اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدرتمندترین شخصیت های 2012 را بشناسید


فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های دنیا در سال 2012 درحالی از سوی نشریه‌ی فوربس اعلام شد كه در میان 10 چهره‌ی اول تنها یك سینماگر دیده می‌شود.

ایسنا : فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های دنیا در سال 2012 درحالی از سوی نشریه‌ی فوربس اعلام شد كه در میان 10 چهره‌ی اول تنها یك سینماگر دیده می‌شود.

نشریه‌ی معتبر فوربس در گرارشی فهرست 100 شخصیت قدرتمند دنیا در عرصه‌های سینما، ادبیات، هنر، ورزش، موسیقی و ... منتشر كرد كه بالاترین رتبه‌ی متعلق به سینماگران در اختیار «تام كروز» است كه در مكان نهم قرار گرفته است.

«تام كروز» در سال گذشته 75 میلیون دلار از بابت پروژه‌های سینمایی دریافت كرد كه «ماموریت غیرممكن» یكی از این فیلم‌های سرشناس و پرفروش بود.

پس از تام كروز، «استیون اسپیلبرگ»، كارگردان سرشناس هالیوودی در مكان دهم قرار گرفته است. اسپیلبرگ در سال گذشته میلادی توانست درآمد 130 میلیون دلاری را برای خود كسب كند و برای آخرین ساخته‌اش «اسب جنگی» در چندین بخش نامزد جایزه اسكار شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «براد پیت»، بازیگر سرشناس آمریكایی در مكان 28 این فهرست قرار گرفته است. این در حالیست كه فیلم «درخت زندگی» كه وی در آن نقش یك پدر دلسوز را بازی كرده است، توانست جایزه‌ی نخل طلای كن سال گذشته را به دست آورد.

نشریه‌ی فوربس در مكان 36 این فهرست نام «جرج لوكاس»، كارگردان و تهیه‌كننده‌ی برنده‌ی اسكار را قرار داده است. درآمد وی در سال گذشته 90 میلیون دلار تخمین زده شده است.

پس از وی «لئوناردو دی‌كاپریو» قرار دارد كه با قرار گرفتن در مكان 46 با اختلاف شش پله بالاتر از «اشتون كوتچر»، دیگر بازیگر هالیوودی دیده می‌شود. این در حالیست كه «جانی دپ» با درآمد 30 میلیون دلاری در مكان 56 قدرتمندترین چهره‌های دنیا در سال 2011 و بالاتر از «تام هنكس» با رتبه‌ی 65 قرار گرفت.

نكته‌ی قابل توجه این است كه «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود كه سال گذشته برای ایفای نقش «مارگارت تاچر» در فیلم «بانوی آهنین» سومین جایزه‌ی اسكار خود را گرفت، در مكان 83 این فهرست حضور دارد.

در این میان نام نویسندگان مطرحی چون «جی.كی. رولینگ» ـ خالق مجموعه رمان‌های «هری پاتر» ـ و «استفن كینگ» ـ جنایی‌نویس سرشناس آمریكایی ـ در آن دیده می‌شود.

«جیمز پترسون»، نویسنده‌ی محبوب مجموعه كتاب‌های «الكس كراس» در این فهرست گوی سبقت را از دیگر همگامان خود در عرصه‌ی ادبی ربود و رتبه‌ی سی‌و‌هفتم را كسب كرد. مجموع درآمد این نویسنده‌ی سرشناس در سال گذشته 94 میلیون دلار اعلام شد.

«پترسون» نویسنده‌ی معروف ‌آمریكایی است كه تاكنون دوبار لقب محبوب‌ترین نویسنده در میان مراجعه‌كنندگان به كتابخانه‌های انگلستان را از آن خود كرده است. كتاب‌های این جنایی‌نویس در یك‌ سال، بیش از یك میلیون‌ و 500 هزار بار از كتابخانه‌ها امانت گرفته شده‌اند. این نویسنده خالق بیش از ‌٥٠ رمان است كه بیش از ‌١٥٠ میلیون نسخه از كتاب‌هایش فروش جهانی داشته‌اند. تاكنون بسیاری از آثار پترسون در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

رتبه‌ی شست‌و ششم فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های جهان نصیب «استفن كینگ»، خالق رمان‌های معروفی چون «مسیر سبز» ‌و «رهایی از شائوشنگ» شد. نویسنده رمان‌هایی كه سال‌هاست مورد توجه كارگردانان بزرگ سینما قرار می‌گیرد، در سال 2011 به ثروت 39 میلیون دلاری دست پیدا كرد.

«استفن كینگ» خالق بیش از ‌200 اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. رمان‌های كینگ چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبرو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافتند. فیلم‌های متعددی نیز بر اساس آثار او ساخته شده‌اند. کارگردانان بزرگ به اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند.

فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته است، از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر»، «1408» به کارگردانی «مایكل هاف استروم» و «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریك».

نشریه‌ی فوربس «جان گریشام»، نویسنده‌ی رمان‌هایی چون «موکل» و «تئودور بون، پسرك وكیل»را با درآمد 26 میلیون دلاری در سال 2011 در رتبه‌ی هشتادودومین چهره‌ی قدرتمند دنیا قرار داده است.

«گریشام» كه 22 رمان را در كارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد، سال‌هاست به عنوان نویسنده‌ی رمان‌های حقوقی پرفروش در آمریکا مطرح است. رمان‌های او به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌ و از اکثر کتاب‌هایش نیز یک نسخه‌ی سینمایی ساخته شده ‌است.

از او كتاب‌های «برادران هیأت منصفه‌ی فراری»، «وصیت‌نامه»، «شریک»، «باران‌ساز» (معجزه‌ی سرنوشت)، «موکل»، «زمانی برای کشتن»، «دختر انتقام‌جو» (سوگندخورده‌ی فراری)، «اتاق مجازات»، «شركت»، «احضاریه»، «وکیل خیابانی»، «شاه زیانکاران»، «پرونده‌ی پلیکان»، «سوداگر»، «خانه‌ی نقاشی‌شده» و «مرد معصوم» و «تئودور بون، پسرك وكیل» در ایران ترجمه شده است.

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، «جی.كی. رولینگ»، نویسنده‌ی هفت‌گانه پرفروش «هری پاتر» از دیگر نویسندگان عقب ماند و در رتبه‌ی هشتادوپنجم نشست. نویسنده‌ی ثروتمند انگلیسی در سال 2011 رقمی 17 میلیون دلار را به دارایی هنگفت خود افزود.

رولینگ‌ ۴۷ ساله با نگارش کتاب‌های «هری پاتر» شهرت جهانی پیدا کرد. در سال ‌۲۰۰۷ «ساندی تایمز» میزان ثروت رولینگ را ‌۴۵۴ میلیون پوند دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس، رولینگ را در رده‌ی ‌۱۳ جدول قرار داد. نشریه‌ی اقتصادی «فوربس» پیش از این نیز در سال 2007، رولینگ را در رده‌ی چهل‌وهشتمین شخصیت برجسته معرفی کرده بود.

گفته می‌شود این نویسنده مطرح تاکنون یک‌دهم درآمد خود را صرف امور خیریه کرده است. چندی پیش اعلام شد میزان ثروت این نویسنده انگلیسی به كمتر از یك میلیارد دلار كاهش پیدا كرده است.

رولینگ در ۱۹۹۹ امتیاز ساخت چهار فیلم از کتاب‌های «هری پاتر» را با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو به کمپانی برادران وارنر واگذار کرد. آخرین قسمت از سری فیلم‌های پرطرفدار «هری پاتر» در روز ‌۳۰ تیرماه (برابر ‌۲۱ جولای) به فروش جهانی ‌۶۴۰ میلیون دلار رسید تا سری فیلم‌های «هری پاتر» با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم‌ چندگانه‌ی تاریخ سینمای جهان باشد.


ویدیو مرتبط :
قدرتمندترین زنان تجارت را بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟!



 

 

اسرار درونی افراد

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد شخصیت انسان‌ها به طور دقیقی در ظاهر آن‌ها نمود پیدا می‌کند و از روی شکل ظاهری افراد می‌توان به شخصیت درونی آن‌ها پی برد.

 

آن‌ها متوجه شدند با نگاه کردن به شخصیت افراد می‌توان به درستی خصوصیات اخلاقی آن‌ها مانند میزان اعتماد به نفس ، برون‌گرایی یا درون گرایی و حتی درستکاری آن‌ها را معین کرد.

 

شرکت کنندگان در این تحقیق چندین گروه از چند دانشگاه از جمله دانشگاه کمبریج بودند که از آن‌ها خواسته شد با استفاده از تصویر چند نفر سعی کنند شخصیت آن‌ها را حدس بزنند.

 

در این تحقیقات از افرادی که عکسشان گرفته می‌شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گرفت خواست شد در دو حالت متفاوت اقدام به عکس‌برداری از خود کنند که در یک حالت مطابق با معیارهای خواسته شده محققان بود و در حالت دیگر شخص بر اساس تمایلات خودش در برابر دوربین ژست می‌گرفت .

 

در نهایت محققان متوجه شدند قضاوت‌هایی که در مورد افراد از روی عکس آن‌ها می‌شود بسیار به شخصیت افراد در عکس شبیه است.

 

تحقیقات دانشمندان نشان داد زمانی که افرادی از روی دو تصویر سعی در حدس زدن شخصیت یک فرد می‌کنند ، حدسیات آن‌ها دقیق‌تر است و بیش‌تر به واقعیت نزدیک است. محققان متوجه شدند زمانی که فردی بر اساس تمایلات و فاکتورهای مورد نظر خودش در برابر دوربین عکس‌برداری می‌کند بیش‌تر از حالتی که بر اساس معیارهای دانشمندان در برابر دوربین ژست می‌گیرد شخصیت خود را فاش می‌کند.

 

به طوری که در تصاویری که به طور طبیعی گرفته شده است ، افراد شرکت کننده در تحقیق بهتر توانستند خصوصیاتی مانند منطقی بودن ، دوست داشتنی بودن ، تنها بودن ، خصوصیات عاطفی و مانند آن را حدس بزنند.

 

محقق این مطالعه در این باره گفت:همانطور که ما حدس می‌زدیم ، شکل ظاهری افراد می‌تواند شخصیت درونی او را نشان دهد و انسان‌ها می‌توانند در نگاه اول ، بعضی از خصوصیات اخلاقی فرد مقابل را تحلیل کنند.