اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قذافی: درصورت حمله غرب، اعلام جهاد كرده و با القاعده هم‌پیمان می‌شوم



 

 

قذافی: درصورت حمله غرب، اعلام جهاد كرده و با القاعده هم‌پیمان می‌شوم

 

رهبر لیبی با تاكید بر بی‌اعتمادی خود در كشورهای غربی اعلام كرد كه در صورت حمله غرب به لیبی با القاعده هم پیمان خواهد شد.

معمر قذافی، رهبر لیبی در گفتگو با شبكه ان.تی.وی آلمان اظهار داشت: آلمان تنها كشور غربی است كه می‌تواند در بخش نفت در لیبی در آینده سرمایه‌گذاری كند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، وی در ادامه افزود: من اعتمادی به شركت‌های نفتی غربی ندارم چرا كه آنها علیه من توطئه كردند.

قذافی هم‌چنین تاكید كرد: قراردادهای نفتی در آینده با شركت‌های روسی، چینی و هندی بسته خواهد شد. ما دیگر به غرب توجهی نمی‌كنیم.

رهبر لیبی در ادامه افزود: در صورت این كه كشورهای غربی به لیبی حمله كنند با القاعده هم پیمان می‌شویم و جهاد اعلام می‌كنیم.

وی هم‌چنین تاكید كرد: ما از موضع آلمان در قبال لیبی تشكر می‌كنیم این كشور موضع بسیار خوبی در قبال ما اتخاذ كرد. لیبی در آینده با شركت‌های آلمانی همكاری خوبی خواهد داشت.

قذافی در ادامه افزود: من هیچ پستی در لیبی ندارم بنابراین نمی‌توان علیه من انتقاد كرد. آیا كسی الیزابت دوم، ملكه انگلیس را به دلیل اتخاذ سیاست‌هایش نقد می‌كند؟

وی هم‌چنین تاكید كرد: آلمان باید كرسی‌ دایمی در شورای امنیت داشته باشد.

رهبر لیبی در ادامه حوادث صورت گرفته در كشورش را حوادثی بسیار كوچك توصیف كرده و تاكید كرد: این حوادث به زودی به پایان می‌رسد. هیچ تظاهراتی در لیبی برگزار نمی‌شود.

وی همچنین تاكید كرد: ما گروهك‌های مسلح وابسته به اسامه بن لادن، رهبر القاعده در شرق كشور را از بین می‌بریم و همه مسائل به مسیر طبیعی خود بازمی‌گردد.

قذافی همچنین عنوان داشت: اخباری در مورد سركوب تظاهركنندگان منتشر شده است. این اخبار دروغ است. من چه اقدامی انجام داده‌ام كه امید كشورهای اروپایی و آمریكا را از بین برده‌ام؟

رهبر لیبی در ادامه تاكید كرد: ما خواهان اعزام كمیته‌ی تحقیقات در خصوص حوادث اخیر در لیبی هستیم. تعداد كشته شدگان در این حوادث 150 الی 200 تن است و نصف این افراد را نیروهای امنیتی تشكیل می‌دهند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعلام جهاد عمومی شیعیان علیه تکفیری ها و القاعده در یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درصورت حمله رژيم صهيونيستي ممكن است...



 

 

درصورت حمله رژيم صهيونيستي ممكن است...

وزير دفاع:

در صورت حمله رژيم صهيونيستي ممكن است اثري از اين رژيم نماند


آمريكايي‌ها و مركز مطالعاتي رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌اند كه توان مقابله با ايران را ندارند/ روسيه بر تعهد خود مبني بر تحويل S300 تاكيد دارد و مي‌گويد به موقع تحويل ايران خواهد داد.

ايلنا:وزير دفاع گفت:در صورت حمله رژيم صهيونيستي به ايران ممكن است كه اثري از اين رژيم نماند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار احمد وحيدي در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ايلنا مبني بر ارزيابي وي از مصوبه روز گذشته دولت آمريكا مبني بر اينكه در استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي، ميكروبي و شيميايي محدوديت‌هايي به وجود آورده اما ايران و كره شمالي را از اين موضوع مستثني كرده است گفت: كاري كه آنها كرده‌اند تحقيقات بر روي نسل جديدي از بمب‌هاي هسته‌اي براي خودشان است و اين همان معيارهاي دوگانه‌اي است كه آنها استفاده مي‌كنند.
وي افزود:از يكطرف طرح‌هاي جديد براي بمب‌هاي جديد استفاده مي‌كنند از طرف ديگر از اسرائيل كه داراي تعداد زيادي كلاهك هسته‌اي است حمايت مي‌كنند و از سوي ديگر نيز ايران را به خاطر مصارف سودجويانه از انرژي هسته‌اي تحت فشار قرار مي‌دهند كه اين همان نظام سلطه و مناسبات ظالمانه در دنيا است كه ايران آن را قبول ندارد.
وزير دفاع در خصوص ادعايي مبني بر حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: خود آنها به اين مساله پاسخ داده و اعلام كرده‌اند كه اين رژيم ضعيف‌تر از آن است كه وارد جنگ با ايران شود.
وي ادامه داد: هم‌اكنون مراكز مطالعاتي اين رژيم به شدت آنها را از هرگونه توهم و خيال‌پردازي بازداشته‌اند و معتقدند كه به هيچ‌وجه نمي‌توانند وارد يك درگيري با ايران شوند.
سردار وحيدي در پاسخ به اين پرسش كه اگر آنها ديوانگي كنند عكس‌العمل ايران چه خواهد بود اظهار داشت: پاسخ آنها قبلا داده شده و اگر اين كار صورت گيرد ممكن است كه اصلا اثري از اين رژيم نماند.
وزير دفاع در پاسخ به پرسش خبرگزاري آلمان مبني بر اينكه اگر برنامه هسته‌اي ايران حل نشود امكان دارد كه اين موضوع به جنگ تبديل شود گفت: ما آمريكايي‌ها را عاقل‌تر از آن مي‌دانيم كه دست به چنين كار خطرناكي بزنند.
وي خاطرنشان كرد: خود آمريكايي‌ها و همچنين مركز مطالعاتي رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌اند كه توان مقابله با ايران را ندارند در مجموع ما آنها را عاقل‌تر از آن مي‌دانيم كه چنين اشتباه بزرگي را مرتكب شوند.
سردار وحيدي در خصوص اظهارات ژنرال پتراووس مبني بر اينكه حكومت ايران يك حكومت اوباش‌سالارانه است تصريح كرد: همه دنيا امروز قضاوتشان اين است كه اگر اوباشي در دنيا وجود داشته باشد اول رژيم آمريكا و بعد از آن رژيم صهيونيستي است و در هر جايي كه مي‌خواهند مردم را به راحتي مي‌كشند كه نمونه آشكار آن كشتار مردم در خيابان‌هاي عراق است.
وي تاكيد كرد: اوباش كساني هستند كه بي‌محابا مردم را كشته و بعد اسم آن را دموكراسي مي‌گذارند.
وزير دفاع در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيرا روسيه موشك‌هاي S300 را به چين تحويل داده اما هنوز اين تعهد خود را نسبت به ايران تحقق نبخشيده است آيا در اين زمينه تعاملاتي صورت گرفته است اظهار داشت: تعاملاتي براي اين موضوع وجود دارد البته اينكه S300 به چين تحويل داده شده باشد تنها از سوي خبرگزاري‌ها مطرح شده و مقامات رسمي مطلبي در اين خصوص اعلام نكرده‌اند.
سردار وحيدي ادامه داد: روسيه بر تعهد خود مبني بر تحويل S300 تاكيد دارد و مي‌گويد به موقع تحويل ايران خواهد داد.
وي در خصوص برنامه‌هاي وزارت دفاع براي تحقق شعار همت مضاعف كار مضاعف در وزارت دفاع گفت: اميدواريم بسيج منابع را بيشتر داشته باشيم و مبتني بر اين مجموع حركت بحث همت مضاعف و كار مضاعف را محقق كنيم.
وزير دفاع در پايان درخصوص پروژه‌هاي دفاعي سال جديد وزارت دفاع گفت: پروژه‌هايي در حوزه پدافند هوايي برد متوسط خواهيم داشت و پروژه‌هايي در حوزه تغيير و تحول فعاليت‌هاي زيردريايي نيز خواهيم داشت./خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایلنا)