اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: موافق ازدواج دبیرستانی هستم


حجت‌الاسلام قرائتی گفت: مدرک تحصیلی دلیل تفاهم زوجین نیست؛ قرآن می‌گوید همه باسوادها با هم بیش از ذره‌ای سواد ندارند. خود جوانان هم می‌گویند مگر با چهار سال درس‌خواندن می‌توان فرهیخته شد.

نسیم آنلاین: حجت‌الاسلام محسن قرائتی بعدازظهر امروز در دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی ویژه بانوان در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد تصریح کرد: هر کس تأثیر بیشتری بر مردم دارد باید امر به معروف را به‌عنوان یک وظیفه انجام دهد. این موضوع یکی از مهمترین مبانی دینی است که باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جوانان هفته‌ای دو کتاب ارزشمند و مفید را مطالعه کنند و به اعتقاد من بهترین کتاب‌ها مربوط به آثار شهید مطهری است. قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی و کلام وحی، حلال تمامی مشکلات است و اگر اکنون مشکل ازدواج را در جامعه داریم باید به سراغ قرآن برویم، زیرا همه راه‌حل‌ها در آن آمده است.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ازدواج سومین نیاز بشر است و باید در اولویت امور جامعه قرار گیرد. بنده با تأخیر در ازدواج جوانان مخالفت دارم و مخالف ازدواج دانشجویی و موافق ازدواج دبیرستانی هستم. نباید ازدواج را به تاخیر انداخت، مدرک تحصیلی دلیل تفاهم زوجین نیست؛ قرآن می‌گوید همه باسوادها با هم بیش از ذره‌ای سواد ندارند. خود جوانان هم می‌گویند مگر با چهار سال درس‌خواندن می‌توان فرهیخته شد.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: ما باید بدانیم انسان‌شناسی مهم است و نباید برای مسائلی چون مدرک‌گرایی در ازدواج تأخیر انداخت. مگر این مدارک چه قدر اهمیت دارد. یک شعار غلط در ایران داریم که می‌گوید «هرچه بدانی بهتر از آن است که ندانی»، این شعار باید حذف شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی پیرامون نماز اظهار داشت: وزارت ارشاد اگر هنر دارد باید وظیفه‌اش در قبال نماز را انجام دهد و کتاب «اسرار نماز» که حق تألیف هم ندارد را با تیراژ بالا چاپ کند و در بین مردم قرار دهد. آدم هر کاری انجام می‌دهد چه واجب و چه مستحب باید حلال مشکل فرد یا جمعه باشد، در غیر این صورت بیهوده است.


ویدیو مرتبط :
نجفی:موافق عرضه قلیان هستم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرائتی: ازدواج باید دبیرستانی شود


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ها گام برداریم، تأکید کرد: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد.

خبرگزاری مهر: شامگاه جمعه در جشن هلهله فرشته‌ها که به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه شهدا قم و به همت هیئت یازهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: غفلت و شهوت از عواملی است که موجب صدمه دیدن انسان می‌شود که اقامه نماز راهی برای حل مشکل غفلت و ازدواج نیز برطرف کننده مشکل شهوت است.

وی عنوان کرد: اگر نسل جوان نسبت به نماز و همچنین امر ازدواج اهتمام داشته باشد؛ تا حدود زیادی از آسیب‌ها در امان خواهد ماند، چرا که این دو عامل سدی در برابر غفلت و شهوت به شمار می‌روند.

این مفسر قرآن کریم، تاکید کرد: امروز برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان و گسترش امر ازدواج در بین جوانان نیازمند یک همت و بسیج عمومی هستیم و همگان باید در این راستا یک قیام عمومی داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر جوان که ممکن است یک بعد از ازدواج را بخواهد افراد سالخورده نیز به ازدواج برای داشتن مونس و همدم نیازمند هستند.

حجت الاسلام قرائتی، ادامه داد: امروز در تهران تعداد ۱۴ هزار پیرمرد و پیر زن زندگی می‌کنند که به دلیل تنها بودن، دچار افسردگی شدند.

ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم

وی با بیان اینکه ازدواج بهترین راه پیوند دختران و پسران است افزود: برخی از دلایل همانند اختلافات سطح علمی نباید مانع ازدواج دو نفر شود و در واقع ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم.

استاد حوزه علمیه، اضافه کرد: در بین مراجع تقلید هم داریم که سطح علمی خانم بسیار پایین‌تر ‌است، اما می‌بینیم که دارای زندگی عالمانه و خوبی هستند.

وی ابراز داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد و خانواده‌ها هم بدانند که ازدواج نوبتی نیست؛ بلکه امر ازدواج یک نیاز است.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: زندگی را باید آسان گرفت و باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ها گام برداریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ابراز داشت: برخی از دختران برای من نامه می‌نویسند و از اینکه والدین خواستگار‌ها را به دلایل مختلفی رد می‌کنند گله دارند و از طرفی نیز دختران هم نباید آنقدر خواستگار‌ها را پس بزنند و رد کنند که زمان ازدواجشان بگذرد.