اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدمت 50 ساله بیمارستان های وزارت بهداشت



اخبار,اخبار اجتماعی,بیمارستان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تنها راه تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام را ورود بخش خصوصی خواند وگفت:اگر قرار باشد بیمارستان‌های نیمه تمام با بودجه‌ وزارت بهداشت ساخته شود شاید 20 سال زمان لازم است تا این پروژه‌ها به اتمام رسد لذا تنها راه‌حل برون‌رفت از این شرایط ورود بخش خصوصی است..

درباره اظهارات قائم مقام وزیر بهداشت درامور مشارکت‌های مردمی مبنی بر آنکه 240 بیمارستان نیمه ساخته در کشور وجود دارد، افزود:‌ متاسفانه به علت کمبود شدید منابع مالی در حوزه سلامت علی‌رغم تزریق اعتبار قابل توجه از سوی مجلس به این حوزه اما باز شاهد کاستی‌هایی در بخش بهداشت و درمان هستیم تاجایی که امروزه شاهد تعداد زیادی از بیمارستان‌های نیمه ساخته در کشور هستیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، از جمله راهکارها برای اتمام بیمارستان‌های نیمه تمام در کشور را ورود بخش خصوصی خواند وگفت: مشارکت بخش خصوصی در ساخت و اتمام بیمارستان‌های نیمه تمام در کشور از برنامه‌های وزارت بهداشت نیز به شمار می‌رود تا بتواند این پروژه‌ها را به اتمام برساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید از بخش خصوصی خرید خدمت کند،‌ تصریح کرد: در این زمینه بخش خصوصی باید به صورت مشترک با وزارت بهداشت به ساخت این بیمارستان‌های نیمه تمام کمک کند و دولت نیز به خرید خدمت از این بخش اقدام کند.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد این بیمارستان‌های نیمه تمام با بودجه‌ وزارت بهداشت ساخته شود شاید 20 سال زمان لازم است تا این پروژه‌ها به اتمام رسد لذا تنها راه‌حل برای برون‌رفت از این شرایط ورود بخش خصوصی است.

 

قدمت 50 ساله بیمارستان های وزارت بهداشت

میرگلوی‌بیات تاکید کرد: بابسیاری از بیمارستان‌هایی که تحت پوشش وزارت بهداشت است فرسودگی هستند به گونه‌ای که بیش از 50 سال قدمت دارد که متاسفانه  از این بیمارستان‌ها همچنان استفاده می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از بیمارستان‌های فرسوده در تهران وجود دارد،‌ افزود:‌ این در شرایطی است که برای استفاده از این مراکز درمانی اقدام به بهسازی و بازسازی بیمارستان‌ها شده در حالی که اگر بودجه بازسازی را برای کمک به ساخت بیمارستان‌های نیمه تمام اختصاص می یافت استفاده بهتری از خدمات این مراکز می شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ وزارت بهداشت درکنار تلاش برای ساخت بیمارستان‌های نیمه تمام خود باید راه‌حلی نیز برای بیمارستان‌های فرسوده در نظر گیرد چراکه گاهی فرسودگی این مراکز تا حدی است که بازسازی آنها نیز نمی‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ چندی پیش قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای مردمی گفت: 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور و حتی در استان تهران و نیز بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی فرسوده داریم و با توجه به مشکلات مالی دولت، راهی جز کمک های مردمی برای اتمام آنها موجود نیست.

اخبار اجتماعی - خانه ملت


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت بهداشت با بیمارستان های متخلف در پیوند اعضا



اخبار,اخبار اجتماعی,اهدای عضو


اخبار اجتماعی - تعطیلی بیمارستان های متخلف در پیوند اعضا

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستانهای وزارت بهداشت گفت:اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می شود.

دکتر سجاد رضوی امروز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: مورد اخیری که کارکنان بیمارستان متخلف به مسئولان دانشگاه اعلام کردند، پیوند کلیه به اتباع یکی از کشورهای خارجی بود که با نام جعلی ایرانی در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران بستری شده و قرار بود؛ کلیه از شخصی ایرانی گرفته و به وی پیوند شود.

وی با تاکید بر این که طبق قانون وزارت بهداشت، اهدای عضو حتی در ازای پرداخت هزینه آن به اتباع خارجی ممنوع است گفت: بیماران خارجی برای گرفتن پیوند باید دهنده عضو را نیز از کشورشان به همراه بیاورند تا جراحی پیوند آنان در ایران انجام شود ضمن این که اهداکنندگان داخلی نیز لازم است بدانند اهدای عضو به اتباع خارجی ممنوع است و هرگز از دلالان فریب نخورند.

دکتر رضوی با بیان این که وزیر بهداشت و معاون درمان با جدیت رسیدگی به این تخلف را پی گیری می کنند، گفت: در مورد پرونده تخلف اخیر، بخشی از بیمارستان مربوط که بیمار خارجی برای پیوند در آن بستری شده بود تعطیل شد و پزشکان متخلف نیز علاوه بر جلوگیری از کار درمانی شان به دادگاه احضار شدند ضمن این که رتبه بیمارستان متخلف نیز در ارزشیابی چند مرتبه تنزل کرد.وی در پاسخ به این سوال که اگر جراحی پیوند انجام می شد چه حکمی در قبال بیمارستان صادر می شد گفت: بیمارستان متخلف کاملا تعطیل می شد.

هفته گذشته دلالان اعضای بدن قصد داشتند کلیه یک مرد ایرانی را به یک خارجی پیوند بزنند که با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ناکام ماندند . بیمار که یک تبعه عراقی بود با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران منتقل می شود تا تحت عمل جراحی پیوندکلیه قرارگیرد . این درحالی است که این بیمارستان امکانات عمل جراحی پیوند کلیه را ندارد ولی با این حال به شکل عجیبی برای پیوند پذیرای مرد عراقی می‌شود .

 

از سوی دیگر چند تن از پرسنل بیمارستان که پی برده بودند عکس کارت ملی بیمارنیازمند پیوند با ظاهر فرد تشابه چندانی ندارد به این موضوع واکنش نشان داده وماجرارا با مسولان بیمارستان درمیان گذاشتند . اما به رغم تمام این پیگیریها فرد بیمار و فروشنده کلیه با دستور مقامات بیمارستان راهی اتاق عمل شدند ! با این حال پس از ورود بیمار به داخل اتاق عمل، پرسنل با وجدان بیمارستان با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تماس گرفته و به شرح ماجرا پرداختند. بلافاصله نیزتیمی از بازرسان دانشگاه راهی بیمارستان شده و پس از بررسی‌های لازم دراقدامی ضربتی ازعمل جراحی غیرقانونی این بیمارجلوگیری نمودند .

طبق قانون اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است . طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند .
 اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر