اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل 2 مرد با انگیزه سرقت



قتل 2 مرد با انگیزه سرقت

 مرد جنایتکار که صاحبان دو سوپرمارکت را در اتاقک نگهبانی به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

عصر روز 17 اردیبهشت سال گذشته ماموران از کشف دو جسد در یک اتاقک 12 متری در یک ساختمان در غرب تهران باخبر شدند. با حضور ماموران کلانتری شهرک غرب و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتولین به اسامی «افشین.ق» 30ساله و «وحید‌.‌ر»‌، هر دو از ناحیه گردن دارای آثار خفگی و از ناحیه سر نیز دارای آثار ضرب وجرح هستند .

بررسی صحنه جنایت نشان از درگیری شدید در داخل اتاقک داشت . بگونه ای که آثار خون بر روی وسایل داخل اتاقک و همچنین به هم ریختگی اسباب و وسایل کاملا مشهود و مشخص بود .

با آغاز تحقیقات‌، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از صاحبخانه و همچنین دو نفر از بستگان مقتولین پرداختند . در تحقیقات انجام شده از صاحبخانه مشخص شد که هر دو مقتول از بستگان و همشهریان یکدیگر بوده که در شهر تهران‌، اقدام به اجاره دو مغازه سوپر مارکتی در مناطق سعادت آباد و شهران کرده و اتاقک طبقه زیرزمین ساختمان را نیز برای استراحت خود اجاره کرده بودند .

در بررسی‌های صورت گرفته از بستگان مقتولین نیز مشخص شد 17 اردیبهشت‌، دو نفر از بستگان مقتولین پس از مراجعه به در مغازه سوپرمارکت متعلق به افشین‌، واقع در منطقه سعادت‌آباد‌، متوجه بسته بودن آنجا می شوند که برای پیگیری علت آن ابتدا با شماره تلفن همراه «افشین» و در ادامه تلفن همراه «وحید» تماس گرفته و به علت عدم پاسخگویی به تماس‌های تلفنی‌، با مراجعه به در منزل با اجساد افشین و وحید روبرو می شوند .

 

در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان اداره دهم مشخص شد که افشین از حدود 20 روز پیش و از طریق آگهی استخدام در روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام به استخدام یک کارگر ساده برای مغازه سوپرمارکت خود کرده بود .

با شناسایی کارگر سوپرمارکت به نام «محمد‌.‌ط» 25 ساله و در ادامه تحقیقات مشخص شد که محمد آخرین بار‌، صبح روز کشف اجساد در حین تردد و خارج شدن از خانه و توسط همسایگان طبقات بالایی مشاهده شده و پس از مراجعه به سوپرمارکت افشین‌، واقع در دو کوچه پائین تر از محل جنایت‌، اقدام به باز کردن در مغازه برای 30 دقیقه کرده است.

با تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده در خصوص احتمال ارتکاب جنایت از سوی محمد‌.‌ط و به ویژه پس از ناپدید شدن وی در روز کشف اجساد‌، دستگیری شاگرد سوپر مارکت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .

کارآگاهان با بررسی سوپرماکت دریافتند که محمد اقدام به برداشتن تمامی اسناد و مدارک شناسایی خود کرده و همزمان با ناپدید شدن وی نیز‌، تعداد 8 دفترچه حساب بانکی متعلق به افشین از داخل مغازه مفقود شده است .

با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده‌، کارآگاهان با مراجعه به شعبات بانکی صاحب حساب بانکی از سوی افشین‌، به تحقیق از کارمندان شعبات و همچنین بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی پرداختند و با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته دریافتند

 

که در تمامی این شعبات‌، جوانی حدودا 25 ساله و با مشخصات ظاهری محمد‌، قصد برداشت وجه از حساب‌های متعلق به افشین را داشته که موفق به این کار نشده است که با به دست آمدن تصویر محمد در زمان مراجعه به بانک و شناسایی وی توسط همسایگان محل سکونت مقتولین‌، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که محمد پس از ارتکاب جنایت و قبل از ناپدید شدن‌، قصد برداشت غیرمجاز پول از حساب‌های بانکی متعلق به افشین را داشته است .

