اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: تنظیم خانواده ضد قرآن است


حجت‌الاسلام قرائتی گفت: کنترل و تنظیم جمعیت متناسب مفاهیم قرآنی نیست. رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کثرت جمعیت از افتخاراتی است که خداوند بر ما منت نهاده است. مطالب منابر را اگر از قرآن بگوییم هیچ خطا و اشتباهی ندارد.

نسیم آنلاین: حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در همایش سراسری ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج)قم برگزار شد، بر لزوم افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: تنظیم خانواده ضد قرآن است و کثرت جمعیت از افتخاری است که خداوند بر ما منت نهاده است.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: کنترل و تنظیم جمعیت متناسب مفاهیم قرآنی نیست. رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کثرت جمعیت از افتخاراتی است که خداوند بر ما منت نهاده است. مطالب منابر را اگر از قرآن بگوییم هیچ خطا و اشتباهی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: که اگر قرآنی شویم روضه‌ها نیز قرآنی می‌شود، مطالب منابر را اگر از قرآن بگوییم هیچ خطا و اشتباهی ندارد.

این استاد حوزه، با انتقاد از کثرت تعطیلات گفت: در قرآن آمده است جمعه فقط یک ساعت برای اقامه نماز جمعه تعطیل شود و امروز ایام نوروز و سه ماه تابستان تعطیل است؛ نتیجه این تعطیلی‌ها تربیت تحصیل کرده‌هایی است که در حد خود نیستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید بیشتر به قرآن و تفسیر آن اهمیت دهیم، گفت: شکایت حضرت رسول(ص) از ما قطعی است که چرا قرآن را مهجور گذاشتیم و نسبت به این کتاب الهی بی اعتنا بودیم.


ویدیو مرتبط :
انواع خانواده از منظر قرآن..!! آقای قرائتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش قرائتی به طرح «تنظیم خانواده»


رئیس ستاد اقامه نماز کشور طرح تنظیم خانواده را یک طرح آمریکایی و اسرائیلی برای کاهش جمعیت ایران عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اقامه نماز کشور طرح تنظیم خانواده را یک طرح آمریکایی و اسرائیلی برای کاهش جمعیت ایران عنوان کرد.

حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه، با سیاست کاهش جمعیت شاهد وجود خانواده دارای دو فرزند هستیم افزود: با این روند در آینده شاهد پیری جمعیت ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب همه کشورهای اسلامی را خریده و برآنها تسلط دارد ادامه داد: غرب با 18 فرمول در قالب طرح تنظیم خانواده خواست نسل ایران و ایرانی را منقرض کرده و جمعیت ایران را پیر  کند.

قرائتی یادآور شد: در آن مقطع زمانی نیز به این مسئله انتقاد داشته و هرگز این طرح را قبول ندارم و در تائید طرح تنظیم خانواده سخنرانی نکردم.

مدرس برنامه درس های از قرآن بر لزوم توجه به امر ازدواج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: دخترها و پسرها  باید به صورت منطقی و براساس مفاهیم و اصول اسلامی و منطقی معیارهای خود را برای انتخاب همسر مورد تاکید قرار دهند.

قرائتی با تاکید بر لزوم عجله کردن در زمینه امر ازدواج افزود: متاسفانه در حال حاضر نوعی بدعت و معیار غلط در ازدواج مطرح می شود.

وی با تاکید بر اینکه  دختر و پسرها نباید در ازدواج سخت گیری کنند و ظواهر و تحصیلات را معیار انتخاب همسر قرار دهند افزود: برای جلوگیری از اشاعه منکر باید، ازدواج در جامعه ترویج پیدا کند.

مدرس برنامه درس های از قرآن با بیان اینکه باید معیارها و ملاک های غلط و سلایقه ای در زمینه ازدواج باید از بین برود افزود: باید برای باز کردذن قفل های ازدواج تلاش شود.

حجت الاسلام قرائتی با توصیه به  دخترها نسبت به عدم سخت گیری در انتخاب همسر، لزوم توجه و گام برداشتن در مسیر رهنمودهای اسلام،ریا، اهل بیت و قران در  همه مراحل زندگی بخصوص  مقوله ازدواج رامورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به مقوله های همانند اختلاف سنی،، طبقه زندگی، میزان تحصیلات و پول و ثروت در ازدواج اهمیت داد بلکه باید به ایمان و تعهد همسر آینده اهمیت داده شود.

وی با تاکید بر اینکه فکرهای طرفین ازدواج باید به هم بخورد افزود: نباید خانواده ها در زمینه ازدواج  به طرفین ازدواج گیر بدهند.

وی با بیان اینکه اکثر مراجع دارای فاصله تحصیلی زیاد با همسرانشان هستند افزود: اکثر دارای همسرانشان خانه دار هستند ولی یک زندگی 80 ساله شیرین و موفق دارند.

وی با بیان اینکه انسان دارای سه نیاز شخصی، اجتماعی و عالی است افزود: دین پاسخگویی نیازهای عالی انسان است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه تحقق سعادت دینوی و اخروی در گرو تبعیت از فرامین دینی و عمل به آنهاست گفت: پیشرفت های کنونی کشور در سایه ایمان و تمسک به دین مبین اسلام و اعتقادات دینی حاصل شده است و جوانان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام قرائتی  با بیان اینکه قرآن کریم رمز و رازهای فراوانی دارد و کشف تدریجی آنها می تواند تحول اساسی را در زندگی فردی ایجاد کرد افزود: ابداعات، اختراعات، نوآوری ها و پیشرفت های عظیم در بخش های گوناگون کشور به دلیل توجه به دین و اعتقادات دینی بوجود آمده است.

وی  ادامه داد: پیشرفت های خیره کننده کشور در عرصه های گوناگون دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی آمریکا را بیش از گذشته نگران و عصبانی کرده است.

حجت الاسلام قرائتی  افزود: خوشبختانه هوش، استعداد، خلاقیت و ابتکار و علم ایرانی ها بالاست که با جسارت، همت و بهره گیری از قرآن و آموزه های دینی می توانیم در همه امور حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.