اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرائتی: آرایش دختران در دانشگاه ظلم است


اگر زمانی من توان این كار را داشته باشم می‌گویم حجاب در خیابان آزاد، اما در دانشگاه لازم است. چرا كه آرایش دختران موجب سلب تمركز علمی سایر دانشجویان می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بهار با تاكید بر اینكه سرمایه ملی در درجه اول خودمان هستیم و باید هویت خودمان را كشف كنیم، گفت: تشبه به كفار حرام است چون به معنی خودباختگی است ولی ما حق این مطلب را نفهمیده‌ایم.

ایكنا گزارش داد، رییس ستاد اقامه نماز كشور در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بهار در جمع برگزیدگان و مسوولان جهاد دانشگاهی به مقایسه علم قرآن و علم بشری پرداخت و گفت: در علم حقوق هنوز مساله تجاوز به آبرو مطرح نشده است در حالی كه بیشترین تجاوز در جوامع به آبروی افراد صورت می‌گیرد و هیچ كس نمی‌تواند به دلیل اینكه فردی از او غیبت و آبروی او را برده شكایت كند.

 در حالی كه حفظ آبرو در اسلام به عنوان یك حق آمده است. وی آرایش كردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم تعبیر كرد و گفت: اگر زمانی من توان این كار را داشته باشم می‌گویم حجاب در خیابان آزاد، اما در دانشگاه لازم است. چرا كه آرایش دختران موجب سلب تمركز علمی سایر دانشجویان می‌شود.


ویدیو مرتبط :
قرائتی / تفسیر آیه 114 سوره بقره، ظلم فرهنگی بزرگترین ظلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرائتی: آرایش دختران در دانشگاه، ظلم است/ هر كشوری دانشگاه بیشتری دارد آمار جنایت هم بالاتر است



قرائتی: آرایش دختران در دانشگاه، ظلم است/ هر كشوری دانشگاه بیشتری دارد آمار جنایت هم بالاتر است / حجاب در خیابان آزاد اما در دانشگاه لازم است

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محسن قرائتی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بهار با تأكید بر اینكه سرمایه ملی در درجه اول خودمان هستیم و باید هویت خودمان را كشف كنیم، گفت: تشبه به كفار حرام است چون به معنی خودباختگی است ولی ما حق این مطلب را نفهمیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور و مفسر قرآن عصر امروز در آئین اختتامیه ششمین جشنواره بهار در جمع برگزیدگان و مسئولان جهاد دانشگاهی به آیه 29 سوره فتح كه می‌فرماید:«اسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ؛ و بر ساقه‏هاى خود بایستد» اشاره و این آیه را آیه‌ای در خصوص خود كفایی تفسیر كرد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر قبله مسلمانان گفت: به سوی قبله نمار خواندن ما به این معنی نیست كه خدا در آن سو است، بلكه ابتدا پیامبر برای اینكه به سوی بت‌ها نماز نخواند و بت‌پرستان مدعی احترام پیامبر(ص) به بت‌هایشان نشوند، به سوی بیت‌المقدس نماز می‌خواندند، اما پس از هجرت به مدینه چون در مدینه یهودیان حضور داشتند و به پیامبر (ص) می‌گفتند كه به سوی قبله ما نماز می‌خوانی و معلوم است كه دنباله‌رو ما هستی، خداوند آیه نازل و قبله را تغییر داد.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: یهودیان با مطرح كردن این سؤال كه آیا نماز ایشان طی 15 سال گذشته رو به سوی بیت‌المقدس درست بوده یا خیر تلاش كردند پیامبر (ص) را به چالش بكشند اما خداوند با نازل كردن این آیه كه مشرق و مغرب عالم از آن خداست به آنها پاسخ داد و اجازه نداد كه یهودیان و بت‌پرستان مدعی وابستگی مسلمانان به آنها شوند.

وی دلیل حرام بودن تشبّه به كفار از دیدگاه مراجع را خودباختگی معنی دادن تشبّه به كفار دانست و گفت: تشبه به كفار حرام است چون به معنی خودباختگی است و ما حق این مطلب را نفهمیده‌ایم.

حجت‌الاسلام قرائتی با انتقاد شدید از اینكه حتی برخی از خواص نیز به دلیل خودباختگی در برابر علم بیگانگان جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند، گفت: یكی از اساتید دانشگاه از دانشجویان خود خواسته است كه آیات قرآن را در متن پایان‌نامه و تحقیقات خود نیاورند بلكه در پاورقی بیاورند تا ارزش علمی كارشان كم نشود.