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با وجود آنکه هیچگونه اطلاعاتی از محل سکونت و یا مخفیگاه احتمالی متهم وجود نداشت‌، کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت دقیق متهم تحت تعقیب‌، با شناسایی مخفیگاه احتمالی محمد . ط در استان خراسان رضوی‌، با اخذ نیابت قضایی به این استان رفته و سرانجام هشتم تیر سال 91 موفق به شناسایی و دستگیری متهم محمد شدند .

با وجود اصرار متهم مبنی بر بیگناهی‌، اما دلایل و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم و همچنین محل جنایت‌، نشان از ارتکاب جنایت از سوی متهم داشت .

 

با کشف پیراهن خون آلود متعلق به متهم از داخل اتاقک و همچنین کشف و مدارک شناسایی و دفترچه حساب‌های بانکی متعلق به افشین از مخفیگاه وی و همچنین تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و عدم توانایی متهم در ارائه پاسخ‌های قانع کننده در این خصوص‌، به ناچار محمد لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود به کارآگاهان گفت‌: حدود ساعت 3 بامداد 17 اردیبهشت‌، پس از بازگشت به خانه و ورود به داخل اتاقک متوجه شدم که وحید در حال استراحت است‌، اما افشین هنوز بیدار بود.

 

هنوز دقایقی از ورود من به داخل اتاقک نگذشته بود که افشین شروع به شوخی با من کرد و در حین آن از الفاظ زشتی نسبت به من استفاده کرد که باعث عصبانیت من و درگیری با افشین شد . در همین زمان‌، وحید نیز از خواب بیدار شد و به طرفداری از افشین پرداخت و هر دو نفر شروع به تهدید من کردند که در یک لحظه کنترل خودم را از دست داده و افشین را با دست به عقب هل دادم که باعث زمین خوردن وی شد .

 

بلافاصله میله‌ای آهنی را که در داخل اتاقک وجود داشت را برداشته و ضربه ای محکم به سر افشین زدم و زمانیکه قصد فرار و خروج از داخل اتاقک را داشتم‌، وحید با من درگیر شد که دو ضربه محکم نیز به سر او زدم . پس از بیهوش شدن هر دو نفر آنها‌، دست و پای آنها را بسته و برای اطمینان از مرگ هر دو نفرشان اقدام به بستن گلوی آنها کرده و پس از مراجعه به مغازه و برداشتن دفترچه حساب‌های بانکی افشین‌، متواری شدم .

در ادامه با بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهم بازپرس جنایی تهران برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد. با تائید قرار مجرمیت از سوی قاضی سیفی‌، دادیار اظهار نظر تهران پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شد./مردم سالاری

 


ویدیو مرتبط :
حس فوجی میگه فردی با انگیزه ی قتل اینجاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی سلامت روحی متهم در قتل آرایشگر بین المللی/ سرقت 4 میلیاردی انگیزه جنایت



بررسی سلامت روحی متهم در قتل آرایشگر بین المللی/ سرقت 4 میلیاردی انگیزه جنایت

زن تبهکار که با همدستی شوهرش نقشه قتل آرایشگر بین المللی و دستبرد چهار میلیاردی به گاوصندوق او را طراحی و اجرا کرده بودند، برای بررسی سلامت روحی و روانی خود به پزشکی قانونی منتقل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 18 آبان ماه سال 89 ساکنان مجتمعی در خیابان پاسداران در تماس با پلیس اعلام کردند زن تنهایی که در یکی از آپارتمان‌های مجتمع زندگی می کند از چند روز قبل ناپدید شده و این در حالی است که از داخل خانه‌اش بوی تعفن به مشام می‌رسد.در ادامه تیمی از ماموران کلانتری پاسداران در خانه زن تنها حاضر شده و با دستور قضائی وارد آپارتمان شدند.ماموران پس از ورود به اتاق خواب با جسد ناهید 55 ساله روبرو شدند که ضربه سنگینی به سرش وارد شده بود. باز بودن در گاو صندوق خانه حکایت از قتل او با انگیزه سرقت داشت.

