اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرارداد جدید ایران و اندونزی برای فروش گاز مایع



 

 

قرارداد جدید ایران و اندونزی برای فروش گاز مایع

 

 

مدیر عامل شركت مایع سازی گاز طبیعی ایران از امضای قرارداد جدید میان ایران و اندونزی خبر داد و گفت: اخیرا مذاكراتی با یك شركت اندونزیایی برای فروش سالانه ۵ / ۱ میلیون تن گاز مایع انجام شده است.

به گزارش مهر، علی خیراندیش با اعلام این كه در حال حاضر اندونزی یكی از بزرگ ترین صادركنندگان LNG در بازار جهانی است، تصریح كرد:شركت پی.ال.ان اندونزی قراردادهایی با برخی از شركت های خارجی برای فروش LNG امضا كرده است.

این مقام مسوول با تاكید بر این كه پی.ال.ان اندونزی قصد دارد با امضای قرارداد گازی با ایران به تعهدات خود در قبال شركت های طرف قرارداد خود پایبند باشد، اظهار كرد: احتمال امضای قرارداد جدید فروش LNG با این شركت اندونزیایی وجود دارد.پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن این قرارداد گازی، واردات LNG اندونزی از ایران از سال ۲۰۱۳ میلادی به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال اجرایی شود.

این شركت قصد دارد روزانه ۲۰۰ میلیارد بی تی یو LNG از ایران به قیمت پایه نفت ۸۰ دلار در هر بشكه وارد كند. اندونزی سال گذشته پس از قطر دومین صادركننده بزرگ LNG جهان بوده است كه با رشد فزاینده تقاضای گاز روبه رو است.وی همچنین در خصوص ساخت كارخانه ایران LNG با مشاركت یك شركت چینی، بیان كرد: چین هنوز عملیات اجرایی ساخت فازهای سوم و چهارم كارخانه ایران LNG را آغاز نكرده است.خیراندیش با اعلام این كه یكی از شروط اصلی ساخت این كارخانه جدید گاز مایع تامین فاینانس است، تاكید كرد: بر این اساس یكی از دلایل تاخیر در آغاز عملیات اجرایی فازهای سوم و چهارم كارخانه ایران LNG تامین نشدن فاینانس خارجی است..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
Iran made Natural Gas Cathodic Protection Station (CPS) مرکز کنترل کاتدیک لوله های گاز مایع ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم‌های جدید پیش‌دستانه ایران علیه اروپا/ فروش نفت و گاز ممنوع شد



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

تحریم‌های جدید پیش‌دستانه ایران علیه اروپا/ فروش نفت و گاز ممنوع شد
سخنگوی وزارت نفت با تشریح تحریم‌های پیش دستانه نفت ایران علیه برخی از کشورهای اروپایی از ممنوعیت صدور محموله‌های نفت و میعانات گازی به کشورهای غربی خبر داد و گفت: ایران مجددا دومین تولید کننده نفت اوپک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه تصویب و ابلاغ دور جدید تحریم‌های نفت و گازی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه تهران، وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اجرای تحریم‌های پیش دستانه نفت و گاز بر علیه برخی از کشورهای اروپایی را دستور کار قرار داده است.
بر این اساس، همزمان با افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به کشورهای مختلف جهان، فروش و صادرات هر گونه محموله نفت خام، مایعات گازی و میعانات گازی به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

علیرضا نیکزاد رهبر در گفتگو با مهر در تشریح اجرای این تحریم‌های پیش دستانه نفت و گازی، گفت: صادرات هر گونه نفت خام و میعانات گازی کشور به کشورهای اروپایی که تصمیات خصمانه‌ای علیه ایران گرفته اند، تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

سخنگوی وزارت نفت با اعلام اینکه با وجود درخواست برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر خرید نفت و میعانات گازی از ایران اما هیچ محموله‌ای به این کشورها فروخته نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر روند صادرات و تولید نفت خام ایران در شرایط طبیعی و مطلوبی قرار دارد.

به گفته مدیر کل حوزه وزارتی وزارت نفت، با این تحریم‌های پیش دستانه نفتی تا زمانی که برخی از کشورهای اروپایی و غربی از سیاست‌های خصمانه و سیاسی خود علیه ایران دست برنداشته و سیاست‌های اصولی و منطقی را در دستور کار قرار دهند، ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود یکسال از اعمال شدیدترین تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا و آمریکا اما هم اکنون صادرات نفت خام ایران متوقف نشده است، بیان کرد: بلکه قراردادهای جدیدی با شرکتهای مختلف جهان برای صادرات و فروش نفت خام و میعانات گازی امضا شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال مهر که آیا اجازه صادرات نفت به برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از طریق شرکت‌های واسطه ای داده خواهد شد؟ بیان کرد: در قراردادهای جدید نفتی، مقاصد مصرف و انتقال نفت خام صادراتی ایران از مشتریان خارجی پرسیده می شود.

نیکزاد رهبر با یادآوری اینکه از تمامی مشتریان نفت درخواست شده که نفت خریداری شده از ایران را به کشورهای اروپایی منتقل نکنند، تبیین کرد: با این وجود امیدواریم تمامی خریداران خارجی نفت کشور به تعهدات خود با وزارت نفت مبنی بر عدم انتقال و یا فروش نفت به کشورهای اروپائی پایبند باشند.

سخنگوی وزارت نفت در پایان با تائید افزایش تولید نفت و تثبیت جایگاه دومین تولیدکننده نفت اوپک توسط ایران، خاطرنشان کرد: وزارت نفت سناریوهای متعدد و متنوعی برای مقابله با هر تحریم نفتی توسط کشورهای غربی تعریف و در زمان لازم اجرائی خواهد کرد.

به گزارش مهر، وزارت نفت سال گذشته همزمان با تشدید تصمیمات خصمانه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، صادرات نفت به انگلیس و فرانسه را متوقف کرد.

در همین حال شرکت ملی نفت ایران هم تاکید کرده بود: با هر شرکت خارجی که نفت خام ایران را به فرانسه و یا انگلستان منتقل کند، برخورد خواهد کرد.

در همین حال، امضای قراردادهای 2 تا 5 ساله، عدم تعیین پیش شرط و پرداخت به موقع منابع مالی حاصل از فروش نفت سه شرط اصلی فروش نفت ایران به شرکت‌ها و کشورهای اروپایی است./مهر