اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدیمی‌ های گران قیمت در تهران


بر خلاف درصد زیادی از پایتخت‌نشینان که برای ورود به بازار خرید و فروش خانه، مشتری فایل‌های مربوط به واحدهای متراژ کوچک می‌شوند دسته‌ای از خریداران هم هستند که با وجود رشد قیمت مسکن در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در پله‌ای از نردبان درآمدی قرار گرفته‌اند که خواهان سکونت در واحدهای متراژ بزرگ و ویلایی هستند.

دنیای اقتصاد: بر خلاف درصد زیادی از پایتخت‌نشینان که برای ورود به بازار خرید و فروش خانه، مشتری فایل‌های مربوط به واحدهای متراژ کوچک می‌شوند دسته‌ای از خریداران هم هستند که با وجود رشد قیمت مسکن در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در پله‌ای از نردبان درآمدی قرار گرفته‌اند که خواهان سکونت در واحدهای متراژ بزرگ و ویلایی هستند؛ خانه‌هایی که به رغم گذشت سال‌های زیاد از عمر آنها هنوز هم با ارزش بالا قیمت‌گذاری شده‌اند.

 هر چند این روزها فایل فروش خانه‌های ویلایی با متراژ بالا در سطح شهر در مقایسه با انواع دیگری از واحدهای آماده فروش کم حجم تر شده‌اند، اما جست و جو در این بخش از واحدهای فروشی نشان می‌دهد که فایل‌ها اکثرا به واحدهای قدیمی اما بازسازی شده در نقاط شمالی شهر اختصاص پیدا کرده‌اند که به دلیل سن بالا قیمت پیشنهادی برای آنها از سوی مالک تنها با در نظر گرفتن قیمت زمین ارائه شده است.

به عنوان مثال ویلایی 630 متری در فرمانیه با عمری بیش از 25 سال متر مربعی 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مالک در توضیحات ملک خود مزایایی را برای آن برشمرده است که گذر 17 متری، دوبلکس بودن و انجام عملیات بازسازی ویلا از جمله آنها است. علاوه بر این مالک این ویلا در توضیحات ارائه شده برای ملک خود آورده که این ویلا اگرچه قابل سکونت است، اما در قیمت‌گذاری آن تنها قیمت زمین ویلا لحاظ شده است.


ویلای دیگری در خیابان ملاصدرا که بیش از 700 مترمربع مساحت دارد متری 13 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است. این واحد نیز بیش از 25 سال عمر دارد و قیمت زمین آن به تنهایی لحاظ شده است.

در فروش خانه‌های ویلایی معمولا قیمت کل عبارت است از مجموع قیمت زمین و قیمت بنا. اما در ویلاهای سالخورده برخی مالکان از قیمت‌گذاری بنا صرف نظر و فقط قیمت زمین را لحاظ می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
پوشاک گران قیمت در تهران!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت گران‌ترین خانه‌ ویلایی تهران



گران‌ترین خانه‌ ویلایی تهران,قیمت گران‌ترین خانه‌ تهران

 

 

به گزارش افکار نیوز، سامانه مجازی معاملات مسكن در تهران هفته گذشته مشخصات فروش خانه‌ای را اعلام كرد كه مالك آن به دلیل موقعیت ملك، قیمت پیشنهادی فروش را ۱۲ برابر میانگین قیمت مسكن در تهران تعیین كرده است.

گران‌ترین خانه‌ ویلایی در تهران كه در این سامانه به ثبت رسیده، دارای مساحت ۱۰۰ مترمربع زیربنا بوده و در محله جردن قرار دارد.

قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان تعیین شده كه قیمت كل آن ۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مالك این خانه اعلام كرده است: ملك دارای دو اتاق خواب و یك خط تلفن است و در عین حال عمر بنای ساختمان ۲۵ ساله است. زمین این ملك یك هزار و ۲۵۱ مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نیز ۴۰ متر است.

از جزئیات آنچه در سامانه ایران‌فایل به ثبت رسیده حاكی است: مالك این بنا، قیمت فروش را بر حسب ارزش زمین اعلام كرده به این معنی كه عملا بنای ساختمان آنچنان قابل سرمایه‌گذاری نیست..../افکار نیوز