجر شاکیه بود :
کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شاکیه در حدود سه ماه پیش خانه اش را به صورت مبله و در ازای دریافت ماهیانه 25 میلیون تومان ، جهت زندگی به شخصی بنام حمیدرضا کاکاوند اجاره داده در حالی که بنا به اظهارات مهدی و پدرش ، این شخص (حمیدرضا کاکاوند) تا چندی در منطقه قلهک سکونت داشته است .

در ادامه و با مراجعه به دفترخانه رسمی محل صدور وکالتنامه جهت واگذاری اسناد مالکیت خانه متعلق به شاکیه به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا کاکاوند با جعل نامه ی منتسب به یکی از سفارتخانه های کشورهای همسایه مدعی گردیده است که ایشان از سوی شاکیه وکالت تام الاختیار جهت انجام امور مالی و اداری در اختیار دارد و دفترخانه نیز با استناد به این نامه اقدام به صدور وکالتنامه بنام ایشان و در ادامه صدور سند مالکیت بنام مهدی . ق نموده است .

شناسایی پرونده های مشابه :
با توجه به پیچیدگی پرونده و احتمال وقوع کلاهبرداری های مشابه ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه اطلاع پیدا کردند که اخذ وام هایی از شعبات مختلف بانکی و در واقع کلاهبرداری های مشابه دیگری در سطح شهر تهران انجام شده که طی آنها ، در مجموع بیش از 4 میلیارد تومان پول در قالب وام های بانکی دریافت گردیده و در تمامی آنها شکات هیچگونه اطلاعی از رهن املاک خود نزد بانک نداشته اند ؛ در بررسی های بعمل آمده از شکات اخیر نیز مشخص شد که شخص مشخصی با هویت های مختلف حمیدرضا کاکاوند ، پرویز جداری عباسی و مرتضی ستاری فر ، ابتدا اقدام به اجاره خانه از آنها نموده و در ادامه و به شیوه ای مشابه و با ارائه نامه مجعول منتسب به یکی از کشورهای همسایه اقدام به دریافت وکالت محضری و نهایتا اخذ وام از شعبات بانکی نموده است .

دستگیری مرد هزار چهره :
در شرایطی که کمترین اطلاعات در خصوص هویت واقعی متهم پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار داشت اما با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی ، کارآگاهان نهایتا موفق به شناسایی محل تردد متهم پرونده در منطقه قیطریه شده و با بهره گیری از تصاویر متهم ، موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند .

با دستگیری متهم بنام واقعی "پیمان . ک" (متولد 1350) و شناسایی مخفیگاه وی ، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف انواع مدارک شناسایی مجعول (گذرنامه ، گواهینامه ، شناسنامه) با هویت های مجعول حمیدرضا کاکاوند ، پرویز جداری عباسی و مرتضی ستاری فر و همچنین امهار مجعول متعلق به تعدادی از دفترخانه های رسمی و همچنین سفارتخانه یکی از کشورهای همسایه شدند .

 

اخبار,اخبار حوادث, کلاهبرداری


اعترافات متهم :
متهم پس از دستگیری صراحتا به کلاهبرداری از شکات پرونده و دریافت وام های چند صد میلیون تومانی با استفاده از اسناد و مدارک مالکیت متعلق به آنها اعتراف و عنوان داشت : " اولین بار در حدود سه سال پیش بود که به این شیوه اقدام به کلاهبرداری 5/1 ( یک و نیم ) میلیارد تومانی کردم ؛ پس از آن و به مدت دو سال در کشور یونان زندگی می کردم تا نهایتا طی این مدت تمامی پول هایم تمام شد !! . تصمیم گرفتم تا بار دیگر به ایران آمده و مجددا به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری نمایم و حتی در چندین مورد نیز موفق به گرفتن وام های چند صد میلیون تومانی شدم ؛ قصد داشتم تا اینبار نیز به همان شیوه ی گذشته پول مورد نیاز برای زندگی در خارج از کشور را تهیه و اینبار برای همیشه از کشور بروم که دستگیر شدم " .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری های مشابه ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسای دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی – نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه نمایند " .


  اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران