اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدردانی سناتور آمریکایی از عربستان


سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با انتقاد از عدم اقدام جدی اوباما در برابر اقدامات روسیه در اوکراین تاکید کرد که باید از عربستان سعودی در پایین آمدن قیمت جهانی نفت قدردانی کرد.

خبرگزاری فارس: سناتور جان مک کین آمریکایی، بر لزوم تشکر از عربستان سعودی به دلیل پایین آمدن قیمت جهانی نفت تاکید کرد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با تاکید بر عدم اقدام جدید باراک اوباما در قبال تحولات اوکراین و ضعف وی در برابر روسیه، از عربستان سعودی به دلیل پایین نگهداشتن قیمت نفت قدردانی کرد.

رقیب سابق اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸، کره شمالی را به حمله سایبری به سونی متهم کرد و اظهارات اوباما درباره اینکه این اقدام به مثابه «جنگ» نیست، گفت: «حمله سایبری نوع و شکل جدیدی از ابزار جدید جنگی است».


ویدیو مرتبط :
سناتور آمریکایی | وحشت سناتور آمریکایی از قدرت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری سناتور آمریکایی: مخالفان توافق هسته ای از عربستان پول گرفته اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رند پل Rand Paul سناتور آمریکایی اتهامات قبلی را درمورد اینکه برخی سناتورهای آمریکایی از عربستان سعودی رشوده دریافت کرده اند تا موافقتنامه هسته ای ایران را با شکست بکشانند تایید کرده است.

به گزارش صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی « ای دبلیو دی نیوز awdnews » ، سناتور رند پل روز جمعه در مصاحبه با روزنامه کانادایی « نشنال پست » برخی مقامات بلندپایه در کنگره را به دریافت میلیون ها دلار از سفارت عربستان سعودی در آمریکا برای برهم زدن موافقتنامه هسته ای ایران و گروه پنج به اضافه یک ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) متهم کرده بود.


نشنال پست به نقل از رند پل نوشت بسیار تاسف بار است که سناتور باب منندز و برخی دیگر که من حتی نفرت دارم آنها را یک همکار بنامم به کشورشان خیانت کرده اند. آنها امنیت ملی ما را به خطر انداخته اند و جیب هایشان را با دلارهای نفتی عربستان سعودی پر کرده اند تا از موافقتنامه ای جلوگیری کنند که می تواند از به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ناآرام خاورمیانه جلوگیری کند.


رند پل تصریح کرد من مدارک بی چون و چرا فراوانی دارم که ادعاهایم را درمورد پرداخت رشوه به برخی سناتورهای آمریکایی توسط عربستان سعودی با هدف به شکست کشاندن موافقتنامه هسته ای ایران ثابت می کند. پدران ما میراثی را برای ما به جا گذاشته اند و آن شان و منزلت ،‌ درستکاری و وجدان و همچنین خودداری از تسلیم شدن در برابر پادشاهان مستبد است. اما متاسفانه سناتورهایی فاسد در هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وجود دارند که بوالهوسانه به دنبال پول سعودی هستند و در نتیجه آن در حال همدستی در جنایات وحشتناکی هستند که رژیم سعودی در یمن انجام می دهد و منجر به کشته شدن هزاران غیر نظامی یمنی شده است.


وی گفت من می خواهم از سناتور منندز سوال کنم که برای مخالفت با موافقتنامه هسته ای ایران چه دلایلی دارد. آیا علت مخالفت او با این موافقتنامه ، یک میلیون دلار رشوه ای است که از دوستان سعودی خود دریافت کرده یا این مخالفت واقعا ناشی از حس میهن پرستی او است؟ من می خواهم از منندز سوال کنم که چه جایگزین های منطقی برای پایان دادن به بن بست کنونی و خصومت بیهوده با ایران وجود دارد که بیش از سه دهه است ادامه دارد؟ من اطمینان دارم که او هیچ پاسخی برای این سوال ها ندارد زیرا او بهتر از من می داند که فساد مالی در نظام سیاسی ما ریشه انداخته است.


رند پل افزود این اتهامات جدید صداقت و مشروعیت سنای آمریکا را برای تایید موافقتنامه هسته ای امضا شده با ایران زیر سوال می برد.


دکتر ولید حزبون استاد علوم سیاسی از دانشگاه آمریکایی بیروت معتقد است هرگونه تلاش برای جلوگیری از اجرای موافقتنامه هسته ای ایران به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهد شد.


وی افزود جامعه بین المللی پیشتر از موافقتنامه هسته ای ایران استقبال کرده است و نشانه ها از احیای روابط اقتصادی و سیاسی با ایران در هر جایی به چشم می خورد. علاوه بر این شرکای اروپایی واشنگتن طی چند هفته اخیر در تلاش برای ورود به بازار پر منفعت ایران بوده اند. از سوی دیگر روس ها و چینی ها نیز در حال تقویت روابط اقتصادی با ایران هستند بدون اینکه بخواهند منتظر تایید یا رد موافقتنامه هسته ای ایران در کنگره آمریکا باشند.

 

اخبار سیاست خارجی - صدا و سیما