اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدیمی ترین پرتره دنیا +عکس



تا به حال اشیای زیادی بوده است که در میان جستجوهای باستان شناسی کشف شده اند که برخی از آن ها به عنوان قدیمی ترین آثار یافت شده در دنیا شناخته می شوند.

به تازگی در منطقه "موراویا" از جمهوری چک یک قطعه حکاکی شده پیدا شده است که به نظر می رسد قدیمی ترین پرتره از یک زن در دنیا باشد.

قدیمی ترین پرتره دنیا  , اخبار گوناگون

این مجسمه کوچک نزدیک به 26 هزار سال قدمت دارد و از عاج مامومت درست شده است. بسیاری از باستان شناس ها معتقدند که اسن مجسمه در اواسط دوره یخبندان ساخته شده است.

این مجسمه حتی از انگشت شست درست نیز کوچکتر است و تنها 4.8 سانتی متر اندازه دارد و به زودی قرار است در نمایشگاهی برای بازدید عموم گذاشته شود.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
چطور از خود عکس های پرتره خوب بگیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس



 

کشف دومین ابزار علمی قدیمی دنیا/ ساعت تاریخی با تقسیم‌بندی 24ساعته+عکس

 

ساعتی متعلق به دوران ریچارد دوم با تقسیم بندی 24 ساعته مربوط به سال 1396 به ارزش 150 هزار پوند در کوئینزلند کشف شده است.

به گزارش خبر گزاری مهر، دستگاه زمان سنج کشف شده یکی از اولین وسایل موجود برای تقسیم بندی زمان به 24 ساعت مساوی است با این همه این ابزار برای 20 سال در یک کیسه لوله کشی در کوئینزلند ناشناخته مانده بود.

کریستفر بکر، صاحب این ساعت در زمان کودکی این ساعت را پیدا کرد و پدرش را متقاعد کرد که آن را به موزه کوئینزلند بدهند اما متاسفانه موزه ارزش واقعی آن را متوجه نشد و گمان برد این قطعه فلزی یک اسطرلاب است.

این ساعت یک ربعی یکی از اولین ابزارهایی است که می تواند یک روز را به 24 ساعت مساوی تقسیم کند و در سال 1396 به جا مانده است. این ساعت ممهور به مهر شخصی ریچارد دوم بوده و دومین ابزار علمی قدیمی موجود در بریتانیا به شمار می رود.

بکر این ساعت را پس از بازپس گرفتن از موزه تا سال گذشته نگه داشت تا زمانی که با مقاله ای مواجه شد که در آن به سه ساعت یک ربعی متعلق به ریچارد دوم مواجه شد، در آن زمان و بعد از تماس با موزه انگلیسی متوجه شد که این ساعت دومین وسیله قدیمی علمی انگلیسی موجود است. این ساعت قدیمی ماه آینده به قیمت 150  تا 200 هزار پوند فروخته می شود.

بر اساس گزارش دیلی میل، این وسیله دارای تقسیم بندی یکسان است و دقیقا زمان یک نیمه شب تا نیمه شب بعدی به 24 ساعت مساوی تقسیم شده است. قابلیت تقسیم بندی یک روز به 24 ساعت مساوی به آرامی و در قرن 14 به وجود آمد.... /mehrnews.com