اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرارگاه خاتم‌ در آزادراه تهران - شمال هست


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، کنار گذاشتن این مجموعه از پروژه ساخت آزادراه تهران – شمال را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، کنار گذاشتن این مجموعه از پروژه ساخت آزادراه تهران – شمال را تکذیب کرد.

سردار عبادالله عبدالهی امروز در جمع خبرنگاران درباره کنار گذاشتن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از طرح ساخت آزاد راه تهران – شمال گفت: کنار گذاشتن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا صحت ندارد و در این پروژه کماکان حضور داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اعلام اینکه در این باره با وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان این وزارتخانه مذاکراتی انجام شده است، تصریح کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم از کنار گذاشتن قرارگاه خاتم الانبیا از این پروژه عمرانی اظهار بی اطلاعی کرده اند.

این مقام مسئول از ساخت و راه اندازی آزاد راه تهران – شمال به عنوان یکی از طرح‌هایی که مردم علاقه مند به تکمیل آن هستند، یاد کرد و افزود: در حال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این پروژه قرار دارد و حتی ترک تشریفات قرارداد هم ابلاغ شده است.

سردار عبدالهی با بیان اینکه از نظر مهندسی و اجرا تکمیل و راه اندازی آزاد راه تهران – شمال در مقایسه با ساخت پالایشگاه و خطوط لوله نفت و گاز و سد سازی پیچیده تر نیست، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در صورت تامین منابع مالی می‌تواند این پروژه را مطابق با برنامه زمان بندی 36 ماهه تکمیل و تحویل دولت دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه طراحی و ساخت 12 کیلومتر پل و 50 تا 60 کیلومتر تونل پیش بینی شده است، اظهارداشت: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از حیث ماشین آلات، تجهیزات و نیروی اسنانی متخصص مشکلی در اجرا و راه اندازی این پروژه ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تنها با تامین به موقع منابع مالی این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی امکان اجرای این طرح عمرانی وجود دارد.

احمد مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی در امور ویژه دولت و هماهنگی امور استانها یازدهم آذر ماه سالجاری در نشستی خبری با بیان اینکه در حال حاضر ساخت قطعات 2 و 3 آزاد راه تهران شمال از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بنیاد مستضعفان گرفته شده است، گفته بود: براساس آخرین برآوردها، ساخت قطعات 2 و 3 این آزادراه 8 هزار میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد که تامین این مقدار اعتبار بزرگترین مشکل پیمانکاران است.

این مقام مسئول تاکید کرده بود: در این دو قطعه تونل‌های بزرگ و پل‌های زیادی وجود دارد که ساخت آنها هزینه زیادی می طلبد، بنابراین تاکنون سرمایه گذاری برای این بخش اعلام آمادگی نکرده است، ضمن آنکه وزارت راه قصد دارد تا اول منابع را تامین کرده و بعد کار ساخت پروژه را آغاز کند.


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از آزادراه تهران شمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه



آزادراه تهران - شمال,واگذاری آزادراه تهران - شمال به سپاه پاسداران, قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه

واگذاری قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه

به گفته معاون وزیر راه، عملیات احداث قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال با دستور دولت از بنیاد اخذ و به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شد.

به گزارش خبری فارس، رئیس جمهور دستور داد ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این‌باره به فارس گفت: عملیات احداث آزادراه تهران-شمال از سال 76 آغاز شد و تا سال 89 تنها 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال 90 با پیگیری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد صادقی ادامه داد: منطقه 1 این آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ این قطعه، 23 کیلومتر طول دارد که احداث تونل‌های آن به پایان رسیده است؛ در منطقه یک آزادراه فاینانسور شرکت SPA چینی است و مشکلات بانکی این فاینانسور در حال برطرف کردن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قرار شده است این قطعه تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ احداث قطعه یک، 60 کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه از چندی پیش مقرر شده است در قطعات 2 و 3 این آزاد‌راه کنسرسیوم داخلی حضور یابد، ادامه داد: پیمانکار این دو قطعه آزادراه شرکتی ایرانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعات اجرایی این قطعات در حال انجام است، یادآور شد: اجرای این دو قطعه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در صورت فراهم بودن منابع مالی، این 74 کیلومتر آزادراه با 30 کیلومتر تونل، ظرف 3 سال ساخته می‌شود.

وی درباره واگذاری اجرای این دو قطعه به قرارگاه خاتم‌الأنبیاء توضیح داد: به دستور رئیس‌جمهور اجرای قطعات 2 و 3 به قرارگاه خاتم واگذار شد و وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون در حال اخذ مصوبه‌های نهایی است.

بنابراین گزارش پس از کش و قوس‌های فراوان بین وزارت راه و شهرسازی و شریک این وزارتخانه در آزادراه تهران-شمال (بنیاد) ظاهراً دولت توانست این 2 قطعه را از دست بنیاد خارج کرده و به قرارگاه خاتم واگذار کند./فارس