اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قذافی شکنجه گرهای زن را دوست داشت


سرهنگ معمر قذافی، یك گروه از محافظان ۴۰ نفره زن را گرد خود جمع كرده بود كه با پوشیدن لباس‌های سبز و كلاه‌های قرمز از وی محافظت می‌كردند. چندی پیش فاش شد كه یكی از این زنان ۱۱ نفر از انقلابیون لیبی را اعدام كرده است.

به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، روز گذشته فاش شد كه یك جاسوس زن انگلیسی در میان كسانی بوده است كه از یكی از سران مخالفان قذافی در طرابلس و در خدمت رژیم قذافی بازجویی كرده است.

بنابراین گزارش، عبدالكریم بلهاج، از رهبران مخالف رژیم قذافی كه متهم بود در عملیات تروریستی بر ضد نیروهای آمریكایی شركت داشته و در مالزی دستگیر شده بود، پس از تحویل به مقامات رژیم قذافی تحت شكنجه شدید قرار گرفته كه یكی از شكنجه‌گران زنی انگلیسی بوده است كه به همراه دو زن انگلیسی دیگر ماموریت داشته تا در خدمت رژیم قذافی باشد.

بلهاج تاكید می‌كند كه هر چه برای پایان دادن به این شكنجه‌ها به زن مزبور التماس كرده، مورد اعتنا واقع نشده است. گفته می‌شود مقامات انگلیسی به این خاطر زنان را برای خدمت به رژیم قذافی فرستاده بودند كه دیكتاتور سابق لیبی علاقه‌ای خاص به نیروهای امنیتی زن داشته است.

سرهنگ معمر قذافی، یك گروه از محافظان ۴۰ نفره زن را گرد خود جمع كرده بود كه با پوشیدن لباس‌های سبز و كلاه‌های قرمز از وی محافظت می‌كردند. چندی پیش فاش شد كه یكی از این زنان ۱۱ نفر از انقلابیون لیبی را اعدام كرده است.

این گزارش حاكی‌ست: تیم امنیتی اعزام شده از سوی MI۶ به لیبی برای خدمت به رژیم قذافی شمال بیش از پنج و كمتر از ده افسر امنیتی بوده است كه حداقل سه نفر از آنها زن بوده‌اند.


دولت انگلیس با تامین افسران بازجو برای رژیم قذافی، سه زن را نیز به علت علاقه خاص قذافی به نیروهای امنیتی زن در این تیم قرار داده بود.

اسناد فاش شده در دفاتر رژیم قذافی فاش كرده است كه عبدالكریم بلهاج در یك فرآیند غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی انگلیسی تحویل رژیم قذافی شده بود. تا پیش از آغاز انقلاب لیبی، روابط خوبی بین قذافی و دولت استعمار پیر انگلستان برقرار بود. بلهاج اكنون از فرماندهان نظامی مخالفان قذافی به شمار می‌رود.

وی كه مدت‌ها از دیوار سلول مجرد خود آویزان بوده و سرانجام به كما رفته بود، برای سه سال اجازه حتی یك‌بار استحمام را نیافت.

همكاری رژیم انگلیس با رژیم سركو‌بگر قذافی در سركوب مخالفان این رژیم دیكتاتوری، لكه ننگی در كارنامه دولت بریتانیا محسوب می‌شود. دولت انگلیس چندی پیش در جریان قیام محرومین این كشور نیز دست به سركوب گسترده این قیام زد كه طی آن دست‌كم چهار تن جان باختند.

منبع: مشرق



ویدیو مرتبط :
شکنجه سعدی قذافی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی که قذافی زن شد!/عکس


پوستر معمر قذافی در لباس زنانه

پوستر معمر قذافی در لباس زنانه