تیم جنایی در جریان تحقیقات خود دریافت ناهید یک آرایشگر بین‌المللی بود که نیمی از سال را در کشور ژاپن کار می‌کرد.در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات برای افشای راز جنایت را آغاز کردند.همسایه‌های مقتول در جریان تحقیقات اظهار داشتند: ناهید چند هفته قبل به خانه آمده بود و آنها هیچ اطلاعی از رفت و آمدهای زن تنها نداشتند.

ماموران سپس سراغ صاحب خانه قبلی ناهید رفته که او در بازجویی‌ها مدعی شد پسر جوانی به نام علی به خانه ناهید رفت و آمد داشته است.با کشف این سرنخ تحقیقات برای شناسایی علی آغاز شد و کارآگاهان پس از تجسس‌های گسترده تنها مظنون این جنایت را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: من و ناهید از چند سال قبل با هم آشنا هستیم. او به من قول داده بود که در صورتی که ازدواج کنم یک هدیه گرانقیمت به من و همسرم می‌دهد. چند هفته قبل با دختر 19 ساله‌ای به نام زینت ازدواج کردم. روز حادثه با همسرم تصمیم گرفتیم ناهید را بیهوش کرده و از گاوصندوق خانه‌اش سرقت کنیم. وقتی به خانه رفتیم من در شربت داروی خواب‌آور ریختم و به زن تنها دادم. او با خوردن شربت دچار حالت تهوع شد. همسرم مراقب ناهید بود و من در جستجوی کلید گاوصندوق بودم. در یک لحظه زن تنها وارد اتاق شد و با دیدن من شروع به فحاشی کرد. من هم با یک شمعدانی ضربه‌ای به سرش زدم و بعد با روسری خفه‌اش کردم. آن روز نتوانستیم در گاوصندوق را باز کنیم به همین خاطر با برداشتن طلاهای مقتول از آنجا فرار کردیم.

وی ادامه داد:‌ دو روز بعد به همراه یکی از دوستانم به نام محمد به خانه مقتول رفته و در گاو صندوق را باز کردیم. 4 میلیارد تومان پول نقد در گاو صندوق ناهید بود که این پول را سرقت کرده و گریختیم.

با اعتراف‌های متهم اصلی جنایت ماموران همدستان او را دستگیر و آنها نیز در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند.با بازسازی صحنه قتل و اعتراف متهمان پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد ، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت : در این پرونده علی متهم به مشارکت در قتل و معاونت در سرقت و همسرش نیز متهم به معاونت در قتل است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در دادسرا برای متهمان تقاضای مجازات قانونی دارد.سپس فرزندان مقتول با حضور در جایگاه برای قاتلان مادرشان در خواست اشد مجازات کردند.

رییس دادگاه با تفهیم اتهام به علی از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان نیز با قبول اتهاماتش گفت : من و ناهید سالها بود با هم ارتباط پنهانی داشتیم و او می خواست این موضوع را به همسرم بگوید من هم مجبور شدم او را به قتل برسانم. ابتدا با داروی خواب آور ناهید را نیمه جان کرده و بعد او را با روسری خفه کردم.بعد از قتل هم وسوسه شدم که از گاوصندوق او سرقت کنم.

زینت هم در دفاع از خود گفت : روز حادثه من و همسرم به خانه مقتول رفتیم. در آنجا مشغول کشیدن شیشه بودم که متوجه شدم همسرم ناهید را به قتل رسانده است.

وکیل زینت هم در دفاع از موکلش گفت : موکلم مبتلا به بیماری روانی است و مدتی نیز در بیمارستان بستری بود. به همین خاطر درخواست دارم سلامت روحی و روانی او مورد بررسی قرار گیرد.

پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه وارد شور شده و زینت را برای بررسی سلامت روحی و روانی او به پزشکی قانونی معرفی کردند./مهر