اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قرآن‌های ارزان چینی پر از غلط است!


به گفته احمد حاجی شریف، ارزان بودن هزینه چاپ در چین موجب شده تا برخی ناشران مسلمان اقدام به چاپ قرآن کریم در این کشور کنند، اما این مصحف‌ها عمدتا دارای اشکالات چاپی است و مورد تایید نیست.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن کریم با بیان این مطلب در مورد ناشران قرآنی در ایران گفت: در حال حاضر نزدیک به 1000 ناشر قرآنی در کشور داریم و از نظر تنوع، با توجه به موقعیت کشور، چندین نوع قرآن نیز در کشورمان چاپ و منتشر می‌شود.

حاجی شریف ادامه داد: در شرق و جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان و قسمت‌هایی از خراسان جنوبی، قرآن‌ها به شیوه شبه قاره (هند و پاکستان) هستند. در غرب و جنوب نیز قرآن‌ها از نوع عربی تبعیت می‌کنند که نحوه علامت گذاری  و کتابت آنها با قرآن‌های ما اصولا تفاوت دارد، اما همگی معتبر هستند.

وی افزود: در بعد خوشنویسی نیز بیش از 68 قرآن توسط خوشنویسان ما کتابت شده است که فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا نظیر داشته باشد. همچنین بیش از 108 ترجمه که حدود 90 عنوان از آن فقط به زبان فارسی است و اکثر آن نیز مربوط به مترجمین پس از انقلاب است و در کنار آن نیز ترجمه‌هایی به زبان انگلیسی، اردو،سواحیلی،کردی، ترکی، آلمانی و فرانسه نیز به چشم می‌خورد.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
قرآن خوانی پر از غلط پادشاه سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرآن‌های چینی وارداتی غلط دارد


دری واگذاری چاپ قرآن به خارج از کشور را علاوه بر خروج ارز از کشور، لطمه به توانایی‌های صنعت چاپ داخلی دانست و گفت: به نوعی این کار جلوگیری از ارتقای صنعت چاپ کشور است و لطمه به توانایی‌های هنرمندان و صنعتگران داخلی است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام ممنوعیت ورود قرآن‌های چینی به کشور گفت: طی ابلاغیه‌ای از سوی وزارت ارشاد به تمام گمرکات کشور از ورود قرآن های چینی به کشور جلوگیری می‌شود.

بهمن دری درحاشیه جلسه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باور برخی از شخصیت‌های فرهنگی بر این است که چاپ قرآن کریم خارج از مرزهای کشور به دلیل فرسودگی امکانات چاپی کشور است، گفت: سیاست کلان وزارت ارشاد توجه به قابلیت‌ها و امکانات موجود کشور و بهادادن توانایی صنعت چاپ و ناشران مذهبی و قرآنی کشور است.

دری واگذاری چاپ قرآن به خارج از کشور را علاوه بر خروج ارز از کشور، لطمه به توانایی‌های صنعت چاپ داخلی دانست و گفت: به نوعی این کار جلوگیری از ارتقای صنعت چاپ کشور است و لطمه به توانایی‌های هنرمندان و صنعتگران داخلی است.

باید با نگاه فرهنگی برای برنامه‌های فرهنگی نسخه تجویز کرد
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با تأکید بر پرهیز از نگاه اقتصادی به مباحث فرهنگی گفت: باید برای برنامه‌های فرهنگی با نگاه فرهنگی نسخه تجویز کرد و حتی برای برنامه‌های اقتصادی و عمرانی نیز باید پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: چه از حیث شرعی٬ چه از حیث اقتصادی و حتی علمی و فرهنگی ورود قرآن‌ با چاپ چین به کشور صلاح نیست و باید برای ارتقاء این صنعت و حمایت از ناشران قرآنی و مذهبی از توانمندی داخلی بهره گرفت.

معاون امور فرهنگی گفت: چاپ قرآن کریم در کشور جنبه نظارتی وزارت ارشاد را بالا می‌برد قرآن کریم بدون اغلاط و با کیفیت بالا و حسب ضوابط مصوب وزارت ارشاد و با هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط چاپ می‌شود. و چاپ قرآن درخارج از کشور زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

دری با اشاره به اینکه اگرچه ورود قرآن‌های چینی به کشور ناچیز بوده و به نوعی در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی شده است، گفت: نوسازی صنعت چاپ و تقویت و حمایت ناشران مذهبی کشور یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید به جای سفارش قرآن به خارج از مرزها به نوسازی صنعت چاپ داخلی و تقویت ناشران دینی و مذهبی نسبت به چاپ قرآن کریم این کتاب برتر آسمانی و با نظارت دقیق و  ایجاد زمینه چاپ هرنوع قرآن در قطع‌های گوناگون را بدون اغلاط احتمالی در کشور اندیشیده شود و به این مسیرحرکت کنیم که قابلیت و ظرفیت چاپ قرآن کریم را برای سایر کشورها در داخل فراهم آورید.

منبع: مهر