وی در ادامه سخنانش به مقایسه علم قرآن و علم بشری پرداخت و گفت: در علم حقوق هنوز مسئله تجاوز به آبرو مطرح نشده است در حالی كه بیشترین تجاوز در جوامع به آبروی افراد صورت می‌گیرد و هیچ كس نمی‌تواند به دلیل اینكه فردی از او غیبت و آبروی او را برده شكایت كند، در حالی كه حفظ آبرو در اسلام به عنوان یك حق آمده است.

این مفسر قرآن كشورمان آرایش كردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم تعبیر كرد و گفت: اگر زمانی من توان این كار را داشته باشم می‌گویم حجاب در خیابان آزاد اما در دانشگاه لازم است. چرا كه آرایش دختران موجب سلب تمركز علمی سایر دانشجویان می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه بی‌هویتی ما را به بی‌ریشگی كشانده است، و داریم ملیت خود را از دست می‌دهیم، از عدم توجه به علوم مطرح در مباحث دینی انتقاد كرد و گفت: هنوز در علوم تربیتی دنیا به حدی پیشرفت نكرده است كه بتواند تأثیر لقمه حلال و حرام را در تربیت انسان‌ها بررسی كند و علم تربیتی دنیا در این خصوص سكوت كرده است.

قرائتی افزود: به یك رئیس جمهور سردار سازندگی می‌گویند، اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود كه سدی ساخت كه هیچ میخی درون آن فرو نمی‌رفت، به یك رئیس جمهور مبدع گفت‌و‌گوی تمدن‌ها می‌گویند در حالی كه در قرآن هر چه «قالو، قل» مطرح شده به معنی گفت‌و‌گوی تمدن‌ها است و به یك دولت دولت عدالت‌محور می‌گویند در حالی كه عدالت مطرح را قرآن در حق حیوانات باركش نیز مطرح كرده است و حتی گفته است اگر ناخنتان بلند بود حق ندارید شیر بدوشید چرا كه حیوان را اذیت می‌كند.

وی ضمن بیان اینكه اول باید انسان‌ها را ملی كنیم حمایت از سرمایه ملی پیشكش، در تشریح مطلب خود، گفت: اكنون در جامعه ما علامت روشنفكری كاشتن چمن به جای سبزی است و برخی دانشجویان ما به حدی بی‌فكر شده‌اند كه وقتی مطرح می‌شود تقلید، ادعا می‌كنند به دلیل روشنفكری حاضر به تقلید نیستند در حالی كه تمام مراجع تقلید ما از اساتید كت‌وشلواری تقلید می‌كنند و هیچ مرجع تقلیدی به بهانه اینكه دلیل تجویز یك دارو را نمی‌داند از دستور پزشك تخطی نمی‌كند.

حجت‌الاسلام قرائتی اعلام كرد: اگر می‌توانید یك حرف تازه بیاورید كه در قرآن مطرح نشده باشد. قرآن مطرح كرده است كه بهترین غذا شیر مادر است و اكنون بعد از مدت‌ها استفاده از شیر خشك، همایش‌های بین‌المللی شیر مادر برگزار می‌كنند.

وی ادامه داد: اسلام می‌گوید آب انار نخورید بلكه انار را با هسته آن بخورید، چرا كه برای معده خوب است، در حالی كه اكنون آب انار می‌خورند یقیناً چندین سال بعد نیز همایش‌هایی با محوریت فواید هسته انار برگزار می‌شود.

قرائتی به تشریح نقص‌های علوم جدید ادامه داد و گفت: هنوز هیچ كس نتوانسته است به این سؤال من پاسخ دهد كه چرا در هر كشوری دانشگاه بیشتر است، آمار جنایت نیز در آن كشور بالاتر است. روانشناسان ما به پسرهای افسرده به عنوان درمان می‌گویند كه با یك دختر دوست شوید و به دخترهای تجویزهای بدتری ارائه می‌كنند؛ ما چون از اسلام دور شده‌ایم سیلی می‌خوریم و نمی‌دانیم از كجا سیلی خورده‌ایم.

وی تصریح كرد: مهم‌ترین سرمایه ملی خودتان هستید، خودتان را باور كنید. اكنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا كرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستیم. پوك شده‌ایم و پوكمان كرده‌اند و حاضر نیستیم مستقل باشیم به نحوی كه فكر می‌كنیم چون چند كتاب خوانده‌ایم باید كفش، لباس، رفتار، گفتار و ... متفاوت از سایرین باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: هویت خودتان را كشف كنید، شما خلیفه خدا در زمین هستید، قیمت شما بهشت است و به كمتر از آن راضی نشوید. استعداد ایرانی بالاتر از متوسط جهانی است و ما كشور خوبی داریم./عصرایران