اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: متاسفانه اشعاری مثل"موسی و شبان" در کتب دانش‌آموزان وجود دارد



موسی و شبان,شعر موسی و شبان مثنوی

قرائتی: متاسفانه اشعاری مثل"موسی و شبان" در کتب دانش‌آموزان وجود دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغی باید قرآن محور باشد، گفت: مبلغان باید از قرآن در امر تبلیغ و برنامه‌های تبلیغی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا از منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در جمع مبلغان طرح هجرت ویژه تابستان با ارائه‌ی راهکارهای عملی تبلیغ و توصیه‌های اخلاقی، تربیتی و تبلیغی، افزود: موعظه خود را بر اساس قرآن قرار دهید و از شعر، داستان و تاریخ کم کنید چرا که شعر دارای تخیلات بوده، در تاریخ احتمال صدق و کذب آن وجود دارد و روایات دارای انواع قوی و ضعیف بوده و تنها کتاب دست نخورده قرآن است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه کشتی بی‌سوراخ قرآن است بنابراین باید محور بحث تبلیغ قرآن باشد، گفت: در موارد دیگر باید تبلیغ خصوصی کنید، به منبر قانع نباشید و متناسب با هر فرد نسخه‌ای خاص تجویز کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تبلیغ امری الهی است، گفت: در دو آیه از قرآن برای پیامبر اکرم(ص) ذکر شده که نقشی جز تبلیغ ندارد و نقشی جز رحمت للعالمین ندارد بنابراین تبلیغ رحمت الهی است.

 

قرائتی همچنین به راه های عملی تبلیغ خوب و موثر اشاره کرد و گفت: در سخنرانی ها از تمام ابعاد شامل مساله، احکام جوانان، داستان راستان شهید مطهری، عدم بیان خواب و شعر و بهره گیری از قرآن و احادیث را در نظر داشته باشید.

وی ادامه داد: امروز شرایط خوبی وجود دارد و مردم گوش به فرمان فرامین اسلامی هستند و در هر موقع از آنها خواسته شده پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

 

این استاد قرآن کریم با انتقاد از برخی اشعار که در کتب آموزشی ما وجود دارد به ذکر نمونه‌ای از شعر موسی و شبان مثنوی معنوی اشاره کرد و گفت: این نمونه اشعار متاسفانه در کتابهای آموزش و پرورش فراوان وجود دارد و شما مبلغان باید شعرهای خوب که برگرفته از قرآن و معارف اسلامی است استفاده کنید.

 

به گفته وی، در مثنوی موسی و شبان، موسی به دلیل آنکه جلوی خرافات شبان را گرفته از سوی خدا مورد مؤاخذه قرار گرفته در صورتی که موسی برای جلوگیری از این خرافات مبعوث شده است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: در سروده‌ای از سعدی آمده که «عبادت به جز خدمت خلق نیست» که این مطلبی دروغ است زیرا خدمت به خلق یکی از عبادات است.

این استاد قرآن و معارف اسلامی همچنین به برکات کار تبلیغ اشاره کرد و افزود: این کار شما خیلی برکت دارد؛ اول خودتان باسواد می‌شوید و بعد ایام فراغتتان پر می‌شود و از سویی دیگر در آخوندی خود ثابت قدم می‌شوید.

وی یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره یادتان نرود و بدانید که سخنرانی عمومی فایده‌ای ندارد و این دلیل قرآنی دارد.

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، همچنین امروز(پنجشنبه) در همایش نقش مبلغان دینی در پیشگیری و درمان اعتیاد در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مبلغان به هنگام حضور در کمپ های اعتیاد می باید از صبر و حوصله لازم برخوردار باشند، بدین ترتیب می‌توان وضعیت خلاف یک فرد را تا 180 درجه تغییر داد و انسان صالحی تربیت کرد.

 

وی بیان کرد: مبلغانی که برای تبلیغ در جمع معتادان اعزام می‌شوند باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند تا بتوانیم نتیجه موثری را در پایان تبلیغ شاهد باشیم.

استاد درس تفسیر قرآن کریم ابراز کرد: نباید نسبت به نزدیک به دو میلیون معتاد در کشور و اصلاح آنان بی تفاوت باشیم و همه باید دست در دست هم بتوانیم در اصلاح آنان کوشا باشیم.

 

وی افزود: مبلغان برای تبلیغ در جمع معتادان باید از ابتکار لازم برخوردار باشند و با روش های مناسبی بتوانند با نخبگی خود شخص آسیب دیده را اصلاح کنند.

قرائتی اظهار کرد: نگاه به معتاد باید نگاه به یک بیمار باشد و حتی اگر مبلغ توهینی از سوی یک معتاد دریافت کرد باید صبر و حوصله داشته باشد چرا که نتیجه کار مبلغ نجات خانواده فرد معتاد خواهد بود.

 

وی ادامه داد:مبلغان باید ریشه یابی لازم را نیز نسبت به علت بروز اعتیاد در افراد انجام دهند و سعی کنند از محبوبیت وجهه روحانیت برای اصلاح فرد معتاد به خوبی استفاده کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: مبلغان باید سعی کنند با شناخت مناسب از شخصیت معتادان با زبان خودشان با آنها سخن گفته و دقت کنند که نحوه گفت‌وگو با معتاد با اجرا در یک منبر در جمع‌های دیگر متفاوت است.

وی بیان کرد: مبلغان باید برای تبلیغ در کمپ‌های معتادان از روان شناسی لازم برخوردار بوده و خود روحانیون نیز مشاوران مناسبی داشته باشند./ایسنا

 

 

قرائتی: متاسفانه اشعاری مثل"موسی و شبان" در کتب دانش‌آموزان وجود دارد


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان توزیع کتب‌ درسی دانش‌آموزان



اخبار,اخبار اجتماعی ,توزیع کتب‌ درسی

 

اخبار اجتماعی - توزیع کتب‌ درسی از نیمه دوم شهریور

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم همزمان از نیمه دوم شهریور در سراسر کشور با اولویت مناطق دورافتاده آغاز می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به چاپ 1210عنوان کتاب درسی و راهنمای معلم گفت: همچنین مقرر شد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به منظور رفاه حال والدین و کاهش دغدغه دانش‌آموزان، کتاب‌های پایه اول ابتدایی در جشن شکوفه‌ها و پایه‌های دوم تا ششم در نخستین روز سال تحصیلی توسط مدارس توزیع شود.

وی تصریح کرد: به رغم افزایش قابل توجه قیمت کاغذ و خدمات چاپ، کتاب‌های درسی با استفاده از یارانه و امکانات چاپ وزارت آموزش و پرورش، افزایش قیمت چندانی نداشته است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این که یادگیری فقط منحصر به محیط مدرسه و کلاس نیست، تصریح کرد: خانواده، اجتماع و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه سهیم هستند و برای آن که تعارضی بین آموزه‌های مدرسه و دیگر محیط‌های یادگیری ایجاد نشود، باید با توجه به راهبردهای سند تحول بنیادین بین آنها هماهنگی و هم‌سویی برقرار شود.

اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر